Publicitat

L’IQS rep 193.000 euros desenvolupar una vacuna contra la covid-19

La principal particularitat de la nova vacuna és l’ús d’un mRNA codificant només de les proteïnes antigèniques

spot_img

Publicat el 8.5.2020 20:21

Societat

El Jardí

Investigadors de l’Institut Químic de Sarrià estan desenvolupant una vacuna que podria prevenir l’augment d’infectats pel coronavirus, i per continuar amb el desenvolupament, han rebut un finançament de 193.000 euros, a través de la convocatòria de projectes i investigacions sobre el virus, promoguda pel Ministeri de Ciència i Innovació i l’Institut de Salut Carlos III. 

Publicitat

El projecte de l’IQS està investigant el desenvolupament d’una vacuna d’ARN missatger (mRNA) que té per objectiu exposar el cos a un antigen que generarà anticossos per actuar com a sistema de defensa davant possibles infeccions del virus. 

Publicitat

El grup d’investigació és del Departament de Bioenginyeria d’IQS i està liderat pel Dr. Salvador Borrós i la Dra. Cristina Fornaguera, que proposen l’ús de nanopartícules polimèriques com vectors de la vacuna. Gràcies a la modulació de la biodistribució natural del seu compost, amb una mateixa dosis de principi actiu poden augmentar els efectes terapèutics, a la vegada que reduir els efectes secundaris.

La principal particularitat de la nova vacuna és l’ús d’un mRNA codificant només de les proteïnes antigèniques. Tenint present que no estarà present la retrotranscriptasa viral, això farà que la seguretat de la vacuna sigui més alta. A més, l’ús de mRNA potencia l’activació del sistema immunològic gràcies a la seva immunogenicitat. És per això que s’espera que provoqui una potent resposta contra l’antigen i generi anticossos específics per immunitzar persones sanes i protegir-les davant futures infeccions de la COVID-19. 

Una vegada injectades les nanopartícules en un pacient sa, aquestes es dirigiran selectivament a les cèl·lules dendrítiques (DCs) i es produiria l’expressió de l’antigen i conseqüent activació de les DCs específiques per aquest antigen, fet que generaria immunitat al pacient tractat. 

CoviNanoVax compta amb la col·laboració dels experts en síntesi d’oligonucleòtids de l’empresa Sylentis SL per assessora en el disseny i síntesi del mRNA, així com dels experts en immunobiologia de la Fundación para la Gestión de la Investigación Biomèdica de Cádiz per les proves in vitro de la vacuna desenvolupada.

 

Notícies relacionades

Els CAP del districte inicien la vacunació de la grip en infants d’entre sis mesos i cinc anys

El Dr. Roger Vinyeta (CAP Sarrià) diu que la vacunació "és sempre positiva, i més amb la grip"; fins ara, només es vacunava els infants de risc

L’IQS celebra 110 anys d’emprenedoria en la indústria química i farmacèutica

L'Institut Químic de Sarrià acull una exposició retrospectiva fins al març del 2023 amb empreses nascudes al centre

Romeva fa un recorregut pels projectes compromesos a Sarrià amb l’Agenda 2030

Ha visitat l'Associació de Veïns de Sarrià, la Fundació Aspasim, la Xarxa de la Mobilitat Escolar de Sarrià, l'IQS i la plataforma Defensem Can Raventós

Els màsters de l’IQS, reconeguts internacionalment

El 'QS Business Masters Rànquings 2023' ha reconegut tres estudis de postgrau del centre ubicat a Sarrià
spot_img

La Fundació Felícia Fuster inaugura l’exposició “Conxa Sisquella, simfonies de colors”

La mostra recull les obres d'estil informalista de l'autora i es podrà visitar fins al 18 de juliol

Sarrià-Sant Gervasi disposarà de sis nous espais d’ombra abans de l’estiu

L'actuació s'emmarca en el Programa d'Ombres i s'efectuarà a diverses àrees de joc i escoles del districte

El cor solidari de Sant Gervasi: un basar que brilla enmig de la foscor del tall de llum

Veïns de la Bonanova agraeixen a Casa Creativa, un comerç d'origen xinès, la seva solidaritat durant el dilluns en què tot es va apagar

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí