Publicitatspot_img
Publicitat
spot_img

Llibertat vs. Vigilància

Publicat el 27.4.2018 16:00

La mirada jove / La contrapartida de @elenabulet

Elena Bulet

El seguiment ens fa més segurs

Tenir càmeres de seguretat al garatge, a la porta de casa o fins i tot al seu interior ens tranquil·litza. No ens importa que el govern tingui les nostres dades, perquè precisament és l’encarregat de protegir-nos. A més, tenim la sensació que els sistemes de vigilància contribueixen a reduir el crim. Si algú observa casa nostra, podrà evitar robatoris. Així de fàcil. També ens ajuda que una aplicació compti les passes que fem al dia. O que Google ens indiqui com anar a una destinació desconeguda. Per què complicar-nos la vida si tenim eines que ens ajuden? I no per això hauríem de sentir-nos menys lliures. Un pot prendre les mateixes decisions que abans. Cadascú escull on anar, si tenir sistema de seguretat a casa o si deixar que el telèfon et compti o no les passes. No és això ser lliure?

Ja no pots fer res sense ser observat

Avui dia, hem d’anar sempre somrient pel carrer. Si per casualitat passegéssim pel Regne Unit, apareixeríem aproximadament 300 vegades al dia en càmeres de seguretat. Però no només això. Des que ens aixequem fins que anem a dormir, Google sap on som. Encara que no tinguem la localització activada, detecta les nostres rutes. Fins i tot, ens suggereix que pengem fotografies dels llocs on hem estat. També la nostra activitat a la xarxa és constantment registrada. D’aquesta manera, els anuncis que se’ns apareixen s’adapten al nostre perfil de consumidor. Fins i tot, depèn del lloc, canvia l’ordre dels nostres resultats al buscador. Potser sí que alguns robatoris han disminuït des que estem vigilats, però realment compensa? I un altre aspecte: és el govern una font de confiança per garantir la nostra llibertat?

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Poema d’homenatge a la mare

Aquest primer diumenge de maig és el Dia de la Mare

Crida de Radars per recuperar voluntaris i combatre la soledat de la gent gran a Sant Gervasi

El projecte comunitari treballa per reconnectar les persones grans amb el barri i trencar la soledat no desitjada

El Jardí 123, desembre 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2026/01/1626-El-Jardi123_Desembre25_0212-_ok.pdf

Honorar, honorar-se, per Glòria Vilalta

"Honorant la meva vida honoro també els meus pares i els meus avantpassats. Això comporta no només agrair-los la vida, comporta també tenir-los presents i estimar-los, donar-los un lloc. Sigui en el cor o a casa, amb una fotografia"
spot_img

Els flamencs es maquillen: el sorprenent secret del seu color rosa

El seu característic color rosa depèn del que mengen i també els ajuda a trobar parella i reproduir-se

Districte prohibeix els concerts de Festa Major a Casa Orlandai després de gairebé 20 anys

Sarrià - Sant Gervasi comunica un dia abans de la Festa Major que la normativa acústica impedeix els concerts al pati d'en Marcel, tot i haver-ne autoritzat dos a l'estiu

On la memòria es fa gespa: el CP Sarrià celebra 75 anys d’història i barri

El Teatre de Sarrià aplega veïns, familiars i figures de l'entitat en una jornada que connecta la memòria del club amb els reptes de futur i amb un emotiu homenatge a Josep Calderó -“Pitu”-

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí