Publicitatspot_img
Publicitat
spot_img

Manuela Gil Llopart ja té el seu passatge a Sant Gervasi

Es deixa enrere el nom del passatge d'Hercegovina per homenatjar la dona que va cedir a l'Ajuntament el 1946 la finca de l'actual Parc de Monterols

Publicat el 18.10.2024 13:00 · Actualitzat el 18.10.2024 16:24

Societat

Natalia Avellan

L’antic passatge d’Hercegovina, situat a tocar del Parc del Turó de Monterols, a Sant Gervasi – Galvany, ha canviat el seu nom per retre homenatge a Manuela Gil Llopart, la dona que va fer possible que la seva finca esdevingués un gran parc públic. L’acte de descoberta de la placa s’ha celebrat aquest divendres amb la presència de la regidora del districte, Maria Eugènia Gay, i també del nou president de Junts a Barcelona, Jordi Martí, a més de l’exregidor de Sarrià-Sant Gervasi, Albert Batlle.

El canvi de nom, que inclou el passatge de Manuela Gil Llopart al nomenclàtor de la ciutat, es va aprovar l’any passat. Va rebre l’aprovació de tots els grups polítics i el suport de totes les parts implicades en l’àmbit històric i social.

Publicitat
Inauguració de la placa del passatge de Manuela Gil Llopart © Marc Asensio (Ajuntament de BCN)

Qui era Manuela Gil Llopart?

Manuela Gil i Llopart (Barcelona 1875 -1952) va heretar del seu pare, Leopold Gil Serra, la torre familiar situada al turó de Monterols. La intenció de convertir aquest terreny en un parc ja venia d’uns anys enrere, quan es va aturar el procés de la transacció per l’esclat de la Guerra Civil. Tot i això, no va ser fins al 1946 quan Manuela Gil va cedir gratuïtament la seva finca a l’Ajuntament de Barcelona, amb la voluntat de convertir-lo i en un parc públic, que es va inaugurar finalment el 8 de juliol de 1947.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Crida de Radars per recuperar voluntaris i combatre la soledat de la gent gran a Sant Gervasi

El projecte comunitari treballa per reconnectar les persones grans amb el barri i trencar la soledat no desitjada

El Jardí 123, desembre 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2026/01/1626-El-Jardi123_Desembre25_0212-_ok.pdf

El Jardí 119, juliol de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_119_Juliol25_ok.pdf

El Jardí 118, juny de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El-Jardi_118_Juny25_ok.pdf
spot_img

Districte prohibeix els concerts de Festa Major a Casa Orlandai després de gairebé 20 anys

Sarrià - Sant Gervasi comunica un dia abans de la Festa Major que la normativa acústica impedeix els concerts al pati d'en Marcel, tot i haver-ne autoritzat dos a l'estiu

On la memòria es fa gespa: el CP Sarrià celebra 75 anys d’història i barri

El Teatre de Sarrià aplega veïns, familiars i figures de l'entitat en una jornada que connecta la memòria del club amb els reptes de futur i amb un emotiu homenatge a Josep Calderó -“Pitu”-

El tramvia entre Francesc Macià i Montesa estarà fora de servei del 10 al 12 d’octubre

TRAM oferirà un servei especial d’autobús que cobrirà el trajecte entre les parades afectades

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí