Publicitat

Manuela Gil Llopart ja té el seu passatge a Sant Gervasi

Es deixa enrere el nom del passatge d'Hercegovina per homenatjar la dona que va cedir a l'Ajuntament el 1946 la finca de l'actual Parc de Monterols

spot_img

Publicat el 18.10.2024 13:00

Societat

Natalia Avellan

L’antic passatge d’Hercegovina, situat a tocar del Parc del Turó de Monterols, a Sant Gervasi – Galvany, ha canviat el seu nom per retre homenatge a Manuela Gil Llopart, la dona que va fer possible que la seva finca esdevingués un gran parc públic. L’acte de descoberta de la placa s’ha celebrat aquest divendres amb la presència de la regidora del districte, Maria Eugènia Gay, i també del nou president de Junts a Barcelona, Jordi Martí, a més de l’exregidor de Sarrià-Sant Gervasi, Albert Batlle.

El canvi de nom, que inclou el passatge de Manuela Gil Llopart al nomenclàtor de la ciutat, es va aprovar l’any passat. Va rebre l’aprovació de tots els grups polítics i el suport de totes les parts implicades en l’àmbit històric i social.

Publicitat
Inauguració de la placa del passatge de Manuela Gil Llopart © Marc Asensio (Ajuntament de BCN)

Qui era Manuela Gil Llopart?

Manuela Gil i Llopart (Barcelona 1875 -1952) va heretar del seu pare, Leopold Gil Serra, la torre familiar situada al turó de Monterols. La intenció de convertir aquest terreny en un parc ja venia d’uns anys enrere, quan es va aturar el procés de la transacció per l’esclat de la Guerra Civil. Tot i això, no va ser fins al 1946 quan Manuela Gil va cedir gratuïtament la seva finca a l’Ajuntament de Barcelona, amb la voluntat de convertir-lo i en un parc públic, que es va inaugurar finalment el 8 de juliol de 1947.

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El Jardí 123, desembre 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2026/01/1626-El-Jardi123_Desembre25_0212-_ok.pdf

El Jardí 119, juliol de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_119_Juliol25_ok.pdf

El Jardí 118, juny de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El-Jardi_118_Juny25_ok.pdf

El Jardí 116, abril de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_116_Abril25.pdf
spot_img

El banc de Monterols

El relat de Maria Àngels Viladot

Organitzar-se per quedar-se: Cassoles respon a les traves a la pròrroga del lloguer

El Sindicat d’Habitatge de Cassoles convoca una assemblea oberta dilluns vinent per orientar els veïns davant les noves opcions de pròrroga dels contractes

Les recomanacions de la Casa Usher per Sant Jordi

Entre roses i dracs, les llibreteres han seleccionat històries que bateguen, des de joies de la ficció fins a assajos punyents

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí