Publicitat

Gay confia que la reforma de Balmes es pugui iniciar l’any vinent

La nova regidora de Sarrià-Sant Gervasi reconeix que la millora del tram entre plaça Molina i Joaquim Folguera no es pot "demorar més"

spot_img

Publicat el 26.9.2023 21:18

Societat

Sergi Alemany Erra

“Hi ha molta gent de la plataforma amb ganes de sortir al carrer Balmes a parar el trànsit”. És l’advertència de la Rosa Maria Guix, veïna de Galvany i membre de la Plataforma Balmes Ja!, al nou Govern municipal si no s’executa en aquest mandat la reforma prevista del carrer Balmes al tram entre la plaça Molina i Joaquim Folguera, que acumula un retard de més de 25 anys des que es va entrar la primera petició de millora del carrer a l’alcalde Pasqual Maragall l’any 1997.

Publicitat

En l’Audiència Pública de Sarrià-Sant Gervasi celebrada aquest dimarts, la primera del nou mandat, no hi podia faltar abordar aquesta problemàtica reforma que té als veïns desesperats fins al punt que l’han batejat com el tram de l’oblit. La nova regidora del districte, Maria Eugènia Gay, ha abordat la queixa amb un to constructiu i de reconeixement que l’obra ha de començar “com més aviat millor”.

Publicitat

“Per aquest Govern és una absoluta prioritat, per temes estratègics, reformar el carrer Balmes”, ha dit Gay, que ha mostrat la voluntat que la reforma es pugui incloure al pla d’inversions municipals pel 2024. Això, sí, ha recordat que l’actuació coincidirà en el temps amb les obres de l’estació del Putxet de la línia 9 del metro en el tram que transcorre entre la ronda General Mitre i la plaça Joaquim Folguera, però alhora ha manifestat que creu que “no hi ha d’haver més demora”. Això després que la representant de la Plataforma Balmes Ja! li recordés que durant el debat electoral de Casa Orlandai i El Jardí totes les formacions polítiques es van comprometre a fixar com a prioritària la reforma del carrer Balmes en aquest tram. “No ho deixin per mitjans o finals de legislatura”, ha reclamat la representant del veïnat de Balmes.

La reforma de Balmes entre plaça Molina i la plaça Joaquim Folguera és el tram d’un dels carrers més importants de Barcelona que acumula més anys d’oblit. El 2015 es va comprometre a tirar endavant les obres l’alcalde Xavier Trias, però com que no va sortir reelegit i va irrompre Barcelona en Comú amb Ada Colau com a nova alcaldessa, la lluita del veïnat de Balmes va començar de nou amb fins a tres regidors de districte (Gerardo Pisarello, Daniel Mòdol i Jaume Asens) en un sol mandat de quatre anys, de manera que poc es va poder avançar.

Finalment, el mandat passat amb Albert Batlle com a regidor, l’obra tampoc va tirar endavant per “falta de pressupost” segons el consistori, i només abans de les eleccions del 28-M es van instal·lar tres dels quatre nous semàfors amb pas de vianants demandats per la plataforma veïnal per millorar la seguretat i connectar millor els barris de Galvany i el Farró. Això, però, és només l’aperitiu del projecte pendent, com ha lamentat aquest dimarts la Rosa a l’Audiència Pública.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El PSC fa balanç a Sarrià en l’equador del mandat

Els de Jaume Collboni reivindiquen l’èxit del topall del lloguer i treuen pit de les inversions recentment anunciades pel districte en un acte amb militància i presidit per Maria Eugènia Gay

Maria Eugènia Gay, reconeguda com una de les dones més influents de Catalunya segons Forbes

Política El Jardí La regidora de Sarrià-Sant Gervasi i tinenta de l'Ajuntament de Barcelona, Maria Eugènia Gay, ha estat reconeguda com una de les dones més...

Consell Plenari: estat de les obres i proposicions debatudes

L'última sessió al districte va servir per actualitzar la reforma de Balmes, descartar el CAP de la Bonanova i refermar l'aposta de Defensem Can Raventós

Veïns de Galvany es revolten contra l’ampliació del pipicà dels Jardins del Doctor Hahnemann

Districte recorda que ha informat en múltiples ocasions en aquest canvi, descarta aturar les obres, i assegura que treballaran per reduir les "molèsties" que pugui ocasionar al veïnat
spot_img

El turisme col·lapsa el transport públic de Vallvidrera

El veïnat dels barris de muntanya demana un pla de mobilitat que doni resposta a la sobrecàrrega del funicular i el bus 111, entre altres problemàtiques de transport

El carrer de Ballester: història, curiositats i present

En els darrers anys, en convertir-se en un carrer de plataforma única i prioritat per als vianants, s’hi ha pacificat el trànsit i els edificis històrics que encara restaven es mostren en la seva esplendor

L’Ajuntament impulsa quatre noves estacions de Bicing a Sarrià–Sant Gervasi

El servei de bicicleta pública arriba a 8.000 bicicletes i amplia cobertura en zones altes de la ciutat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]