Microconsultori
Marta Royo Espinet
Fa unes setmanes vaig participar en un nou #fightingCOVID (Instagram Live), organitzat pel Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya per xerrar sobre la comunicació dels més petits (aplicable a qualsevol marca i àmbit) amb la Marta Catasús de l’agència de marketing OOMKT.
Us deixo unes pistes en forma de decàleg, de com fer créixer un petit negoci, una empresa, un comerç o una marca personal en general i, sobretot, en temps de la covid-19.
- Tingues molt clar què dir de la teva empresa/negoci. En temps de crisi (covid-19), intenta aportar valor a la societat.
- Sigues molt creatiu en com dir-ho! Busca tenir una marca que encisi i enamori.
- Identifica molt bé el teu públic objectiu. Explica-li allò que vol escoltar. Tingues cura amb el missatge: som en una època de màxima sensibilitat.
- Crea el teu logo i la teva identitat de marca. Mima els colors, les tipografies, els símbols. Fes-te agradable a la vista.
- Pensa en una identitat que funcioni tant en formats offline com en formats online. Aprofita l’online per fer-te viral i arribar a més gent!
- No converteixis les teves comunicacions en informatius. Busca oportunitats, però no siguis oportunista.
- Dissenya campanyes de publicitat que comuniquin i, alhora, que ajudin i que aportin valor.
- Sigues clar i transparent amb el missatge. Ara més que mai es valora molt l’honestedat.
- Fixa’t en la competència i tingues-li enveja sana. Suma’t a allò que fa bé: felicita-la obertament!
- Tria molt bé el teu canal de comunicació en funció dels teus objectius i la teva estratègia, però tira del boca-orella. És moment que entre tots ens ajudem: amics, coneguts i saludats. Explica’ls què ofereixes i demana’ls-en difusió!
I l’última: si vols crear la teva marca i la teva campanya de publicitat, truca al publicista!