Publicitat

Martínez-García (Valents): “El nom de Sarrià té suficient història per a batejar la biblioteca”

El conseller de districte ho considera una alternativa si no es posa en marxa un procés participatiu

spot_img

Publicat el 9.2.2023 10:26

Opinió

Rodrigo Martínez-García (Valents)

Publicitat

Escollir el nom d’una biblioteca en un país com Espanya, amb una de les produccions literàries més importants del món i amb una llengua que ha sigut guardonada amb onze Premis Nobel de Literatura, hauria de ser fàcil. En el nostre cas particular, encara més, perquè la llengua espanyola conviu amb una llengua de llarga tradició literària com és el català. Sembla que cada vegada és més difícil posar-se d’acord en les coses més senzilles.

Publicitat

El sistema democràtic ens permet que el nom que rebin els carrers o els edificis tinguin tot el consens possible. Però aquesta decisió ha de tenir uns límits, que no deixin que el nom d’un carrer sigui d’un supremacista com Sabino Arana o colpistes com Lluís Companys. Els vetos que es fan des de governs o altres partits són marcadament ideològics. Antics consellers del grup de Barcelona en Comú van mostrar gran indignació pel nou nom que portaria la rotonda Bellesguard, Abat Oliva. Deien que ja tenim suficients noms relacionats amb el cristianisme, però no ens enganyem, és el que millor funciona. En primer lloc, perquè és part de la nostra història, arrels i tradició. En segon lloc, ningú pot ser contrari a posar el nom d’una persona que va donar tota la seva vida als altres, com el Beat Pere Tarrés o una religiosa que va fundar escoles i hospitals, com Santa Joaquina de Vedruna.

La nostra principal aposta pel nom és la d’algú vinculat al barri i a la ciutat, amb una aportació important a la societat, i entre tots podríem treure tres o quatre noms entre els quals escollir. Un procés participatiu obre moltes qüestions. Qui ha de decidir el nom? Els sarrianencs? O també poden els que viuen a Sant Gervasi? I la resta de barcelonins?

Si tan difícil és posar-nos d’acord, el més fàcil és que es digui Biblioteca de Sarrià, perquè el nom de Sarrià ja té la suficient història i caràcter per a batejar una biblioteca. És important que arribem a un consens o els carrers acabarant portant el nom d’un número, i això sí que seria una pèrdua per la nostra cultura.

Notícies relacionades

Districte “valorarà alternatives” per millorar l’espai d’estudi i l’horari de la Biblioteca J.V. Foix davant les queixes

Gay nega que existeixin problemes d'"ocupació" però admet que contemplen obrir un nou lloc d'estudi a l'auditori

La nova Biblioteca de Sarrià aixeca polèmica: veïns demanen allargar l’horari d’obertura

No fa ni una setmana que està oberta i ja hi ha queixes sobre les limitacions que ofereix de cara al veïnat

Artistes sarrianencs reten homenatge a J.V. Foix en la inauguració de l’auditori Carme Serrallonga

L'1 de febrer, en el marc de l'obertura de la nova biblioteca, la sala polivalent acull el veïnat en un acte commemoratiu

“Feia molt que l’esperàvem i és molt maca”: així s’ha viscut la inauguració de la Biblioteca J.V. Foix de Sarrià

L'acte multitudinari ha celebrat l'obertura de l'edifici públic, que combina la literatura amb el suport digital
spot_img

Fibromiàlgia i estimulació cognitiva: claus per millorar la qualitat  de vida

L'objectiu de l'estimulació cognitiva és ajudar a estabilitzar o millorar els símptomes i el deteriorament cognitiu

L’Ajuntament inicia el projecte de soterrament del cablejat de Ganduxer

Al consell de barri de les Tres Torres, Districte també anuncia que descarta simplificar la línia V9 per l'alta afluència en horari escolar

Quins edificis de Sarrià-Sant Gervasi participen en les Setmanes d’Arquitectura 2025?

Del 12 de maig al 28 de juny, nou espais del districte acullen exposicions, concursos i tallers, entre altres

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí