Publicitat

Memòria del Galvany

spot_img

Publicat el 23.11.2016 13:00

Gent gran

El jardí

Entre l’abril i el juliol de 2016 es van fer una sèrie de sessions a Can Castelló centrades en la recuperació de la memòria històrica del barri de Galvany, de la mà de Trama, Serveis Culturals. A través de la recerca compartida de records, vivències i experiències es pot redescobrir i difondre una part de la història del barri.
L’objectiu era crear un espai de participació col·lectiva i dinamització de testimonis orals per tal de construir i realitzar de forma conjunta una acció vers la memòria popular del barri. Els donants de memòria són residents al barri de Sant Gervasi Galvany, molts d’ells nascuts al barri, que s’han presentat voluntaris per explicar les seves experiències i compartir la seva saviesa sobre el barri.

Publicitat

En les diferents sessions es va parlar dels següents temes:

Publicitat

– Espais emblemàtics. Edificis històrics i transformació urbana del barri, on es va parlar sobretot de Can Castelló, la Casa Sagnier, el Cinama Adriano i el Ranco Grande.

– Les famílies del barri. Cases i terrenys.

– Transports i via pública. Els carrers del barri i la connexió amb la ciutat. El tren de Sarrià i la Via Augusta.

– El comerç i la vida quotidiana del barri. El Mercat de Galvany.

– Vida cultural i artística del barri. La Plaça Molina. Joan Maragall, Mercè Rodoreda i Joan Brossa.

– L’educació. Les escoles de barri, sobretot de Virtèlia, la Mútua Escolar Blanquerna, el CIC, l’Escola Santa Elisabeth de les monges alemanes, i les Dames Negres

– La vida social al barri. Espais d’oci i de festa. Turó Park. La gauche divine i el carrer Tuset.

Es va dedicar una sessió a les esglésies i parròquies del barri: Sant Gregori Traumaturg, Santa Agnès, Sant Antoni de Pàdua i Verge de la Pau.

I, finalment, també es va parlar de l’esport: el Reial Club de Tennis del Turó, el Velòdrom de la Bonanova, la Reial Societat Sportiva Pompeia, el Real Polo Jockey Club i Piscines i Esports.

Els participants, els ‘donants de memòria’ han estat: Kani Abascal Fernández, Salvador Albuixech, Pilar Cano Miquel, Josep Comas Carnicer, Jordi Cros Balseéis, Maria Cuellar,Marta Maragall Garriga, Enric Murt Estrada, Alexandre Grimal Navarro, Marta Luna, Jordi Llorach i Cendra, Carmen Pons, M. Farnes Sala Sánchez, Montserrat Serrallonga Sivilla, Carmen Soldevila Erquicia, Pepe Soler Roig, Gerard Soler i Segú, Josep Maria Verdaguer Sors, i Josep Maria Vilumara.

Totes aquestes sessions es van anar gravant en vídeo i ara, el dimecres 23 de novembre, a les 18:30 h, es presenta un vídeo que recull i sintetitza tota aquella experiència.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Radars presenta el IV Concurs de Microrelats per repensar la vellesa

La iniciativa, emmarcada en Sant Jordi i Santa Jordina, convida la ciutadania a escriure relats que trenquin estereotips i mostrin noves mirades sobre l’envelliment

Mantenir-se actiu és sinònim de benestar 

És necessari promoure una vida activa, amb activitats significatives i adaptades, per afavorir l’autonomia, el benestar emocional i la participació social en edats avançades

Reptes i oportunitats per garantir una atenció inclusiva a les persones grans LGBT

És necessari generar entorns segurs, respectuosos i amb consciència de la diversitat per garantir el benestar emocional i el reconeixement de la identitat en edats avançades

Una etapa activa i plena d’activitat: Dia Internacional de la Gent Gran

"Afavorir una vida social rica, participar de manera compromesa en l'entorn i promoure l’autonomia el màxim temps possible són elements essencials perquè les persones grans se sentin valorades, escoltades i implicades"
spot_img

La Drogueria Rovira de Galvany suma un prestigiós premi internacional

El guardó nacional dels Global Innovation Awards és l'últim d'una llarga llista de reconeixements per a l'emblemàtic establiment

Ignasi Moreta rellegeix el Maragall més vitalista a Sant Gervasi

La conferència inaugural del cicle “Travessar la nit fosca” reivindica la vigència de Joan Maragall des d’una lectura que vincula mort, vida i espiritualitat, amb la participació del CIC, Sant Ildefons i familiars del poeta

“Pla per Roig”: el cara a cara entre dues mirades oposades de la literatura catalana, unides pel país i la llengua

L’obra que es representa a la Fàbrica del Farró recrea l’entrevista històrica entre Montserrat Roig i Josep Pla i reivindica el llegat compartit de dues figures clau del segle XX

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí