Publicitat

Miratges, cicle de dansa a Vil·la Florida

spot_img

Publicat el 24.5.2017 9:30

Notícies del barri

Juanjo Compairé

21 de maig. Matí de diumenge familiar als jardins de Vil·la Florida. Gent que omple l’espai verd, que passeja o que xerra tot fent un vermutet a l’ombra. I aquest diumenge, a més, s’hi afegeix un al·licient més: música i dansa.

Publicitat

El festival “Miratges” coincideix amb les festes del desè aniversari de la recuperació de la Vil·la. Ha començat dijous, però avui actuen cinc grups. Però de primer la quitxalla ha participat en un ball familiar per tot el parc. S’ho passen d’allò més bé dirigits per les noies de Mima Teatre (la Montse, la Laura i la Ivette) que els fan ballar amb papers i plàstics transparents.

Publicitat
‘Zapateado’, amb el trío Iván Góngora. A la fotografia destacada, detall del mateix espectacle. Fotografies de Juanjo Compairé

Llavors comencen les actuacions. La primera i molt novadora és la d’un trio de flamenc (un al teclat i una parella de “bailaores”), el trío Iván Góngora. Qui ha dit que la música de Bach no es pugui ballar, qui diu que l’aparent serenor del geni barroc no pugui combinar-se amb l’impuls frenètic del “zapateado”? Els trepidants balls de l’Iván i la Yaiza ens ho mostren. El títol de l’espectacle no pot ser més il·lustratiu, “Shock”.

Ens desplacem a l’altre cantó dels jardins i allí assistim a diversos espectacles: una dansa amb missatge antisexista, “Wimbledon o la gran desilusión”. Els dos espectacles que venen tot seguit ens fan viure les relacions entre dues persones del mateix sexe: El duo “Legacy”, format per dos nois, representa “One”: la unitat que fa l’amistat entre homes. I dues noies, “Les Twins”, acompanyades per un guitarrista, ens fan emocionar en presentar-nos els vincles d’amor, d’acompanyament, de cura, entre dues noies. L’espectacle es diu així, “Vínculo”. Aplaudim molt fort i amb el cor commogut.

El matí de dansa es clou amb un tastet de l’espectacle de dansa cubana que properament es presentarà a la ciutat. 11 actors ens fam viatjar aquest matí gairebé tropical a l’Havana. Què serà que al ritme del son a penes ens podem resistir de sortir a ballar (de fet, hi ha infants que ho fan).

La dansa, doncs, com l’òpera o com les músiques prenen el carrer, s’enfilen als jardins i se’ns barregen a la nostra vida. Perquè qui sent la música i mou el cos, també mou el cor i fa anar el cap. Pensem, doncs, sentim, ballem!

Detall de l’espectacle ‘Vinculo’. Fotografia de Juanjo Compairé
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

L’AV Bonanova celebra el 50è aniversari amb un concert

L'Orquestra Simfònica Vozes amenitzarà la celebració de la plataforma veïnal, que enguany també serà reconeguda amb la Medalla d'Honor de Barcelona

Festa Major de Sant Gervasi – la Bonanova 2025: el programa amb totes les activitats

Del 5 al 15 de juny la plaça de la Bonanova s'omple de cultura popular, música, activitats infantils, àpats populars i espectacles per a tots els públics

L’Ajuntament descarta un nou CAP a la Bonanova per aquest mandat

Els veïns defensen que és un barri amb una "població envellida" amb dificultats per desplaçar-se fins al centre de Vallcarca

La història de l’església de la Bonanova: víctima d’un robatori i un incendi

A causa de la falta de pressupost, els veïns de Sant Gervasi van finançar la seva reedificació
spot_img

“La família Camaleot”, el relat d’Elsa Corominas

"Els Camaleot eren una família molt peculiar que dominava l’art d’imitar. El matrimoni va tenir sis fills i a cadascun li va ensenyar com aprofitar al màxim aquesta habilitat"

Èxit a Sant Gervasi per la Festa Major: el barri torna a bategar

Del 5 al 15 de juny, el veïnat ha gaudit d'un ampli ventall d'activitats i d'un pregó protagonitzat per Aina Da Silvia, d'Eufòria

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]