Publicitatspot_img
Publicitat
spot_img

Mor el sarrianenc Sergi Schaaff, creador del famós concurs televisiu ‘Saber y ganar’

Guanyador de dos Premis Ondas, va crear i dirigir el concurs més veterà de la televisió a l'estat espanyol, que presenta Jordi Hurtado

Publicat el 3.1.2023 13:31 · Actualitzat el 3.1.2023 15:22

Societat

El Jardí

El realitzador, director i creador de programes de televisió Sergi Schaaff ha mort aquesta matinada a 85 anys a casa seva, segons ha informat RTVE Catalunya a través de les xarxes socials. Nascut el 17 de juliol del 1937 a Barcelona, Schaaff vivia a Sarrià, on era veí del carrer Cornet i Mas.

Schaaff va ser el creador del concurs més veterà de la televisió a l’estat espanyol, ‘Saber y ganar’, que presenta Jordi Hurtado. Un programa que ell mateix va dirigir, i que a finals del 2022 va rebre el Premi Ondas al Millor Programa d’Entreteniment. En aquell moment la seva filla, Abigail Schaaff, va recollir el guardó en nom del seu pare i va exclamar, alçant l’Ondas amb els braços: «Papa, ja el tenim!».

Publicitat

Anteriorment Schaaff ja havia rebut un Ondas el 1979 per la direcció de Salomé, en versió de Terenci Moix i interpretada per Núria Espert, i la Creu de Sant Jordi l’any 2014.

Llicenciat per la UAB, on va arribar a ser vicedegà de la Facultat de Ciències de la Informació (1980-81), entre els anys 1992 i 2009 va exercir a la UPF, on va ser un dels principals impulsors dels Estudis de Comunicació Audiovisual, dels quals va ser vicedegà (1996-2000) i degà (2000-04). L’any 1987 va ingressar a la Societat Catalana de Comunicació, de l’IEC.

A banda del popular ‘Saber y ganar’, Schaaff va dirigir altres programes emblemàtics de TVE com ‘El tiempo es oro’, ‘Si lo sé no vengo’, ‘Crónicas fantásticas’ i ‘Un globo, dos globos, tres globos’, i també programes a Televisió de Catalunya com ‘Per molts anys’, ‘Pets-and-Pets.com’ (Canal 33) i ‘No em ratllis’ amb Júlia Otero.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Torre de Collserola: 30 anys al servei de les telecomunicacions de Catalunya

És un referent per a la transmissió del senyal de ràdio i televisió al país des que es va construir pels Jocs Olímpics de Barcelona el 1992

Al Jardí amb…Pere Molina: «La veu m’ha delatat sovint en els moments més inoportuns»

L'actor de doblatge, teatre, cinema i televisió parla amb Sandra Palau

Al Jardí amb Sergi Mas: «Sigues la millor versió de tu mateix»

Sandra Palau entrevista Sergi Mas, periodista que compta amb una trajectòria professional de vertigen

Com mires pel·lícules?

La Mirada Jove La contrapartida d'@elenabulet Com el cinema no hi ha res A mi que no em treguin la pantalla gran: anar al cinema és un...
spot_img

Districte prohibeix els concerts de Festa Major a Casa Orlandai després de gairebé 20 anys

Sarrià - Sant Gervasi comunica un dia abans de la Festa Major que la normativa acústica impedeix els concerts al pati d'en Marcel, tot i haver-ne autoritzat dos a l'estiu

On la memòria es fa gespa: el CP Sarrià celebra 75 anys d’història i barri

El Teatre de Sarrià aplega veïns, familiars i figures de l'entitat en una jornada que connecta la memòria del club amb els reptes de futur i amb un emotiu homenatge a Josep Calderó -“Pitu”-

El tramvia entre Francesc Macià i Montesa estarà fora de servei del 10 al 12 d’octubre

TRAM oferirà un servei especial d’autobús que cobrirà el trajecte entre les parades afectades

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí