Publicitat
spot_img

Mor Victòria Molins, la monja nascuda a la Bonanova que va fundar l’Hospital Santa Anna

L'exalumna del Col·legi Santa Teresa de Ganduxer ha patit una crisi cardíaca als 88 anys

Publicat el 20.2.2025 15:30

Societat

El Jardí

Ha mort aquest dijous, a l’edat de 88 anys, Maria Victòria Molins (més coneguda com a Victòria Molins), després de patir una crisi cardíaca. La monja, nascuda a la Bonanova, és coneguda per haver impulsat, l’any 2017, l’Hospital de Campanya de Santa Anna, ubicat al barri Gòtic, des d’on oferia acompanyament i menjar a milers de persones en situació de sense llar.

Molins va néixer l’any 1936, filla d’una família benestant del barri de la Bonanova. Es va fer monja amb 19 anys i, durant un temps, va estudiar al Col·legi Santa Teresa de Ganduxer, fins que va demanar a la congregació religiosa que la traslladessin al Raval. Allà va compaginar els estudis amb l’atenció a veïns del barri que es trobaven en risc d’exclusió social. El 2017 va ajudar en la constitució de l’Hospital Campanya de Santa Anna, on ha estat col·laborant durant els últims anys.

Publicitat

La seva trajectòria va ser premiada amb la Creu de Sant Jordi, atorgada per la Generalitat de Catalunya, l’any 2015. El mateix any, també va ser investida doctora honoris causa per la Universitat Ramon Llull.

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Neix la Copa Sarrià, un torneig per fer barri a través del futbol

Organitzada per exalumnes del Sant Ignasi, comptarà amb la participació de vuit equips masculins de Sarrià-Sant Gervasi i espera ser un espai de trobada per a tot el veïnat

El Jardí 119, juliol de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_119_Juliol25_ok.pdf

El Jardí 118, juny de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El-Jardi_118_Juny25_ok.pdf

El Jardí 116, abril de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_116_Abril25.pdf
spot_img

Lucrecia: “Al Teatre de Sarrià interpretaré cançons que han marcat la meva trajectòria i han calat en els cors del públic”

El 29 i 30 de desembre l’artista cubana pujarà dalt de l’escenari del Teatre de Sarrià per celebrar els 30 anys de carrera amb un viatge musical carregat d’alegria, energia i molt sentiment

La soja: propietats, conreu i usos

A Europa es va introduir a començaments del segle XX quan es va descobrir que la seva farina és la més rica en proteïnes i que la llet és especialment saludable i nutritiva

Mandri, Nadal i impunitat: el botellot que s’ha consolidat a la zona alta

Una concentració massiva de joves torna a ocupar el carrer per les festes mentre el veïnat denuncia soroll, brutícia i una resposta institucional que normalitza el conflicte en lloc de resoldre’l

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí