Dimecres 24, abril 2024
16.4 C
Sant Gervasi
16.4 C
Sarrià
Publicitat

Nous espais creatius i aprenentatges competencials

Publicat el [wpdts-custom start="post-created" format="j.n.Y G:i"]

Notícies del barri

La Salle Innova

L’escola és el motor de transformació dins del marc educatiu perquè hi ha un canvi de paradigma en l’educació: el més important ja no és el rol d’ensenyar sinó el d’aprendre, l’aprenentage no es limita a rebre únicament ensenyament de forma passiva.

Publicitat

Segons com deia l’informe Delors de la UNESCO sobre l’aprenentatge: “Hi ha un tresor amagat a dins”, que recordava que l’educació va molt més enllà de saber: si no aprenem també a fer, a ser, i a viure junts, l’aprenentatge és incomplet. I actualment amb el nou document anomenat “Repensar l’educació” ens invita anar més enllà, replantejar el pròposit de l’educació implantant nous projectes o innovacions pedagògiques, que produeixin un aprenentage més significatiu.

Publicitat

Així doncs, l’aula del segle XXI ha de ser un espai que s’adapti a les necessitats formatives del nostre alumnat. Espais que estimulin la creactivitat i que permetin les relacions de convivència i competència. Un entorn prou nodrit perquè s’hi visquin experiències de reflexió, interiorització i estudi, però també d’exteriorització, diàleg i intercanvi.

El Col·legi La Salle Bonanova ha iniciat un procés d’innovació metodològica pel que fa a l’ensenyament i aprenentage de les matemàtiques i de les llengües. Caminem cap a unes matemàtiques i unes llengües més competencials. En les nostres programacions estem fent incidència en la selecció d’unes activitats més productives que reproductives i de caire més investigador i més creatiu; i tenim com a objectiu també, tendir cap a una gestió d’aula en què els alumnes vagin assolint més protagonisme, s’interroguin sobre el que fan i siguin capaços de comunicar-ho a altres persones.

Uns laboratoris o espais creatius d’aquest tipus són una eina molt potent però l’aspecte clau no són els espais, ni els materials, sinó l’organització, la dinamització, la capacitat per donar-los vida i posar-los al servei de la formació de l’alumnat.

Acte inaugural

El dissabte 14 de gener és va fer l’acte inaugural, amb la presentació de Joan Carles Jara, director del col·legi La Salle Bonanova. També hi va haver altres intervencions:

– “L’aprenentatge de les matemàtiques en les primeres etapes de l’escolarització” a càrrec de Àngel Alsina, professor de Didàctica de les matemàtiques a la Universitat de Girona i especialista en educació matemàtica en les primeres etapes de l’escolarització.

– “El Laboratori de Matemàtiques”, amb una demostració pràctica de Anton Aubanell, responsable del CREAMAT i exprofessor de Didàctica de les Matemàtiques de la UB.

– “Les possibilitats que ofereix el taller de llengua” a càrrec d‘Anna Guim i Helena Erviti, llicenciades en filologia catalana i filologia hispànica.

– “L’espai Imaginari” amb Mercè Parcerisas, coordinadora d’educació infantil.

– “Què es treballa en el taller de llengua?” amb Sara Tejerina, professora de Llengua.

– “Què es treballa en el laboratori de matemàtiques?”, amb Manel Martínez, cap del departament de matemàtiques.

La cloenda va ser a càrrec de Joan Gumbert, Inspector d’Educació.

Aquests laboratoris, tallers i espais creatius juguen un paper clau per donar suport al professorat en el seu procés de millora i per motivar tot l’alumnat en el seu aprenentatge més significatiu. Subratllen la importància d’aprendre fent, experimentant, conjecturant i descobrint, de portar les matemàtiques o les llengües més enllà del quadernet o de la pissarra.

L’acte va acabar amb una visita als nous nous espais creatius, i amb un aperitiu.

Publicitat

Subscriu-t'hi

Dona suport al periodisme cooperatiu i de proximitat



PDF per 35€ l'any
PDF + PAPER per 50 € l'any

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.