Publicitat

Pensant la ciutat del futur des dels 3 anys

spot_img

Publicat el 9.12.2016 9:30

Pels petits de casa

Ana Sánchez

El Congrés dʼArquitectura 2016 que ha tingut lloc a Barcelona el mes d’octubre, ha volgut donar suport a la inclusió de diferents conceptes relacionats amb aquesta disciplina en els plans d’estudis de primària, secundària i batxillerat. Per posar el tema sobre la taula ha impulsat un projecte pedagògic pioner a casa nostra i que oferirà aquesta oportunitat a vuit escoles de La Salle durant el mes d’octubre (La Salle Barceloneta, Bonanova, Gràcia, Congrés, Horta, Comtal, Premià de Mar i Montcada).

Publicitat

La proliferació dels processos consultius veïnals, la definició col·lectiva de les agendes urbanes, l’adquisició responsable d’un habitatge (l’acte de consum més important que una persona fa durant la seva vida) o la resposta al canvi climàtic passen inevitablement per un canvi d’hàbits profund. L’escola és el lloc adequat per començar a garantir aquest canvi de paradigma i des de l’organització del Congrés d’arquitectural es vol involucrar les comunitats educatives en l’assoliment d’aquests objectius comuns.

Vuit escoles de La Salle duen a terme
un projecte pedagògic pioner a casa nostra
per incorporar conceptes d’arquitectura
i urbanisme a primària i secundària 

Publicitat

Els alumnes de totes les línies i nivells de les vuit escoles participaran en els tallers, impartits durant el mes d’octubre per alumnes de l’Escolà Tècnica Superior d’arquitectural de la Universitat Ramon Llull i sota la coordinació de l’arquitecte Narcís Font. Posaran sobre la taula els temes presents en els debats actuals de les agendes urbanes: la natura dins la ciutat, les infraestructures energètiques, l’espai públic, la integració social, el transport privat i públic, la producció agrícola, els equipaments, la gestió dels residus, les ciutats intel·ligents (smart cities) o el model d’habitatges, densitat i activitats econòmiques. D’aquesta discussió en sortirà una petita maqueta d’una ciutat ideal (de 50 x 50 cm), que recollirà les reflexions dels estudiants. En el plantejament de cada sessió es tindran en compte els elements i problemàtiques urbanes presents en els entorns específics i reals de cadascuna de les escoles de la Salle.

Finalment amb tots els fragments, es construirà la maqueta de la “ciutat ideal”. S’exposarà a diferents punts emblemàtics de Barcelona i a la seu del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya.

Notícies relacionades

El Jardí 115, març de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/04/El-Jardi-115_Marc25_0403.pdf

Ferida de gravetat una jove en caure d’un balcó d’Avenir després de ser agredida per la seva parella

Els Mossos detenen dos homes de 52 i 57 anys per intent d'homicidi i lesions

El Jardí 114, febrer 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/03/ElJardi114_Febrer25_0402.pdf

El Jardi 113, gener de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/02/El_Jardi_113_gener2025.pdf
spot_img

Sant Jordi 2025, una jornada multitudinària i radiant: “Ha vingut moltíssima gent”

Cultura Natalia Avellan Ha arribat de nou una de les festivitats més estimades pels catalans i les catalanes. Aquell dia de l'any en què convergeix literatura, llengua i tradició. On els carrers, les...

Les recomanacions dels polítics de Sarrià-Sant Gervasi per Sant Jordi

Cultura El Jardí Arriba un dels dies més bonics de l'any pels catalans i les catalanes, Sant Jordi. A El Jardí hem fet un recull de...

Una breu, però completa història dels caputxins a Catalunya

"Quatre segles de vida caputxina", el nou llibre de Fra Valentí Serra que explica des de l’arribada dels primers framenors caputxins a Catalunya fins a la publicació de les constitucions el 1968, arran del Concili Vaticà II

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí