Publicitat
spot_img

Per què els nens s’adapten millor que els adults al confinament?

El secret resideix en tornar a ser nens, on la creativitat ens ajuda a volar

Publicat el 5.5.2020 7:00

El Racó del Veïnat

Anna Rodríguez Camón

Els pediatres afirmen que els nens tenen molta plasticitat cerebral; són cervells en evolució, tot i que depèn de l’edat. Però podríem dir que s’adapten millor a les situacions adverses.

En part, aquesta gran capacitat d’adaptació la tenen perquè no es projecten en un futur molt llunyà, ells viuen en l’aquí i l’ara: ‘Carpe Diem’ com deien a la pel·lícula El Club de los poetas muertos. Fan el que en diem “mindfulness”, però no un “mindfulness” de manual, sinó innat, sense ser-ne conscients. La seva màxima preocupació és el joc i la diversió, i això és el que els hi toca viure ara.

Publicitat

Els adults en canvi pensem: Sóc amb tu, però penso en el que faré després. T’escolto, però mentrestant construeixo la meva resposta immediata. Em pesa molt la presó del temps i de l’espai, per tant, busco sortides i escapatòries, però quan fujo del present, caic en mans de l’ansietat i de la por. Si ho pensem bé, cada cop que sentim por o ansietat és perquè ens anticipem o projectem en un futur no gaire llunyà.

Tal com diu la psicòloga Laura Servós Fornsen moments de crisi, s’hauria de deixar d’intentar controlar un problema, i més si no depèn de nosaltres. Intentar no buscar la solució, perquè potser en el mateix problema hi trobem la solució. Trobar una manera més o menys còmoda d’estar en la incomoditat. Ningú va dir que fos fàcil  però s’ha d’explorar dins de la nostra lògica no ordinària, per a transformar la contradicció en adaptació. D’alguna manera, ser una altra vegada nens, escollir una explicació encara que sigui falsa, però que la convertim en verdadera i això, alhora, ens doni tranquil·litat i ens ajudi a adaptar-nos”.

El secret resideix en tornar a ser nens, on la creativitat ens ajuda a volar. On el món de contes, fades i màgia, ens ajuda a somiar, i ens rescata de situacions difícils on no volem estar.

Tant de bo tots poguéssim tornar a ser nens.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Els CAP del districte inicien la vacunació de la grip en infants d’entre sis mesos i cinc anys

El Dr. Roger Vinyeta (CAP Sarrià) diu que la vacunació "és sempre positiva, i més amb la grip"; fins ara, només es vacunava els infants de risc

‘Fugir de les tenebres’: ciència, política i comunicació després de la covid

Un llibre de lectura fàcil i amena que interpel·la el lector, fa posar la guàrdia alta i obliga a revisar creences pròpies

Collserola reuneix adults amb discapacitat i alumnes d’escola en una cursa d’orientació

La cursa inclusiva, el 12 de maig, comptarà amb alumnes dels Salesians, Jesuïtes Sarrià i l'Escola Pia Sarrià-Calassanç

Sarrià – Sant Gervasi, el tercer districte amb més ajudes al turisme i oci actiu durant la pandèmia

La majoria són hotels i agències de viatges i tenen plantilles de menys de 50 treballadors i treballadores
spot_img

Luis de Eguílaz i l’Eulàlia, “una payesa de Sarriá”

La vinculació de l'escriptor gadità amb la vila: les pistes de premsa i els vincles personals que revelen per què Sarrià va marcar l’origen i la inspiració de l’obra

La Seu del Districte s’omple de brossa: nova protesta de Defensem Can Raventós

La plataforma sarrianenca apunta contra Maria Eugènia Gay per "trencar el consens" que existia amb el barri

Es reobre provisionalment la circulació a Mandri després de tallar-se per les obres de l’L9/10

A partir del 10 de febrer es restablirà la circulació en dos carrils, un per sentit, entre el passeig de la Bonanova i el carrer de Bigai

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí