Publicitat
spot_img

Podem viure en mode avió?

No és el mateix estar envoltat de quatre senyals de wifi que de cinc, sobretot quan la teva la tens al costat

Publicat el 8.8.2021 7:00

Opinió

Glòria Vilalta

Hi ha persones que viuen sense mòbil, i per tant, viure en mode avió pot ser més fàcil. Així i tot, si viuen en una ciutat o en un lloc poblat, difícilment podran evitar les radiacions que venen del carrer o dels veïns, per no parlar de la feina.

Sovint, quan parlo sobre apagar el wifi a la nit o d’altres mesures per evitar les radiacions, em diuen que no serveix de res, que tenim el wifi dels veïns, per exemple. I és cert, tenim el dels veïns, però sí que serveix: no és el mateix estar envoltat de quatre senyals de wifi que de cinc, sobretot quan la teva la tens al costat.

Publicitat

I com que val més una imatge que mil paraules, quan em poso a mesurar el camp electromagnètic d’alta freqüència -que és el del wifi i el de les antenes de telefonia- i la persona veu que es disparen els valors i el soroll de l’aparell quan ens apropem al router, al telèfon sense fils o al mòbil, la resposta és clara: sí que té un efecte important el que fem nosaltres.

Què més podem fer?

Podem fer més actuacions en el dia a dia per apropar-nos al mode avió:

  • Seleccionem les freqüències de 3G o 4G al telèfon i al mòdem, de manera que com a mínim no rebem 5G, que està dissenyat per treballar amb freqüències molt més altres.
  • Apaguem el wifi quan no el necessitem. Com a mínim, durant les hores de descans. Funcionar amb cable és una opció encara millor: no estem sotmesos a radiació i, a més a més, la connexió és més ràpida i estable
  • Apaguem, també, el telèfon o posem-lo en mode avió, cada nit.
  • Fem-ho també quan ens desplacem, sigui amb cotxe, amb metro o pel carrer. Al metro, això és especialment important, ja que la radiació és més intensa.
  • No tinguem el wifi, el bluetooth o connexions innecessàries quan no els necessitem.
  • Parlem amb el mòbil amb mans lliures o auriculars.
  • Evitem els auriculars sense fils, i si és possible, utilitzar-ne de tubs d’aire; d’aquesta manera, no tenim camp electromagnètic enganxat a l’orella.
  • Dormim amb el mínim d’electricitat i radiacions al voltant. Evitar la ràdio, els despertadors i qualsevol aparell que funcioni sense fils. De cara al camp electromagnètic en general, evitar qualsevol aparell elèctric prop del cap, i si pot ser, a l’habitació en general.
  • Desconnectem l’alarma quan no la necessitem.
  • Evitem posar els intercomunicadors infantils prop dels nadons. Ells estan en plena formació i la seva protecció és molt més feble que la nostra.

De fet, es tracta de no tenir cap aparell encès que emeti electrocontaminació. La tecnologia ens dona molt, però també ens treu salut, si n’abusem. Buscar l’equilibri, com en tot, permetrà tenir els avantatges i no els inconvenients (o com a mínim, minimitzar-los).

Ens hi posem?

Glòria Vilalta i Grau és enginyera especialista en medicina de l’hàbitat, feng shui i benestar personal 

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Celebrar: arriba l’hivern i Nadal 

"Celebrar, portar alegria a la llar, posar-hi rialles, amor, cura -també amb les decoracions-, fa que l’energia de l’espai augmenti. I això ens ajudarà a fer que augmenti també la nostra. És un circuit de retroalimentació": l'opinió de Glòria Vilalta

Mou-te, mou-ho

Convé airejar, ventilar, fer que hi hagi renovació de l’ambient. És aconsellable per a la nostra salut, per no respirar altes concentracions de tòxics, però també per al nostre benestar mental, a nivell més subtil

Honorar, honorar-se, per Glòria Vilalta

"Honorant la meva vida honoro també els meus pares i els meus avantpassats. Això comporta no només agrair-los la vida, comporta també tenir-los presents i estimar-los, donar-los un lloc. Sigui en el cor o a casa, amb una fotografia"

Fer quelcom diferent

"Un canvi de localitat, d’espai, de llar, o d’empresa, crea moviment interior. Moure coses de lloc, també. Ho he experimentat personalment i també a través de clients. Com diu un proverbi xinès: si vols que es produeixin canvis en la teva vida, mou 27 coses de casa teva"
spot_img

Lourdes Fañanás: “Els traumes i l’estrès més profund solen produir-se en els primers anys de vida, sovint dins del nucli familiar”

Catedràtica a la Facultat de Biologia de la UB i veïna de Sarrià, Fañanás ha estudiat com els factors genètics i ambientals intervenen en els transtorns mentals greus

Sarrià-Sant Gervasi, el districte amb millor salut mental de Barcelona

El districte manté una de les esperances de vida més altes tant en homes com en dones

Rosario Endrinal, 20 anys després: quan l’odi a la pobresa continua guanyant a la tendresa col·lectiva

Assís recorda la dona assassinada el 2005 i alerta que la pobresa, el gènere i el racisme continuen alimentant una violència estructural sovint invisibilitzada

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí