Publicitat

Practiqueu la creativitat

La publicista Marta Royo Espinet situa diferents exemples de creativitat en publicitat i anima el lector a descobrir noves formes d'afrontar els desafiaments

spot_img

Publicat el 16.2.2024 13:02

Opinió

Marta Royo

Publicitat

La creativitat és la generació d’idees originals i potencialment útils en qualsevol àmbit. També és una manera de pensar i d’actuar que pot fer les coses millors. Una capacitat a la qual tots podem accedir si ens deixem fluir. Tots portem dins una base de creativitat. L’art rau a descobrir-la, cultivar-la i aplicar-la al dia a dia.  

Publicitat

De manera similar, la creativitat és imaginació i pensament divergent. Sovint fruit d’un primer dubte. I abans ve la inspiració, alimentada per l’experiència i la pràctica. Com expressava Picasso: “Que la inspiración te encuentre trabajando.” Segons Umberto Eco, “A la creativitat li influeix tant el racional com l’inconscient”. Això fa que la creativitat sigui dinàmica i canviant. Es manifesta amb la interacció entre la ment racional i l’inconscient. 

I segons una humil servidora, “la creativitat és allò que fa que el què fas sigui diferent”. La creativitat la trobo en tot allò que conforma la vida quotidiana, sempre i quan ho faci fora de la rutina, allunyant-me de “l’habitualitat” i de la norma.

Quan la creativitat entra al nostre dia a dia?

Quan la creativitat és art. Visitar el taller de Son Boter de la Fundació Miró de Palma i gaudir d’unes parets impregnades d’esborranys i esbossos originals. Segons ell, traçats que són un contrapunt als sentiments d’angoixa que vivia en el moment de la creació i que l’acompanyaven al llarg del procés creatiu. La quietud, germana de la paciència, era un element intrínsec a les seves obres; constituïa una part integral del procés de creació. Com un jardí, del qual se’n considerava el jardiner.

Quan la creativitat és cuina. Tastar l’escudella street de Jordi Vilà, el cuiner de moda. Aquest creatiu gastronòmic ha ideat una versió innovadora de l’escudella catalana presentada en un envàs portàtil perquè es pugui gaudir a casa, caminant pel carrer o assegut al banc d’una plaça a l’hora de dinar amb una ració ben calentona. Aquesta proposta representa una manera diferent de preparar, servir, comunicar i, per tant, consumir l’escudella catalana de tota la vida. Un referent al nostre país que ara esdevé l’escudella en moviment, l’escudella del carrer.

Quan la creativitat és la narració d’històries. Pensar en les experiències que creava Steve Jobs, el mestre del storytelling, per llançar els seus productes. En lloc de destacar només les característiques tècniques, Jobs introduïa els productes amb una història, connectant amb els usuaris emocionalment. Utilitzava narratives que posaven èmfasi en com els productes millorarien les seves vides. 

Quan la creativitat és marca personal. Dotar la marca d’uns valors diferencials, notoris i, a poder ser únics. Un sector on la creativitat cada cop més es fa més necessària és el de la política. Yes We Can. Barack Obama. 2008. Transformar la imatge del polític connectant amb la societat mitjançant diverses estratègies creatives: un logotip iconogràfic, una estratègia social media disruptiva, esdeveniments innovadors i segmentació de mercat amb missatges positius adhoc a cada perfil d’audiència. 

Creativitat, un fascinant atribut, al qual tots podem accedir si ens hi posem. Us encoratjo a practicar-la i a aconseguir que es converteixi en un hàbit. La creativitat no només ens permet veure el món amb una perspectiva fresca i innovadora, sinó que també pot ser una eina poderosa per resoldre problemes, connectar amb altres persones i enriquir les nostres vides (i les nostres marques). Proveu de practicar la creativitat a la vostra rutina diària, podreu descobrir noves formes d’abordar els desafiaments. D’expressar-vos de manera que potser no hauríeu considerat abans. Així que endinseu-vos en el món de la creativitat, exploreu les vostres passions i veureu com aquesta pràctica pot transformar la vostra vida.

Marta Royo Espinet és publicista i CEO de Mosaiking Comunicació. Article publicat inicialment a El Periódico

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Credibilitat personal, per Miquel Saumell

"La credibilitat personal no depèn de la professió que s’exerceix sinó dels valors ètics de l’individu, de l’educació rebuda i del seu tarannà"

L’art d’insultar, per Aitor Romero

"Tampoc s’entén massa bé aquells que insulten en una llengua que el seu interlocutor no entén i es vanten de la seva audàcia. L’acció de l’insult requereix comprensió mútua i, per tant, és necessari utilitzar un codi que la víctima escollida pugui entendre perfectament"

De la vella a la nova emigració

"Els governants que es mostren incapaços de retenir el nostre talent són els grans responsables d’haver convertit el país que administren en un país d’emigrants econòmics", l'opinió de Miquel Saumell

Fer quelcom diferent

"Un canvi de localitat, d’espai, de llar, o d’empresa, crea moviment interior. Moure coses de lloc, també. Ho he experimentat personalment i també a través de clients. Com diu un proverbi xinès: si vols que es produeixin canvis en la teva vida, mou 27 coses de casa teva"
spot_img

Un viatge inèdit pel món de les begudes pairals

Fra Valentí Serra presenta "Begudes pairals i conventuals", un recull de les begudes de la tradició mediterrània

Neix un nou club de cúrling… ara a Sarrià

Un grup de sarrianencs recull el guant del Cúrling Vallvidrera i crea un club; com no hi ha pista de gel on entrenar, discuteixen tàctiques al Bar Nou Patum

L’Institut Tècnic Eulàlia arrenca la celebració del seu centenari

Exalumnes, familiars i mestres es retroben en un emotiu acte que marca el tret de sortida a un any de commemoració

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí