Publicitat

Practiqueu la creativitat

La publicista Marta Royo Espinet situa diferents exemples de creativitat en publicitat i anima el lector a descobrir noves formes d'afrontar els desafiaments

spot_img

Publicat el 16.2.2024 13:02

Opinió

Marta Royo

Publicitat

La creativitat és la generació d’idees originals i potencialment útils en qualsevol àmbit. També és una manera de pensar i d’actuar que pot fer les coses millors. Una capacitat a la qual tots podem accedir si ens deixem fluir. Tots portem dins una base de creativitat. L’art rau a descobrir-la, cultivar-la i aplicar-la al dia a dia.  

Publicitat

De manera similar, la creativitat és imaginació i pensament divergent. Sovint fruit d’un primer dubte. I abans ve la inspiració, alimentada per l’experiència i la pràctica. Com expressava Picasso: “Que la inspiración te encuentre trabajando.” Segons Umberto Eco, “A la creativitat li influeix tant el racional com l’inconscient”. Això fa que la creativitat sigui dinàmica i canviant. Es manifesta amb la interacció entre la ment racional i l’inconscient. 

I segons una humil servidora, “la creativitat és allò que fa que el què fas sigui diferent”. La creativitat la trobo en tot allò que conforma la vida quotidiana, sempre i quan ho faci fora de la rutina, allunyant-me de “l’habitualitat” i de la norma.

Quan la creativitat entra al nostre dia a dia?

Quan la creativitat és art. Visitar el taller de Son Boter de la Fundació Miró de Palma i gaudir d’unes parets impregnades d’esborranys i esbossos originals. Segons ell, traçats que són un contrapunt als sentiments d’angoixa que vivia en el moment de la creació i que l’acompanyaven al llarg del procés creatiu. La quietud, germana de la paciència, era un element intrínsec a les seves obres; constituïa una part integral del procés de creació. Com un jardí, del qual se’n considerava el jardiner.

Quan la creativitat és cuina. Tastar l’escudella street de Jordi Vilà, el cuiner de moda. Aquest creatiu gastronòmic ha ideat una versió innovadora de l’escudella catalana presentada en un envàs portàtil perquè es pugui gaudir a casa, caminant pel carrer o assegut al banc d’una plaça a l’hora de dinar amb una ració ben calentona. Aquesta proposta representa una manera diferent de preparar, servir, comunicar i, per tant, consumir l’escudella catalana de tota la vida. Un referent al nostre país que ara esdevé l’escudella en moviment, l’escudella del carrer.

Quan la creativitat és la narració d’històries. Pensar en les experiències que creava Steve Jobs, el mestre del storytelling, per llançar els seus productes. En lloc de destacar només les característiques tècniques, Jobs introduïa els productes amb una història, connectant amb els usuaris emocionalment. Utilitzava narratives que posaven èmfasi en com els productes millorarien les seves vides. 

Quan la creativitat és marca personal. Dotar la marca d’uns valors diferencials, notoris i, a poder ser únics. Un sector on la creativitat cada cop més es fa més necessària és el de la política. Yes We Can. Barack Obama. 2008. Transformar la imatge del polític connectant amb la societat mitjançant diverses estratègies creatives: un logotip iconogràfic, una estratègia social media disruptiva, esdeveniments innovadors i segmentació de mercat amb missatges positius adhoc a cada perfil d’audiència. 

Creativitat, un fascinant atribut, al qual tots podem accedir si ens hi posem. Us encoratjo a practicar-la i a aconseguir que es converteixi en un hàbit. La creativitat no només ens permet veure el món amb una perspectiva fresca i innovadora, sinó que també pot ser una eina poderosa per resoldre problemes, connectar amb altres persones i enriquir les nostres vides (i les nostres marques). Proveu de practicar la creativitat a la vostra rutina diària, podreu descobrir noves formes d’abordar els desafiaments. D’expressar-vos de manera que potser no hauríeu considerat abans. Així que endinseu-vos en el món de la creativitat, exploreu les vostres passions i veureu com aquesta pràctica pot transformar la vostra vida.

Marta Royo Espinet és publicista i CEO de Mosaiking Comunicació. Article publicat inicialment a El Periódico

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Transformant realitats amb el màrqueting digital

El màrqueting digital com a plataforma de canvi pot permetre a les persones reinventar-se per trobar noves oportunitats laborals

Canvis climàtics

"La recepta per intentar apaivagar les conseqüències dels canvis climàtics no necessàriament ha de passar pel decreixement de la nostra societat ni per la desindustrialització", l'opinió de Miquel Saumell

Publicitat amb propòsit: i si les marques també fessin barri?

"La publicitat no ha de ser només una eina per vendre. Pot –i hauria de– ser una eina per construir": l'opinió de Marta Royo

Apagada elèctrica a Catalunya, apagada comunicativa a les institucions

"Els missatges van ser tardans, dispersos i, sovint, mancats d'indicacions concretes": l'opinió de Marta Royo
spot_img

Èxit a Sant Gervasi per la Festa Major: el barri torna a bategar

Del 5 al 15 de juny, el veïnat ha gaudit d'un ampli ventall d'activitats i d'un pregó protagonitzat per Aina Da Silvia, d'Eufòria

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

El veïnat del Tibidabo fa un pas més per a la recuperació del Tramvia Blau: “Tenim gairebé 3.000 firmes”

L'Associació de Veïns de l'Avinguda Tibidabo critica la falta de transparència política i reclama que torni l'emblemàtic vincle i consolidar l'avinguda com un espai "funcional, cuidat i autèntic"

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]