Publicitat

Projecte de seguretat de persones d’edat avançada

spot_img

Publicat el 10.4.2018 10:30

Mossos d’Esquadra

Xavier Boned

Per primer cop, dos àmbits del sector públic com el de la Salut i la Seguretat treballen conjuntament per oferir un millor servei al ciutadà, concretament al col·lectiu de persones d’edat avançada. El projecte, impulsat pels Mossos d’Esquadra de la Regió Policial Metropolitana de Barcelona i el Consorci de Salut i Social de Catalunya, arrenca el dijous 1 de març, al Centre Integrat de Salut de Nou Barris.

Publicitat

Es tracta d’una exposició itinerant que s’estendrà a la resta de Barcelona, amb la qual, a través de plafons informatius, es donen consells de seguretat a les persones d’edat avançada i també al seu entorn familiar. L’objectiu és conscienciar de la importància de prendre mesures de precaució i hàbits d’autoprotecció davant diferents situacions de la vida quotidiana, per evitar ser víctima d’algun delicte o patir accidents domèstics. També mostren hàbits saludables per gaudir del millor estat de salut possible.

Publicitat

La iniciativa uneix la tasca policial i sanitària amb un mateix objectiu: la prevenció. La prevenció basada en la informació és la clau de la iniciativa. Amb aquest projecte, fruit de la col·laboració i treball conjunt de Mossos d’Esquadra i el Consorci de Salut i Social de Catalunya,  es pretén donar un servei de qualitat i de proximitat adreçat a tots els ciutadans i en especial a les persones d’edat avançada, una de les prioritats del cos de Mossos d’Esquadra en tractar-se d’un dels col·lectius més vulnerables.

Una de cada deu persones que han patit algun delicte a Barcelona és més gran de 65 anys. La franja d’edat de les víctimes amb més afectació és la compresa entre els 65 i 74 anys.

Sinergia entre el cos policial i els professionals de la salut

L’element diferenciador en el desenvolupament d’aquest projecte és la sinergia i l’impuls entre el cos policial i els professionals de salut, alhora de transmetre pautes de conducta proactives i de prevenció compartint un mateix espai, així com també la instal·lació de plafons informatius amb una funció estètica i comunicativa molt important i que millora la qualitat i la facilitat d’accés a la informació de cara als usuaris. Aquesta sinergia és pionera com a projecte conjunt entre dos sectors de l’àmbit públic, el de la salut i el de la seguretat, amb l’objectiu de fer una major prevenció en la ciutadania. A més, és un clar exemple de com la salut ha de desenvolupar-se en diferents polítiques.

Els Mossos d’Esquadra fan unes 50 xerrades i quasi 500 reunions i trobades amb gent gran, cada any a la ciutat de Barcelona, en espais com casals, geriàtrics, esplais, associacions, centres cívics i fundacions de la ciutat.

L’exposició serà itinerant i es podrà veure a Nou Barris fins a finals de maig. Romandrà fixa durant una setmana a diversos equipaments, casals o entitats de gent gran més representatius del districte així com a centres de salut, biblioteques o mercats municipals. Després s’estendrà a altres districtes de Barcelona.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Sense esperar res a canvi: Gràcies, avis

"Ignorar el seu valor empobreix la nostra societat, perquè perdem l'oportunitat d'aprendre de la seva experiència i saviesa", escriu Puig

Detenen a Sarrià un tècnic de datàfons que manipulava els aparells per reingressar-se els diners

L'estafador va fer compres en una cinquantena de comerços valorades en més de 3.500 euros i es feia la devolució dels rebuts al seu compte

El PP desembarca a Sarrià per posar el crit al cel per la inseguretat, tot i el descens de delictes al districte

L’augment d’efectius de la Guàrdia Urbana i la instal·lació de càmeres de videovigilància són algunes de les mesures proposades per Dani Sirera

S’aprova la proposta del PP d’instal·lar càmeres de seguretat i augmentar el patrullatge al districte

Tots els partits voten a favor excepte ERC, que ho considera "intimidatori", i BComú, que s'absté
spot_img

“La família Camaleot”, el relat d’Elsa Corominas

"Els Camaleot eren una família molt peculiar que dominava l’art d’imitar. El matrimoni va tenir sis fills i a cadascun li va ensenyar com aprofitar al màxim aquesta habilitat"

Èxit a Sant Gervasi per la Festa Major: el barri torna a bategar

Del 5 al 15 de juny, el veïnat ha gaudit d'un ampli ventall d'activitats i d'un pregó protagonitzat per Aina Da Silvia, d'Eufòria

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]