Societat
John Mc Aulay
Només una quinzena d’ultres s’han reunit aquest dimarts a les 19 hores en un bar de la plaça Artós, com a resposta a la vuitena nit de protestes a Barcelona per l’empresonament de Pablo Hasél. Gairebé tots els assistents han estat identificats pels Mossos d’Esquadra.
Vestits de colors foscos i alguns d’ells encaputxats, conversen entre ells mentre de tant fan crits a favor de la unitat d’Espanya i contra les protestes d’aquests últims dies. Han clamat «Barcelona nacional», «Antifa, hahaha», «Ser español es un orgullo», «Pedro Sánchez, hijo de puta», «Periodistas, terroristas», «Arriba España» i «España es una y no cincuenta y una.»
Al voltant de la plaça hi ha en marxa un ampli desplegament policial amb almenys cinc furgons dels Mossos d’Esquadra i agents de la Guàrdia Urbana. Un gran grup de periodistes, més nombrós que els mateixos ultres, també és present a la plaça.
Un cartell de la convocatòria ha començat a circular per les xarxes socials aquesta mateixa tarda, però sense indicar qui convocava. A la imatge s’hi llegia «Pasacalles festivo» i «España no se quema», i concretava l’hora i lloc de quedada per les 19 hores a la plaça Artós. Ara bé, el grup conegut grup com a ‘Los de Artós’ ha difós un comunicat en què es desmarcaven de l’acte: «Ni som organitzadors del ‘pasacalles’ festiu d’avui ni en formarem part», han dit.









