Publicitatspot_img
Publicitat
spot_img

Quatre llibres per regalar aquest Nadal que us escalfaran el cor: les ressenyes de la Casa Usher

Les festes són un bon moment per recuperar l'hàbit de lectura, per això aquí et deixem diverses propostes variades

Publicat el 14.12.2024 5:00 · Actualitzat el 15.12.2024 20:35

Cultura

Les Ressenyes de la Casa Usher

Ja ha arribat l’hora de pensat en quins llibres posarem a la carta als Reis d’Orient! D’entre totes les novetats que han sortit últimament –i com a bones ajudantes reials- us hem triat quatre lectures que ens han escalfat una mica el cor:

L’obra magna d’un dels autors claus de la Literatura moderna: La filla del capità, d’Aleksandr Puixkin (traducció d’Arnau Barios, editorial Cal Carré). Andrei Petróvitx és destinat a fer el servei militar i allí descobrirà l’amor quan conegui la Maixa, la filla del capità: un clàssic rus imperdible.

Publicitat

Una novel·la breu però preciosa d’un autor contemporani: L’arxiu dels sentiments, de Peter Stamm (traducció al català de Marina Bornas, editorial Quaderns Crema, i al castellà de José Aníbal Campos, editorial Acantilado). Un documentalista retirat voldrà recuperar la història d’amor de la seva joventut i ho farà de l’única manera que sap: a partir del paper. (També disponible la traducció castellana per l’editorial Acantilado).

Un llibre entre l’autobiografia i l’assaig de ciències socials: Los ponis de los confines de la Tierra, de Catherine Munro (traducció de Manuel Cuesta, editorial Errata Naturae). Una antropòloga va a viure a les illes Shetland i allí descobreix una comunitat que viu en harmonia amb el paisatge i la fauna, ponis i ovelles.

I no ens oblidem pas dels menuts de la casa: El floc de neu, text i il·lustracions de Benji Davis (traducció d’Anna Llisterri, editorial Andana). Dins del núvol es forma un floc de neu i comença a caure, encara que ell no vol… Però aquest és el seu destí i la Noelle l’està esperant. (També disponible la traducció castellana per la mateixa editorial).

Ens trobareu amb aquestes i altres recomanacions a la llibreria Casa Usher (c/ Santaló 79, entre Calaf i Rector Ubach). Bones festes i bones lectures!

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Les recomanacions de la Casa Usher per aquest estiu

Un recull de llibres ideals per ser els millors companys de viatges d'aquestes vacances, tria la teva pròxima aventura, busca una bona ombra i comença a gaudir!

La llum sobre l’abisme: la poètica del dol a «Relíquia» de Pol Guasch

Escrit des d’un "jo" vulnerable i exposat, "Relíquia" neix d'una premissa colpidora: el suïcidi del pare quan el narrador tenia només quinze anys

«Una noia a la ciutat» o l’amor segons Mercè Ibarz

En la seva última novel·la, l'autora parla de memòria, amor i ciutat a partir d’un fet molt concret: la pèrdua del seu company

Temps de cireres, temps de lectura

Amb la calor i les vacances també tornen els matins a la piscina, les tardes llargues i el temps per llegir: aquí tens les recomanacions literàries de la Casa Usher
spot_img

El Teatre de Sarrià afronta greus problemes de liquiditat després de la gestió dels últims anys i demana ajuda

L'actual president, Joaquim Campanyà, dimiteix després d'un canvi en la programació del centre que ha deixat la tresoreria sense prous fons per pagar factures pendents

Cal·listènia al Parc del Putxet

"El Parc del Putxet és un espai privilegiat per promoure la salut i la vida activa. La comunitat que s'ha creat al voltant de la cal·listènia és un exemple de com els espais públics poden generar convivència, relacions positives i benestar"

El teu mapa vital: com començar a llegir el teu «cel» personal

Només entenent els patrons que ens fan interpretar el món d'una manera o una altra, podrem entendre per què el nostre cos decideix activar certs símptomes

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí