Publicitat

Què és un arbre?

"Estigueu amb els peus ben plantats a terra i creixent cap al cel", escriu Vilalta

Publicat el 15.3.2025 8:00

Opinió

Glòria Vilalta

A la meva àvia materna li encantaven els arbres. Jo, en aquella edat primerenca els trobava bonics, però no era massa conscient del que era un arbre.

Publicitat

Anys més tard, quan vaig començar el meu camí de desenvolupament personal, en un taller del Matias de Stefano, em va quedar gravada en la memòria una frase: “sigueu com els arbres”, estigueu amb els peus ben plantats a terra i creixent cap al cel

Aquesta frase m’ha acompanyat des d’aleshores, i potser és una de les raons per les quals em vaig començar a fixar més en els arbres. A poc a poc, vaig descobrir la seva bellesa, la seva força, la seva simbologia i molts beneficis que ens aporten contínuament. Una de les coses que més m’agrada fer és estirar-me sota un arbre i contemplar el cel a través de la seva copa.

D’alguna manera l’arbre ens representa. Té un tronc -utilitzem aquesta paraula per definir la nostra part central-, unes arrels o peus que sostenen, i una copa o cap que va evolucionant. 

En simbologia, l’arbre representa, per una banda, la seva relació amb els tres mons: inferior o infern, terrenal o de manifestació, superior o celestial. També és l’eix, la creu, la naturalesa humana. A la Xina significa longevitat i fertilitat (el bambú es manté verd a l’hivern). És l’expressió de la vida. Es parla de l’arbre còsmic, l’arbre de la saviesa, o l’arbre del mal… i també de l’arbre de la vida, que significa també la Jerusalem celestial o la immortalitat. Se li poden donar encara més significats, però el que és clar és que en totes les cultures se l’ha venerat i utilitzat com a símbol.

En l’àmbit de salut, l’arbre no només ens aporta oxigen. També té la funció -com les plantes en general- de netejar l’aire que respirem, d’augmentar l’estat d’ànim, d’absorbir el soroll, la temperatura i el camp elèctric! Quan hi ha torres de mitja o alta tensió prop d’una casa o edifici, una bona manera de reduir el camp elèctric que hi arriba és plantar arbres. I també ens poden ajudar a descarregar l’electricitat estàtica que anem acumulant contínuament, a més a més de regalar-nos -amb permís- part de la seva energia. Espero que si encara no ho heu fet, descobriu el gran regal que és tenir arbres en el nostre entorn.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Mirar a l’inrevés

"Fer sempre el mateix pot fer que deixem de descobrir coses noves, d’observar altres entorns, d’obrir-nos al desconegut. Canviar de camí o qualsevol altre canvi ens ajuden a obrir la ment": l'opinió de Glòria Vilalta

La intimitat

"Quan algú m’obre les portes, considero que està fent un acte de confiança; m’obre les portes també al seu món intern, a la seva intimitat", l'opinió de Glòria Vilalta

Poema d’homenatge a la mare

Aquest primer diumenge de maig és el Dia de la Mare

El que amaguen els calaixos

"L’instint de supervivència és tan fort, que sovint deixa coses amagades en algun lloc perquè no estem preparats per veure-les i enfrontar-nos-hi": l'opinió de Glòria Vilalta
spot_img

Pepita Moreu, l’amor impossible d’Antoni Gaudí

Història Miquel Ribera del Pueyo Josepa Moreu i Fornells va néixer a Mataró el 16 de juny del 1857 i era la gran de quatre germans, tres noies i un noi (Pepita, Magdalena,...

“Li agradava l’estiu i no sabia per què”, un llibre que permet viatjar a entorns diversos on el mar hi és present

L'obra de Montserrat Margenat, veïna de Sarrià, és un recull d'onze relats independents on es descriu amb riquesa els paisatges, colors, llum, foscor i cultura on es desenvolupa cada història

Els restaurants de Collserola batallen per continuar oberts malgrat les complicacions arran de les restriccions per la pesta porcina

Amb el tancament dels boscos i els camins, la restauració ha perdut el 50 % de la seva activitat econòmica

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí