Publicitat

Record de Felip Bertran i Güell

Publicat el 18.12.2015 16:00 · Actualitzat el 5.11.2017 18:40

Notícies del barri

Juan Pablo Torrents-Faura

Felip Bertran i Güell, a la terrassa de can Bertran, a la falda del Putxet.
Fotografies cedides per la família Bertran

Al 1965, a l’edat de 64 anys, moria a la seva residència del bosc privat de Bertran, al barri del Putxet, en Felip Bertran i Güell.

Fill de Josep Bertran i Musitu i de Maria-Cristina Güell, Bertran i Güell fou un important industrial català i, poc abans de la Guerra Civil, fou nomenat conseller de Sanitat i Assistència Social de la Generalitat de Catalunya durant un brevíssim període, a principis del 1936. Posteriorment, fou president de la societat Asland (de ciments) i de Maquitrans (de transports) i presidí la Germandat de Santa Maria de Poblet, impulsant la reconstrucció del monestir.

Publicitat

Casat amb Joaquima de Caralt i Mas i pare de sis fills, va idear, junt amb altres empresaris catalans, la construcció dels habitatges de l’anomenat ‘barri del congrés de Barcelona’, amb motiu de l’Any Eucarístic celebrat a Barcelona el 1952 i també ajudà a construir, juntament amb altres famílies del barri com els Rosal i els Faura, l’església dels franciscans conventuals del carrer Bertran número 14 durant la dècada dels anys cinquanta.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

La casa Reñe: característiques i curiositats

Un habitatge unifamiliar del Putxet que mostra una cara més domèstica del modernisme, amb detalls ornamentals però allunyat de les grans construccions de l’època

L’Ajuntament millorarà el paviment de Via Augusta i República Argentina durant les vacances de Setmana Santa

Les actuacions es beneficiaran de la davallada de la mobilitat i tindran lloc durant els dos caps de setmana

El Jardí 123, desembre 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2026/01/1626-El-Jardi123_Desembre25_0212-_ok.pdf

El Jardí 119, juliol de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_119_Juliol25_ok.pdf
spot_img

Jordi Martí guanya les primàries de Junts i serà l’alcaldable a Barcelona

L'hereu polític de l'exalcalde Xavier Trias aconsegueix més del 40% dels vots de la militància de Junts a la ciutat

Els jardins de la Finca Rosés: un conjunt d’una bellesa singular amb l’encant d’un autèntic conte de fades

Constitueixen una meravella en si mateixos i, alhora, estableixen amb la casa noucentista una perfecta sintonia

Una conversa serena, però amb disputa per l’herència de Trias: així s’ha viscut el debat de candidats de Junts

Jordi Martí, Pilar Calvo, Jaume Alonso-Cuevillas i Glòria Freixa exhibeixen unitat ideològica i aprofundeixen poc en les seves diferències

1 COMENTARI

  1. Un parell de cosetes més que va fer el senyor Bertan i Guell:
    També va publicar “Preparación y desarrollo del Alzamiento nacional” (1938) y “Rutas de la Victoria” (1939), dos llibres on explicava com es va crear el cop d’estat contra la República, i com hi va col.laborar. El 18 de juliol marxà de Barcelona per lluitar a la guerra civil en el bàndol franquista, a l’Arma de Ingenieros.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí