Publicitat
spot_img

Record de Felip Bertran i Güell

Publicat el 18.12.2015 16:00

Notícies del barri

Juan Pablo Torrents-Faura

Felip Bertran i Güell, a la terrassa de can Bertran, a la falda del Putxet.
Fotografies cedides per la família Bertran

Al 1965, a l’edat de 64 anys, moria a la seva residència del bosc privat de Bertran, al barri del Putxet, en Felip Bertran i Güell.

Fill de Josep Bertran i Musitu i de Maria-Cristina Güell, Bertran i Güell fou un important industrial català i, poc abans de la Guerra Civil, fou nomenat conseller de Sanitat i Assistència Social de la Generalitat de Catalunya durant un brevíssim període, a principis del 1936. Posteriorment, fou president de la societat Asland (de ciments) i de Maquitrans (de transports) i presidí la Germandat de Santa Maria de Poblet, impulsant la reconstrucció del monestir.

Publicitat

Casat amb Joaquima de Caralt i Mas i pare de sis fills, va idear, junt amb altres empresaris catalans, la construcció dels habitatges de l’anomenat ‘barri del congrés de Barcelona’, amb motiu de l’Any Eucarístic celebrat a Barcelona el 1952 i també ajudà a construir, juntament amb altres famílies del barri com els Rosal i els Faura, l’església dels franciscans conventuals del carrer Bertran número 14 durant la dècada dels anys cinquanta.

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El Jardí 119, juliol de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_119_Juliol25_ok.pdf

El Jardí 118, juny de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El-Jardi_118_Juny25_ok.pdf

El Jardí 116, abril de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_116_Abril25.pdf

El Club Tennis Barcino acull un homenatge pòstum als tenistes Joan Aguilera i Roberto Vizcaíno

L'acte ha reunit a amics i professionals del sector en una trobada emotiva
spot_img

Districte reconeix que la negociació per salvar Can Raventós és “molt complicada”

Maria Eugènia Gay, després de mesos de negociació, admet que la promotora no vol renunciar als seus drets, cosa que complica la solució al conflicte

Tornen els Pastorets de Vallvidrera amb nous personatges, cançons i històries

La verge Maria no vol ser l'escollida, té una crisi existencial, i marxa del poble per buscar-se a ella mateixa: l'espectacle amb més de 70 llebrencs d'enguany comença aquest cap de setmana i s'allargarà fins al 21 de desembre

Torna la Rua Bicillums a Sarrià

En un context d’emergència climàtica, aquesta activitat vol generar consciència ambiental i fer valdre la mobilitat sostenible, tot fomentant la diversió i la xarxa veïnal als barris

1 COMENTARI

  1. Un parell de cosetes més que va fer el senyor Bertan i Guell:
    També va publicar “Preparación y desarrollo del Alzamiento nacional” (1938) y “Rutas de la Victoria” (1939), dos llibres on explicava com es va crear el cop d’estat contra la República, i com hi va col.laborar. El 18 de juliol marxà de Barcelona per lluitar a la guerra civil en el bàndol franquista, a l’Arma de Ingenieros.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí