Publicitat
spot_img

Rosario Endrinal: 12 anys del seu assassinat

Publicat el 8.1.2018 12:00

Notícies de Sant Gervasi

Assemblea de Joves de Cassoles (@AJCassoles)

El dissabte 16 de desembre, a les 12 del migdia, l’Assemblea de Joves de Cassoles va convocar una concentració en record de Rosario Endrinal, una dona sense llar assassinada per tres joves el 16 de desembre de l’any 2005. Aquest crim, promogut per l’aporofòbia -l’odi a les persones en situació de pobresa-, va colpir profundament el veïnat del barri del Farró, fins al punt que encara avui roman a la seva memòria.

Amb l’objectiu de recordar la Rosario, denunciar els crims aporòfobs i exigir mesures polítiques i legals de protecció de les persones sense llar, unes vint-i-cinc persones es van congregar davant del caixer situat a la cantonada dels carrers Guillem Tell i Saragossa, just allà on es va cometre l’assassinat. Entre les assistents hi havia veïnes del barri, membres d’associacions i entitats socials -la mateixa Assemblea de Joves, Unitat Contra el Feixisme i el Racisme, La Malanova (Assemblea Llibertària de Sarrià – Sant Gervasi), participants del Comitè de Defensa de la República…- així com una representant de la Candidatura d’Unitat Popular (CUP), organització que, des de l’assemblea local de Cassoles, havia impulsat conjuntament amb La Borda -col·lectiu feminista del Districte- i les joves aquest acte en anys anteriors.

Publicitat

L’acte començà amb l’encesa d’espelmes, símbol del record de la Rosario, i el desplegament d’una pancarta que comunicava als vianants el significat de la concentració. Seguidament, dues membres de l’Assemblea de Joves llegiren el manifest unitari de l’acte, transmetent la denúncia del crim, la vigència de l’aporofòbia, l’augment de les desigualtats i del nombre de persones sense llar, i la necessitat de capgirar de forma radical i urgent aquesta realitat.

Finalment, l’acte es va cloure amb els agraïments per part de les organitzadores i la cita de cara l’any vinent.

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

La defensa de les 9 de Cassoles demana l’absolució durant el judici

El Sindicat d'Habitatge denuncia un "muntatge policial" i assegura que ho "tornarien a fer"

Les 9 encausades del Sindicat de Cassoles, a judici aquest dijous per intentar aturar un desnonament

Estan acusades d'haver intentat evitar el desnonament d'una família amb tres menors al Putxet

Junts exigeix suspendre el projecte de la superilla de La Bonanova fins al proper mandat

Jordi Martí carrega contra els canvis de sentit a Sant Gervasi de Cassoles i promet revertir-ho si governen a Barcelona

Calçotades a Sarrià-Sant Gervasi 2023

Sarrià, Cassoles i el Farró organitzen calçotades populars aquest mes de març
spot_img

El duc: curiositats i característiques

És la més grossa de les nostres rapinyaires nocturnes, resident i ben distribuïda arreu del territori, sobretot en ambients mediterranis de baixa i mitja muntanya

Una exposició a la Fundació Rocamora tanca els actes del 150è aniversari del naixement d’Isabel Llorach

La mostra, comissariada per Javier Baladia, té lloc del 12 de desembre de 2025 al 12 de febrer de 2026

Un 50% de visitants menys: Can Calopa pateix les restriccions contra la pesta porcina

Malgrat la prohibició d’accedir al medi natural del parc, l’entrada a la masia a través de la carretera BV-146 es manté oberta i segura

1 COMENTARI

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí