Societat
El Jardí
Des del mes de març el nucli vell de Sarrià disposa de tres comerços on es ven el conjunt de bosses d’escombraries que cal utilitzar per fer la recollida selectiva Porta a Porta, amb una correcta separació dels residus per part de cada habitatge. Part del veïnat reclama més comerços per poder aconseguir les bosses necessàries del ‘porta a porta’, que durant el primer any ha lliurat l’Ajuntament, i el consistori estudia que es puguin adquirir aviat en altres establiments.
Els tres comerços actuals on es poden trobar aquestes bosses, amb l’objectiu de garantir que el sistema de recollida selectiva porta a porta es consolidi a Sarrià, on ara també s’ha instal·lat un Punt Verd, es troben molt a prop l’un de l’altre. Són el Supermercat Super-servei (c/ Major de Sarrià, 85), la Ferreteria J. Valls (c/ Major de Sarrià, 83) i El Millor Preu (c/ Major de Sarrià, 25).
Les bosses d’escombraries que s’han d’adquirir són tres:
- Bossa grisa de 35 litres traslluïda de color gris per la fracció rebuig
- Bossa groga traslluïda de 65 litres per la fracció reciclables
- Bossa compostable per la fracció orgànica
Implicació ciutadana
El sistema de recollida Porta a Porta implica nous hàbits per al ciutadà, ja que ha de complir amb el dia indicat per treure la fracció acordada dels residus, així com en l’horari de baixar les escombraries (de 20 a 22 hores) i el de recollir els bujols comunitaris o comercials (abans de les 10 hores del dia següent). En aquest sentit, l’Ajuntament persegueix que els veïns agafin el compromís d’utilitzar correctament el sistema implantat i fomentin l’orgull de ser el primer barri de la ciutat en implantar-lo.

Davant de possibles dubtes es pot consultar l’apartat de Preguntes Freqüents respecte al nou sistema de recollida ‘Porta a Porta’.