Dimecres 24, abril 2024
13.5 C
Sant Gervasi
13.5 C
Sarrià
Publicitat

Dos anys del primer bicibús escolar de Barcelona a Sarrià-Sant Gervasi

El seu portaveu, Yago Raventós, celebrà l’efemèride però remarca que l’objectiu final és circular per carrils bicis “amples i segurs”

Publicat el [wpdts-custom start="post-created" format="j.n.Y G:i"]

Societat

Sergi Alemany

El bicibús escolar de Sarrià-Sant Gervasi, pioner a Barcelona, ha celebrat aquest divendres dos anys de vida. La iniciativa, que va néixer el març del 2021 al Col·legi Reial Monestir de Santa Isabel inspirada en el bicibús escolar de la ciutat de Vic, compta 730 dies després amb cinc rutes diferents (Via Augusta, les Tres Torres, la Bonanova, Vallvidrera i Pedralbes) on més de 200 alumnes i les seves famílies hi participen. Quan va començar, el primer dia van ser set alumnes i al final de mes eren una trentena, recorda a El Jardí un dels impulsors i portaveu, Yago Raventós.

Publicitat

Una xerrada el curs passat a Casa Orlandai va ser clau, segons explica Raventós a aquest diari, perquè més centres educatius de Sarrià-Sant Gervasi s’apuntessin a formar part de la iniciativa, que promou la mobilitat sostenible per anar i tornar de l’escola. Fins aleshores, ja hi havia unes quantes escoles apuntades, però a partir d’aquí “es va crear un grup de whatsapp” per dissenyar una línia transversal del bicibús al districte: la ruta de la Via Augusta. “No teníem l’aprovació del Govern del Districte, ni tampoc de la Guàrdia Urbana, així que vam decidir manifestar-nos”, recorda Raventós, que celebra els dos anys de vida de la mobilitat sostenible entre els més joves, però lamenta que no s’ha aconseguit cap canvi real: “Hi ha més bicibusos, però el que necessitem és la infraestructura, així que apujarem el to de protesta els pròxims mesos”.

Publicitat

“En el fons, volem que el bicibús no sigui necessari”, diu Raventós a El Jardí. Perquè això passi, és conscient que caldrà una xarxa de carril bici “ample, segregada i en calçada”, i no és el que s’està construint a la Via Augusta, on la plataforma Bici Augusta ja s’ha queixat del metre i mig que tindrà el carril, lluny dels tres metres òptims que es consideren. “Un carril bici estret no canvia la mobilitat i no és segur”, defensa Raventós. El carril bici de la Via Augusta, en fase de construcció entre la plaça Molina i la Porta de Sarrià, hauria d’estar enllestit a finals d’aquest estiu.

Publicitat

Subscriu-t'hi

Dona suport al periodisme cooperatiu i de proximitat



PDF per 35€ l'any
PDF + PAPER per 50 € l'any

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.