16.8 C
Sant Gervasi
| Dimarts 26 d'octubre de 2021 |
Publicitat

Si ets advocat, també necessites una marca

"Tenir una marca que transmeti confiança i reputació és bàsic", per Marta Royo Espinet

Publicitat
Publicitat

Opinió

Marta Royo

Marta Royo Espinet

L’altre dia m’explicaven un cas d’èxit, el d’un jove advocat: en Joan Fernández. En Joan era un advocat brillant, amb molta energia i molt apassionat. Emprenedor i, ara ja després de cinc anys, podríem dir empresari. Tot just tenia 27 anys i, amb dos companys de carrera, havien creat el seu despatx, especialitzat en demandes legals per als joves.

Es van especialitzar en un nínxol de mercat del tot nou. Jo no havia vist cap despatx d’advocats on la proposta de valor fos aportar solucions a la gent jove: un col·lectiu a tenir en compte amb força demandes legals, que sovint va perdut. Mentre escoltava amb molt d’interès la història, vaig pensar: “Quina gran idea de negoci!”. De joves que tenen necessitat de resoldre temes legals, n’hi ha molts: acabats de casar que van perduts amb la hipoteca o el lloguer, parelles de fet que han de normalitzar l’estat civil, successions i herències per decés dels progenitors, divorcis imminents aparentment sense motiu, acomiadaments improcedents, EROs i ERTOs, accidents de trànsit, etc.

Vaig pensar en en Joan i, de seguida, em va venir al cap com podria ser la seva marca, la seva imatge corporativa i els seus materials de comunicació, amb aquesta proposta de valor tan potent i tan diferencial i clara. Sent jove i decidit, segur que la seva imatge de marca reflectia clarament la proposta de valor.

Em vaig atrevir a preguntar per la seva marca i per la seva web i no me’n vaig endur cap sorpresa negativa. Per sort, havien parlat amb un expert i els havia treballat molt bé la seva imatge de marca.

  1. Nom: un nom comercial, atès que tenia clar que Fernández no era prou diferencial i notori. Aprofito per dir-vos que els seus dos socis es deien Pérez i López. Es van atrevir a dir-se Els-EZ.
  2. Eslògan: clarament, un eslògan que definia la seva proposta de valor: “El món és dels joves”.
  3. Logotip: un logotip trencador i modern, alhora que minimalista i simple.
  4. Web: una web amb la informació bàsica i testimonis gravats per ells mateixos en format Instagram Stories i Tik-Tok, amb un formulari de contacte i un calendari per a una primera cita de franc.

Fàcil, oi? Quan llegeixes un cas d’èxit com aquest, de seguida voldries veure-t’hi emmirallat. A mi sovint em passa, això.

Amics, el cas d’en Joan Fernández és un cas inventat, fictici, però tu potser ets advocat o un professional liberal i pots ser un Joan Fernández. Et convido a reflexionar sobre la teva marca, la teva proposta de valor i la teva imatge corporativa. Aquí te’n dono cinc pistes:

  1. Amb quin nom t’identifiques? Marca personal o marca comercial? Tens clar per què?
  2. On ets i què ofereixes? Quina és la teva proposta de valor?
  3. Què vols que pensin de tu els teus clients i potencials clients?
  4. Creus que la teva imatge corporativa és coherent amb el que vols que pensin de tu?
  5. Generes confiança i ets reconegut en el teu sector de mercat?

Si bé és cert que el sector de l’advocacia, com moltes altres professions liberals, funciona a través del boca-orella, és molt important tenir una bona imatge de marca, ferma i coherent. Tenir una marca que transmeti confiança i reputació és bàsic perquè, quan et recomanin i vagin a Sant Google a buscar la teva marca i la teva pàgina web, el que hi trobin sigui el que realment ets i el que realment vols transmetre.

Com tens la imatge de marca? Creus que la teva imatge corporativa representa el que realment ets o vols ser? T’ajudo a construir-la? Envia’m un correu sense cap mena de compromís!

Fes-te subscriptor

Et vols comprometre amb el periodisme de proximitat, rigorós i cooperatiu? Fes-te subscriptor per només 5€ al mes i passa a formar part de la comunitat El Jardí

Publicitat
Publicitat

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.