Publicitat

Si no puc entrar a l’escola que jo vull

spot_img

Publicat el 6.4.2017 9:00

Escoles

Mireia Verdaguer

Moltes famílies durant aquest temps assistiu a la jornada de portes obertes per poder veure i conèixer una mica més les possibles escoles on portareu als vostres fills i filles.

Publicitat

Moltes vegades, després de tenir més o menys clara l’escola que us agrada, us trobeu que si aquestes són d’àmbit concertat o públic, l’accés va per punts i, a vegades, això crea una desil·lusió a la família. No només heu visitat moltes escoles i per fi teniu més o menys clara la que voleu, sinó que després us fan saber que segons com, potser no hi podeu entrar.

Publicitat

A l’article anterior exposàvem alguns aspectes que considerem importants a tenir en consideració a l’hora de triar escola. Ara potser ens toqui preguntar a l’escola durant les jornades de portes obertes què ofereixen perquè els nostres fills i filles tinguin allò que nosaltres desitgem per a la seva formació.

Molts de nosaltres quan visitem una escola trobem que ens ensenyen les instal·lacions, les innovacions metodològiques d’aprenentatge i, també, totes aquelles tendències educatives de les que avui dia sentim tant a parlar. Com per exemple: educació en valors, treball de les emocions, projectes, entre d’altres.

Si bé és cert que tot això ho hem de tenir en compte a l’hora d’escollir escola, també és cert que, no només això, pot ser l’única raó que ens porti a decidir sobre un centre educatiu o un altre. Tret que indagueu si ho fan, com ho duen a terme i hi estigueu d’acord.

Un cas real

A continuació us exposo un cas real:

La setmana passada una mare il·lusionada m’explicava que havia trobat l’escola on li agradaria que entrés el seu fill i el perquè. Em va parlar sobre la metodologia que tenen, els espais i em va comentar que: “treballaven les emocions”. Per a ella, és molt important. Aleshores jo li vaig preguntar: “I com ho fan”? i em va respondre que ho treballaven mitjançant el “monstre de colors”. Però no va preguntar més…

Amb això vull dir, que tant important és el què com el com. Per exemple: Si un dia a la setmana la mestra ensenya els monstres de colors de les emocions i l’objectiu és endevinar l’emoció que representa, segons la meva opinió, no s’està aprofitant prou aquest recurs. Ara bé, si els monstres de colors de les emocions estan a la classe i els infants saben que en tot moment poden agafar-los si necessiten expressar algun tipus d’emoció o sentiment, i s’ofereix un espai perquè es pugui expressar-se individualment, aleshores em sembla un recurs genial per treballar les emocions. Perquè les emocions no només s’han de poder identificar, sinó que també s’han de poder expressar i compartir.

Aquest cas l’explico per dues raons:

— En primer lloc, no només és important allò què ofereix el centre educatiu, sinó que també el com.

—I en segon lloc, perquè moltes famílies us desil·lusioneu si no podeu entrar al centre educatiu que us agradaria. I vull que la desil·lusió vingui i hi sigui present quan, i només quan, indagueu i sapigueu que és aquest centre i no un altre, el que ofereix tots aquells requisits que vosaltres desitgeu per als vostres fills i filles.

Mireia Verdaguer és psicòloga

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

De la vella a la nova emigració

"Els governants que es mostren incapaços de retenir el nostre talent són els grans responsables d’haver convertit el país que administren en un país d’emigrants econòmics", l'opinió de Miquel Saumell

Fer quelcom diferent

"Un canvi de localitat, d’espai, de llar, o d’empresa, crea moviment interior. Moure coses de lloc, també. Ho he experimentat personalment i també a través de clients. Com diu un proverbi xinès: si vols que es produeixin canvis en la teva vida, mou 27 coses de casa teva"

Mediterràniament: el Quixot a Benidorm

"Si el Quixot visqués a la nostra època viatjaria sens dubte a Benidorm a la recerca de noves aventures. No se m’acudeixen moltes més ciutats al sud d’Europa on ell pogués demostrar tota la seva vàlua com a cavaller errant": l'escrit d'Aitor Romero

Societats precaritzades

"Hi ha una falsa equació que sosté que un pobre, d’entrada, és una bona persona, mentre que a un ric sempre se l’ha de veure com un presumpte delinqüent. I de tant sentir-ho, molts ciutadans que per anar fent la viu-viu aspiren a ser subvencionats acaben afegint-se al carro de les persones acrítiques amb el poder"
spot_img

La Comunitat de Sant Ildefons enceta un trimestre dedicat a la pau al cor de Galvany

Amb un seguit d'activitats, la Parròquia es reafirma com un punt obert de trobada per a la reflexió i l’esperança

Fotogaleria | La Festa Major de Sarrià, en imatges

Del 3 al 12 d'octubre, la vila viu moments de cultura popular, música, dinars de germanor i per primera vegada, una trobada de vehicles clàssics

Com fer una novel·la a partir d’una biografia?

Elisabet Capilla, veïna de la Bonanova, publica "Sense el Jofre"

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí