Publicitat

Un bus anomenat desig / A Street Car Named Desire

spot_img

Publicat el 20.2.2017 16:30

Notícies del barri

Mònica Llobet

Sempre s’ha dit que per obtenir res cal posar-hi els mitjans necessaris. Això es podria extrapolar al model de ciutat que ens diuen els polítics de torn, que cal exportar de Barcelona. La volen sostenible, i una de les potes en què es recolza la sostenibilitat és l’ecologia.

Publicitat

Una idea enlluernadora darrere la qual s’amaga una gran contradicció: sembla ser que els barris del Farró, Galvany i el Turó Parc encara que administrativament pertanyen al districte de Sarrià-Sant Gervasi no estan circumscrits a la ciutat. Allà, els veïns fa un munt d’anys que demanen un servei inexistent i més que necessari ja que els permetria accedir a equipaments tan bàsics com el CAP, les escoles, l’hospital Plató, el mercat de Galvany, els centres cívics i casals de gent gran de Can Castelló, la Casa Sagnier o Vil·la Urània i, en el futur, Can Farré.

Publicitat

Disposem de dades concretes sobre la mitjana diària de dos dels col·lectius més vulnerables que pugen al CAP Adrià, i que acostumen a anar acompanyats. Deplorable: 138 persones majors de 65 anys, i l’àrea de pediatria la visiten 34 criatures.

És objectiu dir que un transport comunitari, no només beneficiaria als residents sinó també a totes aquelles persones que venen a treballar a la zona des d’altres punts de la ciutat o de més enllà. A més l’emissió d’anhídrid carbònic minvaria de manera important i interessant.

Important pel que fa a quantitat, fet fàcilment mesurable amb un aparell. Interessant, perquè al reduir-se el grau de contaminació de l’aire, la qualitat de vida dels ciutadans milloraria. Hi hauria menys: visites a cal metge, ingressos hospitalaris i despesa en medicaments. De retruc, l’estalvi en Sanitat es podria revertir en prevenir d’altres problemes.

Aleshores es pot asseverar que, d’una banda no manca pas voluntat ciutadana com ho demostra que quatre associacions de tres barris diferents ara faran camí de bracet i d’altra, que els polítics s’haurien de fer conscients que només són gestors temporals d’uns recursos que els són aliens però sobre els quals se’ls reclama una gestió eficient.

Ara bé… tanta roba, tan poc sabó i tan neta que la volen!!!

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El carrer d’Amigó canvia de sentit a partir de diumenge per reduir les afectacions al trànsit de les obres de l’L8

L’actuació forma part del dispositiu de mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya de cara al tall del carrer de Muntaner entre Laforja i Marià Cubí a partir del 10 d’agost

La casa Ravella: una construcció senzilla a Galvany d’Antoni Falguera

L'edifici, construït l'any 1906, té una clara influència de la Casa Calvet d'Antoni Gaudí

La Fundació Felícia Fuster inaugura l’exposició “Conxa Sisquella, simfonies de colors”

La mostra recull les obres d'estil informalista de l'autora i es podrà visitar fins al 18 de juliol

Sant Jordi 2025, una jornada multitudinària i radiant: “Ha vingut moltíssima gent”

Cultura Natalia Avellan Ha arribat de nou una de les festivitats més estimades pels catalans i les catalanes. Aquell dia de l'any en què convergeix literatura,...
spot_img

El carrer d’Amigó canvia de sentit a partir de diumenge per reduir les afectacions al trànsit de les obres de l’L8

L’actuació forma part del dispositiu de mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya de cara al tall del carrer de Muntaner entre Laforja i Marià Cubí a partir del 10 d’agost

L’Institut Tècnic Eulàlia commemora el seu centenari amb actes a l’escola i en diversos indrets emblemàtics de Barcelona

La celebració es clourà amb una trobada festiva d’antics alumnes i professors el dissabte 24 d’octubre de 2026

Estudiants de l’EUSS presenten un nou monoplaça elèctric amb aerodinàmica perfeccionada

Una versió millorada del monoplaça elèctric, amb un 260% més d’eficiència aerodinàmica i que mira cap al futur de la competició: així és el nou vehicle desenvolupat per l’equip d’EUSS MotorSport

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]