Publicitat

Un esport d’equip

spot_img

Publicat el 23.3.2018 16:00

La mirada jove

Júlia Bulet

L’objectiu de totes les disciplines esportives podria ser aconseguir superar al contrincant, si bé en els esports d’equip s’intenta anar més enllà. Ja no és tan important el fet de guanyar com ho és saber jugar en equip.

Publicitat

Quan jo era petita, sempre m’havia agradat guanyar i era molt competitiva, però a mesura que han passat els anys aquest desig s’ha anat afeblint. De vegades, la competitivitat ens cega i acaba eliminant molts dels altres valors importants de l’esport. Per exemple, quants pares s’enfaden perquè els seus fills perden fins al punt d’insultar als àrbitres.

Publicitat

Durant els molts anys que he jugat a bàsquet, m’he adonat que a la pista no tot és fer punts. Sempre m’he fitxat més en la jugadora que animava a les seves companyes, que mai es rendia, que sempre es disculpava quan feia faltes i que sempre respectava l’àrbitre. Els valors d’educació i d’esportivitat s’haurien de potenciar molt més en aquesta societat. Es tracta de passar-ho bé i crear quelcom en conjunt amb les teves companyes.

El que es guanya en els esports d’equip no es compta en títols, es compta en sentiments i experiències. Em sento molt més realitzada quan veig que una jugada de pissarra surt bé o quan es crea una connexió i una compenetració al camp amb una companya. Evidentment, m’alegro quan faig una entrada bonica o encistello un triple important, encara que m’omple més mirar a les meves companyes i veure que també s’estan deixant la pell per aquest equip i aquest esport. I el fet de jugar a un esport d’equip aporta molt més que un individual. En el bàsquet, quan passes per moments durs com les pretemporades on t’has de posar a to físicament no ho pateixes sola. El millor és que sempre et sents acompanyada.

Els esports d’equip són increïbles, no només t’ajuden a esbargir-te dels problemes quotidians o a desconnectar, sinó que t’ensenyen a valorar el que realment és important i a no rendir-te mai. És per això que el bàsquet sempre m’ha aportat felicitat i les millors experiències de la meva vida.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Honorar, honorar-se, per Glòria Vilalta

"Honorant la meva vida honoro també els meus pares i els meus avantpassats. Això comporta no només agrair-los la vida, comporta també tenir-los presents i estimar-los, donar-los un lloc. Sigui en el cor o a casa, amb una fotografia"

Credibilitat personal, per Miquel Saumell

"La credibilitat personal no depèn de la professió que s’exerceix sinó dels valors ètics de l’individu, de l’educació rebuda i del seu tarannà"

L’art d’insultar, per Aitor Romero

"Tampoc s’entén massa bé aquells que insulten en una llengua que el seu interlocutor no entén i es vanten de la seva audàcia. L’acció de l’insult requereix comprensió mútua i, per tant, és necessari utilitzar un codi que la víctima escollida pugui entendre perfectament"

De la vella a la nova emigració

"Els governants que es mostren incapaços de retenir el nostre talent són els grans responsables d’haver convertit el país que administren en un país d’emigrants econòmics", l'opinió de Miquel Saumell
spot_img

Així serà el nou carrer de Cister: ampliació de voreres i més verd

Al Consell de Barri de la Bonanova, Districte també posa data a l'obertura del bar de Vil·la Florida i a l'espai verd a l'antic El Kubo

Cuidar aquells que cuiden: una responsabilitat col·lectiva

Les persones que cuiden en l'àmbit no formal, majoritàriament dones, assumeixen aquest rol sense preparació prèvia, en contexts marcats per l'esgotament, la incertesa, la precarietat i la solitud

Xavier Trias s’implica en la proposta de Junts per les municipals del 2027

L'exalcalde protagonitzarà una xerrada amb Titon Lailla a Vil·la Florida

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí