Publicitat

L’Hospital Plató crea un grup de recolzament per a persones amb dolor crònic

El Grup Sense Dolor Plató està format per pacients i especialistes

spot_img

Publicat el 4.3.2019 10:00

Salut

Roser Díaz

Molta gent està acostumada a viure amb el dolor. Pot tenir el nom d’artrosi, de fibromiàlgia o de moltes maneres diferents, però el resultat és el mateix: un patiment continu i una limitació de les activitats diàries. L’Hospital Plató ha creat el Grup Sense Dolor Plató, format per especialistes i per pacients, de manera que s’unifiquen els criteris professionals amb l’experiència de la patologia.

Publicitat

El passat dimecres 13 de febrer, es va reunir el Grup Sense Dolor Plató per oferir la xerrada “La teva vida sense dolor”, on es va parlar del dolor des del punt de vista de la infermeria. El doctor Jordi Guitart, cap del Servei de Patologia del Dolor, va respondre a les preguntes d’una cinquantena d’assistents. L’objectiu d’aquesta trobada va ser donar eines efectives als pacients per millorar la seva qualitat de vida. Un d’aquests mitjans va ser la presentació d’un espai web per consultar les dates de les pròximes xerrades i donar consells de salut en aquest àmbit. La pròxima reunió serà el 3 d’abril on el Grup sense Dolor tractarà l’acupuntura i el mal de cap.

Publicitat

Aquestes activitats són una mostra més del sentiment de l’Hospital Plató d’apropar la salut al carrer i unificar el criteri professional amb la realitat de les malalties. D’aquesta praxi neix una simbiosi que enriqueix tant el metge com el pacient.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

L’Alzheimer a través del gènere

Les dones presenten una prevalença més alta de demències, problemes crònics i discapacitats

Lecanemab, nou fàrmac per a l’Alzheimer: expectatives i realitat

Està previst que el medicament estigui disponible en el mercat farmacèutic català en menys de dos anys

La relació entre mobilitat ciclista i salut a les ciutats: menys medicines i menys morts prematures

Els experts Mònica Ubalde (ISGlobal) i Enric Prats (COMB) reflexionen sobre els beneficis de la mobilitat cicilista en la lluita contra el canvi climàtic

De suplements, plantes i espècies en l’embaràs

Els consells nutricionals de la dietista Anna Vilarrasa
spot_img

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

El veïnat del Tibidabo fa un pas més per a la recuperació del Tramvia Blau: “Tenim gairebé 3.000 firmes”

L'Associació de Veïns de l'Avinguda Tibidabo critica la falta de transparència política i reclama que torni l'emblemàtic vincle i consolidar l'avinguda com un espai "funcional, cuidat i autèntic"

El teixit social i cultural de Sarrià es mobilitza per Can Raventós

Amb una cercavila festiva, el veïnat insisteix a l'Ajuntament que ha d'aconseguir la permuta total perquè la finca esdevingui un refugi climàtic i casa de cultura popular

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]