Publicitat

Vallvidrera inicia el repte de la gestió veïnal del Mercat Cultural en un espai tancat durant 13 anys

Avui s'ha signat el conveni entre l'Associació Mercat Cultural de Vallvidrera i l'Ajuntament que permet començar la programació

Publicat el 1.7.2022 19:15 · Actualitzat el 6.10.2023 19:24

Societat

Sergi Alemany

Vallvidrera estrena aquest divendres la gestió veïnal de l’antic mercat municipal, ara reconvertit en un Mercat Cultural després de més de deu anys amb la instal·lació tancada, des del 2009. L’Ajuntament i l’Associació Mercat Cultural de Vallvidrera, formada per més de 20 entitats dels barris de muntanya, han signat avui el conveni que permet posar en marxa un equipament que a finals de l’any passat va acollir, per petició popular i necessitat d’assaig, un esdeveniment inicial: Les Pastoretes. A l’estil llebrenc, fugint de la versió més clàssica de Josep Maria Folch i Torres. Tot un èxit del barri, any rere any.

La posada en marxa de la gestió ciutadana d’aquest espai, que no ha estat exempt d’endarreriments per culpa de les obres i una mala sonorització inicial -les obres s’havien d’acabar el juny del 2021- i que de retruc han comportat el tancament dos anys del Centre d’Atenció Primària, suposa un “repte potent” i una alegria segons ha explicat a El Jardí el president de l’associació gestora, Nicolás Pirotte. A partir d’ara, la idea és que el Mercat Cultural de Vallvidrera es converteixi en una àgora per tots aquelles iniciatives nascudes als barris de muntanya, tal com explicaven a El Jardí dues membres de l’associació, Laura Llamazares i Laura Tey, fa més d’un any. Pirotte convida a tothom que tingui “una idea i ganes” a contactar amb l’associació, per exemple, a través del correu electrònic.

Publicitat

També a El Jardí, el membre de l’Associació de Veïns del Mont d’Orsà-Vallvidrera, Salva Ferran, apuntava recentment en una entrevista que per iniciatives populars com la cooperativa d’aliments de Can Pujades, el nou mercat suposa l’oportunitat de poder tancar un cercle: cuinant i socialitzant amb el veïnat. “Es l’oportunitat de tenir una Casa Orlandai (el mateix projecte de gestió cívica que té Sarrià) el que ens unirà més a tots els barris de muntanya”, deia Ferran.

A l’esquerra, la façana del Mercat Cultural de Vallvidrera © Sergi Alemany

Els eixos del Mercat Cultural de Vallvidrera seran la cultura de proximitat, l’economia social i solidària amb especial interès per l’agroecologia i la transformació ecosocial, i la recuperació de la memòria històrica dels barris de muntanya, entre altres. Per fer possible una programació d’activitats estable, el centre rebrà anualment una subvenció del Districte. A més, hi ha tres persones contractades: director d’equipament, dinamitzador i informador.

De moment, i fins que no s’acabin les obres que s’estan fent al Centre Cívic de Vallvidrera – Vázquez Montalbán, el Mercat Cultural de Vallvidrera haurà de conviure dos mesos i mig amb les propostes d’activitat sorgides d’aquest equipament, que s’han traslladat temporalment al nou espai. Per aquest motiu, l’Associació Mercat Cultural de Vallvidrera no té pensat fer una gran inauguració de l’espai fins al setembre, que a més coincidirà amb la celebració de la Festa Major llebrenca.

L’última vegada que el regidor de Sarrià – Sant Gervasi, Albert Batlle, es va pronunciar en públic sobre el Mercat Cultural de Vallvidrera, va destacar que s’ha fet una “bona obra” d’acondicionament d’un espai multifuncional, i que el poble llebrenc pot estar satisfet del resultat final. Ara, caldrà que a poc a poc es vagi omplint d’activitats a través dels veïns de Vallvidrera, les Planes i el Tibidabo.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Neix una associació a Collserola per situar la creativitat al centre de la vida veïnal

Collserola Creativa ja compta ja amb 32 socis i fa una crida a la participació per seguir construint una oferta cultural col·lectiva i arrelada al territori

Els Pastorets de Vallvidrera estrenen funció renovada posant l’accent en la comunitat: “I si les coses no són com sempre les hem pensat?”

Cultura Natalia Avellan Aquest Nadal, els Pastorets de Vallvidrera estrenaran un nou guió amb una història completament nova. Sota el títol I si les coses no...

La Comunalitat de Sarrià Vallvidrera es posa en marxa amb l’objectiu d’estrenar oficina a l’abril

Es busca la contractació de tres persones per un projecte amb una durada de dos anys, prorrogable amb una nova subvenció de continuïtat

El repte de la crisi de l’habitatge a Collserola: “Volem viure aquí”

La plataforma en defensa de la Casa Buenos Aires reuneix els sindicats d'habitatge de Cassoles, el Raval i Sant Cugat per abordar la problemàtica dels lloguers abusius
spot_img

El Suprem confirma 10 anys de presó per al mestre de la Salle Bonanova que va agredir sexualment un alumne

El pederasta Víctor Planas serà engarjolat i haurà d'indemnitzar amb 40.000 euros a la víctima, que també havia sigut el seu fillastre

Barceló, Renom i Masó porten a escena els pensaments del poeta Foix al Teatre de Sarrià

L'espectacle de lectura dramatitzada "L’Instant i les deixes del somni: Foix per ell mateix" s’estrenarà el 19 de maig

Les mels més beneficioses per a la salut i les plantes d’on provenen

Fra Valentí Serra de Manresa explica les propietats terapèutiques de diverses mels elaborades a partir de plantes mel·líferes presents a la península Ibèrica, com l’ametller, la ravenissa blanca, l’acàcia o el bruc

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí