Societat
El Jardí
Quan falten dos mesos per a les eleccions municipals, la Xarxa Bicibús ha fet públic un decàleg de 10 propostes per als partits polítics que es presenten a Barcelona. No només giren entorn de la implementació de la iniciativa, que fa que nois i noies vagin a l’escola en bicicleta, sinó que també insten a una millora general de la infraestructura ciclista a la ciutat. Les recollim a continuació.
Millorar la infraestructura ciclista
- Introduir millores en els criteris de construcció dels carrils bici segregats, unidireccionals amb amplària mínima de 3 metres i amb interseccions segures.
- Desplegament d’aparcaments per a bicicletes a l’espai públic a prop d’entorns escolars, aparcaments segurs dins d’edificis públics i implementar el servei de Bicibox a la ciutat.
Garantir la seguretat de les persones que es mouen en bicicleta i dels participants del bicibús
- Canviar l’estratègia de l’Àrea de Seguretat i Prevenció per posar el focus en la protecció i defensa de les ciclistes de l’assetjament dels conductors dels vehicles de motor, desenvolupant un protocol contra l’assetjament a ciclistes.
- Fer efectius els límits de velocitat i reduir la velocitat de la ciutat de manera global a 30 km/h, prioritzant els entorns escolars.
- Fer campanyes de sensibilització que evidenciïn la vulnerabilitat dels ciclistes i vianants.
Facilitar la gestió del bicibús
- Garantir i simplificar els tràmits de sol·licitud d’acompanyament de la Guàrdia Urbana, preferentment en bici, unificant criteris entre districtes.
Desplegar el bicibús
- Desplegar nous bicibusos mitjançant la cerca, promoció i desenvolupament de noves línies, sigui via l’Ajuntament o a través d’entitats que ofereixin aquest servei.
Incloure la visió de l’infant i el jovent en les polítiques i els serveis de mobilitat ciclista de la ciutat
- Revisar l’Ordenança de Circulació perquè s’incloguin mesures de protecció dels menors que es mouen en bicicleta: permetre circular per vorera els joves de 12 a 16 anys i adults amb infants en la cadireta o remolc i no limitar l’edat dels passatgers.
- Incorporar el grup infantil com a usuaris del servei del Bicing.
- Promoure la creació de plataformes de servei de cicles adaptats per a infants amb diversitat funcional.
El bicibús escolar a Barcelona va néixer el 2021 a Sarrià, inspirat en una iniciativa de Vic, i ja té 15 línies en set districtes dels deu que té la ciutat.