Divendres 26, abril 2024
11.2 C
Sant Gervasi
11.1 C
Sarrià
Publicitat

Les 10 propostes de la Xarxa Bicibús per a les eleccions municipals

El bicibús escolar a la ciutat va néixer el 2021 a Sarrià, inspirat en una iniciativa de Vic, i ja té 15 línies en set districtes

Publicat el [wpdts-custom start="post-created" format="j.n.Y G:i"]

Societat

El Jardí

Quan falten dos mesos per a les eleccions municipals, la Xarxa Bicibús ha fet públic un decàleg de 10 propostes per als partits polítics que es presenten a Barcelona. No només giren entorn de la implementació de la iniciativa, que fa que nois i noies vagin a l’escola en bicicleta, sinó que també insten a una millora general de la infraestructura ciclista a la ciutat. Les recollim a continuació.

Publicitat

Millorar la infraestructura ciclista

Publicitat
  1. Introduir millores en els criteris de construcció dels carrils bici segregats, unidireccionals amb amplària mínima de 3 metres i amb interseccions segures.
  2. Desplegament d’aparcaments per a bicicletes a l’espai públic a prop d’entorns escolars, aparcaments segurs dins d’edificis públics i implementar el servei de Bicibox a la ciutat.

Garantir la seguretat de les persones que es mouen en bicicleta i dels participants del bicibús

  1. Canviar l’estratègia de l’Àrea de Seguretat i Prevenció per posar el focus en la protecció i defensa de les ciclistes de l’assetjament dels conductors dels vehicles de motor, desenvolupant un protocol contra l’assetjament a ciclistes.
  2. Fer efectius els límits de velocitat i reduir la velocitat de la ciutat de manera global a 30 km/h, prioritzant els entorns escolars.
  3. Fer campanyes de sensibilització que evidenciïn la vulnerabilitat dels ciclistes i vianants.

Facilitar la gestió del bicibús

  1. Garantir i simplificar els tràmits de sol·licitud d’acompanyament de la Guàrdia Urbana, preferentment en bici, unificant criteris entre districtes.

Desplegar el bicibús

  1. Desplegar nous bicibusos mitjançant la cerca, promoció i desenvolupament de noves línies, sigui via l’Ajuntament o a través d’entitats que ofereixin aquest servei.

Incloure la visió de l’infant i el jovent en les polítiques i els serveis de mobilitat ciclista de la ciutat

  1. Revisar l’Ordenança de Circulació perquè s’incloguin mesures de protecció dels menors que es mouen en bicicleta: permetre circular per vorera els joves de 12 a 16 anys i adults amb infants en la cadireta o remolc i no limitar l’edat dels passatgers.
  2. Incorporar el grup infantil com a usuaris del servei del Bicing.
  3. Promoure la creació de plataformes de servei de cicles adaptats per a infants amb diversitat funcional.

El bicibús escolar a Barcelona va néixer el 2021 a Sarrià, inspirat en una iniciativa de Vic, i ja té 15 línies en set districtes dels deu que té la ciutat.

Publicitat

Subscriu-t'hi

Dona suport al periodisme cooperatiu i de proximitat



PDF per 35€ l'any
PDF + PAPER per 50 € l'any

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.