Publicitat

Parlem d’economia: soc optimista

"No necessitem polítics, necessitem bons professionals de la gestió econòmica", per Joan Buscà

spot_img

Publicat el 27.11.2020 6:31

Opinió

Joan Buscà

Malgrat que a escala mundial l’OMS ens informa que per la covid-19 ja hem arribat a 34 milions d’infectats i a un milió de morts. A 770.000 infectats i 32.000 morts a l’Estat espanyol i a 165.000 infectats i 13.400 morts a Catalunya.

Publicitat

Malgrat que els científics i metges no ens pronostiquen com i quan s’acabarà aquesta pandèmia.

Publicitat

Malgrat que el Fons Monetari Internacional preveu la pitjor crisi econòmica en un segle. 

Malgrat que el Banc Mundial preveu la crisi més severa des dels anys 1930. 

Malgrat que per al 2020, la Comissió Econòmica europea i el Banc d’Espanya preveuen una caiguda del PIB espanyol del 12,8 %, i per al 2021 un creixement només del 7,2 %. 

Malgrat que tenim 3,4 milions de persones en l’atur, el 15,3 % de persones amb edat de treball; i que amb els ERTO i el tancament d’autònoms, la taxa real d’atur seria del 31 %. 

Malgrat que s’han demanat més de 230.000 moratòries d’hipoteques. 

Malgrat que un 28,5 % de les pimes no podran retornar els seus crèdits i avals. 

Malgrat que el turisme ha caigut més d’un 65 %. 

I que vivim i tenim una situació molt complicada.

Soc optimista. La Unió Europea (UE) ens farà arribar ajudes per 140.000 milions de €, dels quals 70.000 no els hem de tornar. Els altres 70.000 milions incrementaran el nostre deute públic, que podria arribar els 1,2 bilions de €. Serem el país més endeutat de la UE. Hem de gastar i invertir bé. La UE ens posa dures condicions a canvi de les ajudes econòmiques. No necessitem polítics, necessitem bons professionals de la gestió econòmica. Cal mirar Itàlia: el seu president ha contractat un equip d’acreditats professionals de la gestió econòmica (no polítics) per remuntar l’economia del país. 

Soc optimista. El pessimisme no ajuda ni serveix de res. Quedar-se amb el desastre, tampoc. Magnificar els drames, tampoc. La confrontació, tampoc. Tots contra tots, tampoc. “Soc optimista. No sembla útil ser una altra cosa”. (Winston Churchill, 1874-1965).

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Declaració de la renda del 2023: terminis, dates i novetats

La campanya s’inicia el 3 d’abril i finalitzarà l’1 de juliol, i en el cas de sortir a pagar es pot domiciliar el pagament fins al 26 de juny

S’aproxima una tardor calenta?

La inflació i l’encariment del diner representarà una reducció de la renda familiar disponible

Pensions insostenibles!

"La crisi financera (2008), la de l’euro (2010), l’arribada de refugiats (2015), el Brexit i l'ascens al poder de Trump (2016), la pandèmia (2020) i la invasió russa d’Ucraïna (2022)", opinió de Joan Buscà

No anem bé!

El sector de l’hostaleria és l’únic que millora les expectatives per la resta de l’any
spot_img

La Comunitat de Sant Ildefons enceta un trimestre dedicat a la pau al cor de Galvany

Amb un seguit d'activitats, la Parròquia es reafirma com un punt obert de trobada per a la reflexió i l’esperança

Fotogaleria | La Festa Major de Sarrià, en imatges

Del 3 al 12 d'octubre, la vila viu moments de cultura popular, música, dinars de germanor i per primera vegada, una trobada de vehicles clàssics

Com fer una novel·la a partir d’una biografia?

Elisabet Capilla, veïna de la Bonanova, publica "Sense el Jofre"

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí