Publicitatspot_img
Publicitat
spot_img

Puc assegurar el meu animal?

Alguns propietaris no s'han pogut fer càrrec del cost econòmic de curacions sobrevingudes i l'animal ha acabat morint, malgrat que encara no s’haguessin exhaurit totes les possibilitats mèdiques

Publicat el 29.4.2021 7:00 · Actualitzat el 29.4.2021 11:33

Opinió

Clàudia Sucarrat

Quants de vosaltres, lectors, teniu un animal de companyia? Segurament, la majoria dels que llegiu aquesta columna. Ara bé, si us ho preguntem: quants de vosaltres el teniu assegurat? De fet, potser molts de vosaltres no en sabíeu res, de l’existència de les assegurances per a mascotes.

Publicitat

Un animal va al veterinari per vacunar-se, per a l’aliment, per ser desparasitat, i quan es lesiona o emmalalteix, també per guarir-lo. Com a veterinària m’he trobat que algunes cirurgies o tractaments no són econòmics i, per desgràcia, no sempre es tenen els diners per fer front a una despesa sobrevinguda, però necessària, per a la vida del nostre animal. Fins i tot, en ocasions molt dramàtiques, alguns propietaris no s’han pogut fer càrrec del cost econòmic d’aquesta curació i l’animal ha acabat morint, malgrat que encara no s’haguessin exhaurit totes les possibilitats mèdiques. Aquests casos provoquen una immensa tristesa, tant als propietaris com al professional: situacions traumàtiques que en la mesura del possible s’haurien d’evitar.

És aquí on entren les assegurances de mascotes. En altres països, com ara els Estats Units, el Regne Unit o Suècia, ja fa anys que funcionen, però a Espanya tot just se’n comencen a conèixer pel gran públic. A continuació, us expliquem algunes qüestions sobre les assegurances.

Quina cobertura tenen les assegurances? N’hi ha que ofereixen una cobertura només en cas d’accident. D’altres que inclouen accions de medicina preventiva, com les vacunes, l’esterilització o les neteges de boca, ja que suposen despeses habituals i fan les assegurances molt més interessants. Normalment treballen amb percentatges de reemborsament de 50 % al 90 % sobre l’import de les despeses veterinàries.

En cas d’accident, fins a quin import arriben? Depenent de la modalitat, poden arribar a un límit de 1.500-2.500 €. D’altra banda, inclouen la medicació prescrita? No totes cobreixen aquesta despesa.

A quins centres veterinaris puc anar? Com a professional i com a propietària d’un gos, us recomano que escolliu una assegurança que permeti anar a qualsevol centre veterinari. Mai se sap on podem tenir una urgència. Cal tenir en compte que moltes assegurances no accepten animals d’edat avançada (de més de 8 anys).

I finalment, quant costa una assegurança? El cost depèn de les cobertures contractades, l’edat de l’animal, la raça i les patologies que pugui tenir. Amb tot, els preus de les assegurances oscil·len entre 10 € mensuals, les més senzilles, fins a 25-35 € mensuals, les més completes. Per tant, uns preus més que raonables.

En definitiva, volíem posar-nos a la vostra disposició per explicar-vos per què pot ser de gran utilitat tenir el vostre animal assegurat. Per a més informació, no dubteu de visitar-nos a la clínica. Veniu i coneixeu tot el que cal saber per tenir ben protegit el vostre estimat company.

Clàudia Sucarrat és veterinària en cap de la Veterinària de Sarrià.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El càncer en els animals: mites, diagnòstic i tractaments

L'oncologia veterinària ha avançat notablement en els darrers anys i permet diagnosticar abans molts tumors i oferir tractaments adaptats que prioritzen la qualitat de vida dels animals

Clàudia Sucarrat, veterinària: «El nostre pilar és el benestar animal, el tracte amable i afectuós i evitar l’estrès o el sofriment»

Amb 32 anys, l'exalumna d'Orlandai ja en fa cinc que va obrir La Veterinària de Sarrià: en aquesta entrevista repassa el recorregut fet fins ara i els reptes de futur

No l’abandonis, ell mai ho faria

És curiós com, cada estiu, les trucades als centres veterinaris creixen amb frases tipus "ara mateix (l'animal que sigui) no m'encaixa amb la meva vida"

Com prevenir l’obesitat del teu gat i enfortir el vincle amb l’animal

"A la naturalesa, els gats són caçadors i la vida d'un gat en un pis, com comprendreu, és molt diferent", escriu Clàudia Sucarrat
spot_img

El CP Sarrià celebra 75 anys de futbol, barri i família

El club commemorarà l'aniversari amb una temporada plena d'actes oberts al barri, marcada pel record del fundador Josep 'Pitu' Calderó i amb l'objectiu de continuar sent una referència del futbol base

Lailla (Junts) planta cara als discursos aporofòbics de l’extrema dreta a Sarrià-Sant Gervasi: «La dignitat de les persones està per davant de tot»

La regidora presidenta frena els discursos d'Aliança Catalana que criminalitzen els centres que donen assistència a les persones sensellar

La Generalitat anuncia l’obertura d’una oficina d’atenció permanent per als afectats per l’esvoranc de Sant Gervasi

Encara no hi ha obertura però estarà operativa fins que finalitzin les obres de l’L9

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí