Publicitat
spot_img

La Via Augusta tindrà un carril bici de punta a punta abans del mes d’abril

Les obres començaran el 15 d'octubre i els dos trams projectats ja estan licitats

Publicat el 19.7.2022 21:50

Societat

Sergi Alemany

Si res es torça, entre el març i l’abril del 2023 la Via Augusta estarà connectada amb un carril bici de punta a punta: de l’avinguda Diagonal a la Porta de Sarrià. Tot i que la idea inicial era començar després de les vacances d’estiu la construcció del tram entre la plaça de Gal·la Placídia i el carrer Ganduxer i deixar per més endavant les obres de la resta del recorregut, finalment els dos trams es podran fer alhora, un cop licitats.

“La construcció del carril bici a la Via Augusta és una qüestió imminent”, deia el regidor de Sarrià – Sant Gervasi, Albert Batlle, durant la celebració del darrer Consell Plenari del Districte el passat dijous. Les obres per unir tota la Via Augusta amb un carril bici -ara hi ha un petit traçat executat des de la Diagonal fins a la plaça Gal·la Placídia- començaran el 15 d’octubre al tram que ha d’arribar fins a Ganduxer, i al novembre es posaran en marxa des de Ganduxer fins al carrer Dolors Monserdà, situat per sobre del passeig de la Bonanova.

Publicitat

Finalment l’obra no arribarà fins a la plaça Borràs, almenys, de moment, per “limitacions tècniques” al tram final que transcorre per sobre la ronda de Dalt, segons va anunciar Batlle.

La durada prevista de les obres és de sis mesos, però cal tenir en compte que qualsevol moviment de la Generalitat al voltant de la línia 9 del metro podria condicionar el calendari. De fet, uns metres del carril bici entre els carrers de Pau Alcover i Hort de la Vila segur que hauran de ser provisionals, perquè és on s’hi ubicarà la futura parada de l’L9 a Sarrià.

Dos carrils menys pel vehicle privat

La Via Augusta deixarà de tenir sis carrils de circulació pel vehicle privat -tres en cada sentit- i en passarà a tenir quatre. A més, es crearan nous passos de vianants.

Es descarta aturar les obres per ampliar el carril

En el mateix ple del Districte, Albert Batlle va tallar d’arrel la petició de la plataforma Bici Augusta de repensar la construcció del carril bici a la Via Augusta per fer-lo més ample. “No pararem una obra tan reclamada pel nostre barri”, va dir el regidor.

El projecte d’obres aprovat per l’Ajuntament contempla la construcció d’un carril bici d’1,5 metres a banda i banda de la Via Augusta, i les entitats en defensa de la bicicleta -també es queixa el Bicibús Escolar- reclamen que com a mínim faci dos metres d’ample per poder acollir tota la demanda que defensen que tindrà.

Batlle no va descartar que “posteriorment” es pugui optar per una ampliació, i va assumir el compromís de crear al setembre una Taula de Mobilitat al districte, tal com li van reclamar des de la iniciativa del Bicibús Escolar de Sarrià – Sant Gervasi i la Xarxa de la Mobilitat Escolar de Sarrià. Va assegurar que, ell mateix mirarà de presidir-la, i que es convocarà a l’àrea de mobilitat de l’Ajuntament i al Consorci d’Educació de Barcelona, per estudiar plegats amb el Districte les característiques morfològiques dels barris i debatre sobre una mobilitat sostenible, però “també segura”. També va estendre la mà a la resta de grups polítics a l’oposició al Districte, perquè hi siguin presents.

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Pas endavant en la connexió ciclista entre Esplugues i Barcelona per la Diagonal

El nou carril bici, que estarà construït per a la primavera-estiu 2026 transformarà l’entrada a Barcelona per la Zona Universitària

Finalitzen les obres d’urbanització de la part superior de la Via Augusta

Les actuacions han permès millorar la mobilitat del carrer, dotar al barri de més zona verda i implantar un nou mobiliari

Així circulen les bicicletes a Sarrià – Sant Gervasi

Sarrià - Sant Gervasi continua sent un dels districtes amb menys quilòmetres de carrils bici urbans

Augmenta l’ús del carril bici de la Via Augusta

"Falta molt per fer: gran part de la ciutadania no té un pàrquing adequat de bicicleta a casa o a la feina, els punts d’ancoratge a la via pública són escassos en algunes zones i no hi ha continuïtat de carril segregat en molts recorreguts": l'opinió de la plataforma Bici Augusta
spot_img

Mandri, Nadal i impunitat: el botellot que s’ha consolidat a la zona alta

Una concentració massiva de joves torna a ocupar el carrer per les festes mentre el veïnat denuncia soroll, brutícia i una resposta institucional que normalitza el conflicte en lloc de resoldre’l

Nadal 2025 a Sarrià-Sant Gervasi

Aquest desembre i gener, el Districte es torna a omplir de màgia amb una àmplia programació d’activitats nadalenques que ompliran places, carrers, centres cívics i equipaments dels sis barris

Quan Nadal em torna a trobar 

El relat de Maria Àngels Viladot

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí