Publicitat

Les obres de l’L9 del metro es reprenen a Sarrià

L'ubicació de la futura estació, al límit amb el barri de les Tres Torres, ha de suposar la culminació del tram central de la línia amb l'estació de Mandri

Publicat el 19.1.2022 20:35

Societat

Sergi Alemany

Les obres de la futura estació de Sarrià de la línia 9 del metro es reprendran aquesta primavera, segons ha anunciat aquest matí el vicepresident del govern i conseller de Territori, Jordi Puigneró, després de reunir-se amb l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, que ha celebrat la notícia: “Era un clamor ciutadà”

Fa més de deu anys que el solar on s’ha d’ubicar aquesta nova parada -Via Augusta, cantonada amb Pau Alcover- registra una activitat de mínims, a l’espera de tenir una injecció de pressupost per l’empenta definitiva. Des de fa uns dies, els camions tornen a fer-hi acte de presència i els operaris hi han tornat a posar els peus per posar fil a l’agulla, d’entrada a l’excavació d’un pou de 73,5 metres de profundidat. És per aquest motiu que, des de la setmana passada, Districte ha estat fent reunions amb els veïns.

Publicitat

L’ubicació de la futura estació de metro, al límit del barri de Sarrià amb el de les Tres Torres, ha de suposar la culminació del tram central de l’L9 junt amb la nova estació de Mandri, a la cantonada d’aquest carrer amb el Passeig de la Bonanova.

Obres de la futura estació de l’L9 a Mandri © Generalitat

Segons l’últim calendari presentat per la Generalitat, l’any 2027 entrarien en funcionament les estacions de Sarrià i Mandri, mentre que la del Putxet ho faria entre el 2028 i 2029.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El malestar per les macroobres al districte copsa el plenari a un any de les eleccions

Maria Eugènia Gay afirma que les actuacions "ara són un inconvenient, però amb perspectiva de futur són un benefici i una riquesa"

La incertesa sobre el final de les obres de l’L8 asfixia els botiguers del carrer Muntaner

Els comerciants denuncien una situació "insostenible" pel tall del carrer mentre el Districte afirma que ja s'estan prenent totes les mesures possibles

L’Ajuntament millorarà el paviment de Via Augusta i República Argentina durant les vacances de Setmana Santa

Les actuacions es beneficiaran de la davallada de la mobilitat i tindran lloc durant els dos caps de setmana

Les obres de Balmes arriben a la fase final

Les actuacions es traslladen al costat Llobregat i acabaran a començaments d'estiu
spot_img

Bernat Padrosa: “Vaig començar en una habitació fent classes particulars i ara coordino dues escoles de música”

Conversem amb el creador de Trèmolo sobre el valor de l'educació musical i els seus nous projectes al barri del Farró

Malestar entre les colles de foc i l’organització de la Festa Major de Sant Gervasi

Les colles de cultura popular lamenten haver sigut "excloses" del programa d'enguany mentre els organitzadors reivindiquen el seu dret a decidir i apunten a motius "econòmics" i "lògistics"

Open Barri a Sarrià i Vallvidrera: programa d’activitats i espais oberts

Les portes obertes amb visites gratuïtes seran el cap de setmana del 27 i 28 de juny

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí