Publicitat
spot_img

Jaume Oliva (Junts): “Barcelona es mereix uns partits i un govern que escolti el veïnat”

El conseller de Junts demana "omplir de sentit" la participació ciutadana en Consells de Barri, Audiències Públiques i Plenaris

Publicat el 13.1.2023 7:55

Opinió

Jaume Oliva (Junts)

La ciutat de Barcelona té una gran tradició democràtica ja des del segle XV, amb el mètode de sac i sort amb el que s’escollien membres de l’artesania de la ciutat per a formar part del Consell de Cent. Mentre arreu d’Europa els absolutismes s’imposaven, aquí el Codi Civil català permetia que persones ben humils formessin part del govern de Barcelona o de la Generalitat. Segurament, aquest va ser un dels primers brots de la indubtable tradició democràtica de la nostra ciutat.

La política municipal i les institucions municipals són, per definició, les més properes a la ciutadania. Ara bé, si sortim al carrer i preguntem a veïns i veïnes de forma aleatòria si algun cop han participat en una Audiència Pública, un Consell Plenari, un Consell de Barri o una Comissió Consultiva, la gran majoria ens diran que no coneixien aquests espais de participació del districte.

Publicitat

Tanmateix, als Consells de Barri, Audiències Públiques i Plenaris, la gent hi és i es fa sentir. Una altra cosa és que a l’altre costat algú escolti, i tot i que el Govern actual s’omple la boca de prendre’n nota, la realitat és que la majoria de ciutadans es cansen d’anar òrgan de participació rere òrgan i veure que la problemàtica que plantejaven no s’ha solucionat. Aquesta situació, agreujada per la constant rotació del regidor del districte de Comuns i el PSC (Pisarello, Mòdol, Asens i ara, Batlle), ha generat una gran fatiga entre el veïnat.

Uns dies abans de l’últim Plenari es publicava en un article d’El Jardí que els grups municipals del PSC, Comuns, ERC, Valents i PP van votar a favor d’endarrerir el punt de participació ciutadana del ple al final de tot, ja passades les 23 h de la nit, en lloc de fer-ho a les 18.30 h com s’havia fet fins ara. Des de Junts sabem que defensar la participació dels veïns és defensar la democràcia, i per això estem totalment en contra d’aquesta postura majoritària dels partits del districte.

Barcelona es mereix uns partits i un govern que escolti el veïnat i doni sortida a les seves demandes, més enllà del prendre’n nota. Cal omplir de sentit la participació ciutadana i la condició necessària perquè això passi és un canvi de govern a la ciutat. Ens hi posem?

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Un projecte ambiciós, arrelat i basat en el talent: la proposta de Junts per a Sarrià-Sant Gervasi

Xavier Trias i Titon Lailla reuneixen una vuitantena de persones amb la mirada posada en les eleccions del 2027: "Volem que Sarrià-Sant Gervasi lideri el futur de Barcelona"

Xavier Trias s’implica en la proposta de Junts per les municipals del 2027

L'exalcalde protagonitzarà una xerrada amb Titon Lailla a Vil·la Florida

Els partits polítics de Sarrià-Sant Gervasi fan balanç en l’equador del mandat

Després de dos anys d'alcaldia de Jaume Collboni, els consellers de Junts, PP, PSC, BComú i ERC miren al passat i fan propostes de futur

Titon Lailla: “Exigim a l’Ajuntament que es posi de costat de la cultura popular”

La regidora presidenta del districte denuncia la manca d’inversió en la mobilitat i els equipaments
spot_img

Sarrià-Sant Gervasi, el districte amb millor salut mental de Barcelona

El districte manté una de les esperances de vida més altes tant en homes com en dones

Rosario Endrinal, 20 anys després: quan l’odi a la pobresa continua guanyant a la tendresa col·lectiva

Assís recorda la dona assassinada el 2005 i alerta que la pobresa, el gènere i el racisme continuen alimentant una violència estructural sovint invisibilitzada

Can Raventós: minut i resultat de la perseverant lluita per salvar la finca històrica de Sarrià

La crida veïnal és clara: avançar en la permuta total i aprofitar aquest moment perquè passi de ser un focus de conflicte a esdevenir un símbol compartit de cultura, verd i habitatge digne al cor del barri

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí