Publicitat

Jaume Oliva (Junts): “Barcelona es mereix uns partits i un govern que escolti el veïnat”

El conseller de Junts demana "omplir de sentit" la participació ciutadana en Consells de Barri, Audiències Públiques i Plenaris

Publicat el 13.1.2023 7:55 · Actualitzat el 13.1.2023 12:58

Opinió

Jaume Oliva (Junts)

La ciutat de Barcelona té una gran tradició democràtica ja des del segle XV, amb el mètode de sac i sort amb el que s’escollien membres de l’artesania de la ciutat per a formar part del Consell de Cent. Mentre arreu d’Europa els absolutismes s’imposaven, aquí el Codi Civil català permetia que persones ben humils formessin part del govern de Barcelona o de la Generalitat. Segurament, aquest va ser un dels primers brots de la indubtable tradició democràtica de la nostra ciutat.

La política municipal i les institucions municipals són, per definició, les més properes a la ciutadania. Ara bé, si sortim al carrer i preguntem a veïns i veïnes de forma aleatòria si algun cop han participat en una Audiència Pública, un Consell Plenari, un Consell de Barri o una Comissió Consultiva, la gran majoria ens diran que no coneixien aquests espais de participació del districte.

Publicitat

Tanmateix, als Consells de Barri, Audiències Públiques i Plenaris, la gent hi és i es fa sentir. Una altra cosa és que a l’altre costat algú escolti, i tot i que el Govern actual s’omple la boca de prendre’n nota, la realitat és que la majoria de ciutadans es cansen d’anar òrgan de participació rere òrgan i veure que la problemàtica que plantejaven no s’ha solucionat. Aquesta situació, agreujada per la constant rotació del regidor del districte de Comuns i el PSC (Pisarello, Mòdol, Asens i ara, Batlle), ha generat una gran fatiga entre el veïnat.

Uns dies abans de l’últim Plenari es publicava en un article d’El Jardí que els grups municipals del PSC, Comuns, ERC, Valents i PP van votar a favor d’endarrerir el punt de participació ciutadana del ple al final de tot, ja passades les 23 h de la nit, en lloc de fer-ho a les 18.30 h com s’havia fet fins ara. Des de Junts sabem que defensar la participació dels veïns és defensar la democràcia, i per això estem totalment en contra d’aquesta postura majoritària dels partits del districte.

Barcelona es mereix uns partits i un govern que escolti el veïnat i doni sortida a les seves demandes, més enllà del prendre’n nota. Cal omplir de sentit la participació ciutadana i la condició necessària perquè això passi és un canvi de govern a la ciutat. Ens hi posem?

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Guanya Jordi Martí Galbis, guanya la marca de l’experiència

"En un context en què la comunicació política sovint es mou entre la notorietat, la immediatesa i la capacitat de generar soroll, el vot intern ha prioritzat un altre tipus d’actiu: la credibilitat construïda des del recorregut": l'opinió de Marta Royo Espinet

Jordi Martí guanya les primàries de Junts i serà l’alcaldable a Barcelona

L'hereu polític de l'exalcalde Xavier Trias aconsegueix més del 40% dels vots de la militància de Junts a la ciutat

Una conversa serena, però amb disputa per l’herència de Trias: així s’ha viscut el debat de candidats de Junts

Jordi Martí, Pilar Calvo, Jaume Alonso-Cuevillas i Glòria Freixa exhibeixen unitat ideològica i aprofundeixen poc en les seves diferències

La Catalunya gloriosa de Jaume Clotet

L’autor sarrianenc presenta a la Biblioteca de Sarrià "L'espasa del rei", el tercer i últim volum d'una trilogia sobre el thriller històric recent
spot_img

El Món Atlàntic: l’imperialisme modern entre tres continents

Tradicionalment, les poblacions s’expandien per àrees contigües, però la volta do mar, descoberta pels portuguesos i adoptada pels espanyols, va impulsar l’exploració oceànica del segle XVI i va iniciar el que els historiadors anomenen el món atlàntic

Mor Jordi Madern, ànima de les pastisseries Foix i cosí del poeta

Personatge entranyable a Sarrià, ens ha deixat aquest divendres

La llum sobre l’abisme: la poètica del dol a “Relíquia” de Pol Guasch

Escrit des d’un "jo" vulnerable i exposat, "Relíquia" neix d'una premissa colpidora: el suïcidi del pare quan el narrador tenia només quinze anys

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí