DESTACATS:  Buenos Aires

Dilluns 22, setembre 2025
19.8 C
Sant Gervasi
19.7 C
Sarrià
Publicitat

Blas Navalón (PSC): “El Consell Plenari no és un òrgan de participació”

El conseller del PSC defensa que el Consell Plenari és un òrgan de govern i no de participació

spot_img

Publicat el 16.1.2023 7:55

Opinió

Blas Navalón (PSC)

Al llarg d’aquest mandat s’ha aprovat un nou reglament de participació ciutadana que modernitza la regulació i normativització de la participació ciutadana a tots els nivells, incloent-hi els òrgans de participació tradicionals que ja s’anaven organitzant, com són les Audiències Públiques, Consells de Barri… però també incloent nous i innovadors conceptes de participació que han anat sorgint en els últims temps, i que de manera irreversible amb vingut per quedar-se, com són els processos participatius, les iniciatives ciutadanes, les consultes ciutadanes, les plataformes digitals per a la participació, etc.

Publicitat

Aquest fet ha implicat canvis a tots els òrgans de participació existents, així com la planificació i adaptació per a la creació dels nous espais i poder adaptar-los a la nova realitat ciutadana. Veiem amb bons ulls aquests canvis, que, per una banda, ajuden a mantenir l’assistència als òrgans de participació tradicionals i, d’altra banda, actualitzen i faciliten la participació d’altres ciutadans i ciutadanes que normalment no participaven i que ara els facilitem la seva participació amb els nous òrgans creats.

Publicitat

La participació ciutadana és fonamental pel funcionament del nostre districte i de la nostra ciutat. Calia modernitzar el nou reglament per afavorir al màxim la participació ciutadana a tots els nivells i, sobretot, per afavorir l’enfortiment comunitari. Els canvis i reajustaments en els òrgans que ja existien, en cap cas minven la qualitat de la participació dels ciutadans i ciutadanes, sinó que busquen adaptar-los a les noves maneres de participar i a la realitat actual.

Recordar que el Consell Plenari no és un òrgan de participació, sinó que és un òrgan de govern que està regulat de manera diferent als òrgans de participació, on es pren les decisions de manera col·legiada, on per majoria es va adoptar l’acord que regula les intervencions ciutadanes i que, segons norma, han d’adaptar-se els temes que es tracten a l’ordre del dia publicat.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Collboni i ERC pacten quasi 2 milions per invertir a Sarrià-Sant Gervasi: aquests són els projectes

Els republicans acorden amb el PSC la construcció de dos carrils bici, l’execució del projecte dels Jardins d’Oriol Martorell, la pacificació d’Escipió i plans de mobilitat i millora de l’espai públic

Els partits polítics de Sarrià-Sant Gervasi fan balanç en l’equador del mandat

Després de dos anys d'alcaldia de Jaume Collboni, els consellers de Junts, PP, PSC, BComú i ERC miren al passat i fan propostes de futur

El PSC fa balanç a Sarrià en l’equador del mandat

Els de Jaume Collboni reivindiquen l’èxit del topall del lloguer i treuen pit de les inversions recentment anunciades pel districte en un acte amb militància i presidit per Maria Eugènia Gay

Consell Plenari: estat de les obres i proposicions debatudes

L'última sessió al districte va servir per actualitzar la reforma de Balmes, descartar el CAP de la Bonanova i refermar l'aposta de Defensem Can Raventós
spot_img

Els Castellers de Sarrià inauguren la nova carpa d’assaig en la cloenda del seu 25è aniversari

En un acte emotiu amb presència institucional, la colla inicia una nova etapa consolidant el seu espai per assajar i reafirmant el compromís amb el barri

Fer quelcom diferent

"Un canvi de localitat, d’espai, de llar, o d’empresa, crea moviment interior. Moure coses de lloc, també. Ho he experimentat personalment i també a través de clients. Com diu un proverbi xinès: si vols que es produeixin canvis en la teva vida, mou 27 coses de casa teva"

La petúnia: característiques, floració i cures

N’hi ha de molts colors, i la flor i nata de les petúnies ve amb pètals de color d’espígol, com d’ametista

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí