Publicitat

Com és millor menjar la fruita? Beneficis de menjar-la verda

Quan es torna madura alguns nutrients ja s'han descomposat per l'efecte de l'oxidació

spot_img

Publicat el 2.5.2023 23:06

Nutrició

Eva Remolina (AMIC)

En general, les fruites madures tendeixen a ser més dolces i més fàcils de digerir que les fruites verdes. Això es deu al fet que a mesura que la fruita madura, els sucres naturals es desenvolupen i els nivells de midó disminueixen. A més, les fruites madures solen tenir una textura més suau i sucosa, la qual cosa les fa més agradables de menjar. No obstant això, les fruites verdes solen aportar nutrients que la fruita madura no posseeix, ja que alguns d’ells es van descomponent a mesura que va passant el temps, per l’efecte de l’oxidació.

Publicitat

A continuació descrivim els beneficis que ens aporten les fruites verdes:

Publicitat

1. Són riques en nutrients: Les fruites verdes contenen una gran quantitat de nutrients com a vitamina C, potassi, fibra, folat i antioxidants que són essencials per a mantenir una bona salut.
2. Milloren la digestió: són riques en fibra, la qual cosa ajuda a mantenir un sistema digestiu saludable i a prevenir el restrenyiment.
3. Ajuden a controlar el sucre en la sang: Algunes fruites verdes, com les pomes i les peres verdes, contenen pectina, una fibra soluble que ajuda a regular els nivells de sucre en la sang.
4. Enforteixen el sistema immunitari: el seu alt contingut en vitamina C, ens ajuda a enfortir el sistema immunitari i a prevenir malalties.
5. Són baixos en calories: Moltes fruites verdes tenen un alt contingut d’aigua, la qual cosa les converteix en una opció saludable per a aquells que busquen perdre pes.
6. Milloren la salut del cor: Les fruites verdes són riques en antioxidants i altres nutrients que ajuden a reduir el risc de malalties del cor.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

La murtra, un bon substitutiu del llorer a la cuina i una planta per a infusions

La infusió de fulles i baies de la murtra és de gran utilitat per a estovar la tos i, també, per a combatre les infeccions bucals

De suplements, plantes i espècies en l’embaràs

Els consells nutricionals de la dietista Anna Vilarrasa

La ceba, una de les hortalisses més sanes

És una de les hortalisses més antigues d'Occident i serveix per a reduir el colesterol

Propietats dels anacards

Entre d'altres, mantenen el sistema immunitari saludable i enforteixen els ossos
spot_img

Iniciada la nova fase de reurbanització del carrer de Balmes

Les actuacions s'allargaran fins al maig de 2026 i suposaran diversos talls al carrer; també s'iniciarà l'ampliació de la vorera del carrer de Francolí

L’Ajuntament remodelarà els jardins de Joan Vinyoli de Sarrià

Les obres tenen un pressupost d’1,2 milions d'euros, i està previst que comencin a principis de 2026 amb un termini d’execució de tres mesos

Detinguts dos lladres disfressats de dona després de robar a una joieria de Sarrià-Sant Gervasi

El valor total del que van intentar sostreure superaria els 300.000 euros

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]