Publicitat

A per un 2024 ple de marques

L'opinió de la publicista i CEO de Mosaiking Comunicació, Marta Royo Espinet, sobre l'evolució de les campanyes publicitàries

spot_img

Publicat el 7.2.2024 23:00

Opinió

Marta Royo

Desitjo que el 2024 sigui un any en què la publicitat continuï ajudant-nos a reflexionar per convertir aquest món ple de marques en un món millor. S’ha acabat un 2023 ple d’anuncis publicitaris que lluiten per destacar entre la competència i generar notorietat i memorabilitat.

Publicitat

Si bé les campanyes de principis de segle es basaven en grans produccions, la cosa ja fa anys que està canviant. Hem tancat un any en què bona part de les millors campanyes de publicitat destaquen per la seva creativitat, participació activa de l’audiència, consciència social, adaptabilitat tecnològica i veracitat. Molta veritat i realitat. Les grans marques cada cop fugen més de les falses promeses i es basen en accions reals, perquè en definitiva, som les persones de carn i os com tu i com jo qui consumim aquestes marques.

Publicitat

Aquestes estratègies exitoses ressalten cada com més la necessitat de connexions emocionals autentiques entre marques i mercat, missatges clau a comunicar clars i directes amb una difusió efectiva, enfocada cada vegada més en l’entorn digital. 

“Hem tancat un any en què bona part de les millors campanyes de publicitat destaquen per la seva creativitat”

En aquest primer article de l’any, voldria fer un repàs de les campanyes de 2023 que m’han cridat més l’atenció, no només per la seva creativitat, sinó pel seu impacte i connexió el seu públic. Campanyes fetes amb intel·ligència artificial (IA). He pres Coca-Cola creant obres d’art gràcies a la intel·ligència artificial amb la seva nova plataforma de marca global ‘Màgia de veritat’ on se’ns convidava a celebrar la verdadera màgia de la humanitat. Amb l’eslògan ‘Estem a una Coca-Cola de distància’, la marca continua mantenint la seva promesa: unir-nos malgrat les nostres diferències i distàncies físiques. 

Campanyes multicanal. M’he vestit de rosa amb el fenomen al voltant de la pel·lícula Barbie (una de les més taquilleres dels darrers anys), gràcies a la multicanalitat de la seva campanya: cine, però també roba, accessoris de tota mena i fins i tot fast food. Elements que connecten directament amb el seu públic objectiu.

Campanyes de cobranding. He conduït un Cupra cantant RosalÍa. La germana gran de SEAT volia continuar treballant el seu posicionament en un territori que combina el convencional amb allò que és especial. De la mà de la cantant Rosalía, van llançar ‘Cupra x Rosalía’, una campanya de branding on ella interpretava una versió del conegut tema Abcdefg amb els valors de la marca. Una manera de connectar amb un target més jove creant rebombori a l’entorn digital.

Campanyes de producte. M’he maquillat amb Clinique, comprovant textures, tons i durabilitat dels seus productes. Una campanya a Instagram sense models, retocs o falses il·luminacions. Novament, una forma de comunicar veraç: amb persones reals, un dia a dia normal, buscant la veritat dins de petits mercats amb prescriptors reals que expliquen les seves experiències amb els cosmètics de la marca.

Campanyes de canal. He practicat ‘l’unboxing’ (desempaquetament) amb Ikea. A qui no li agrada obrir un paquet que acaba de rebre? Ikea España va fer una campanya dels productes més comprats a una sèrie de fans de la seva marca convertint-los en ambaixadors mentre desempaquetaven de forma informal i despreocupada a les stories d’Instagram les seves caixes. Ikea penjava els vídeos ‘tal qual’, sense maquillar-los. En els vídeos es podien veure torretes, gerros, coixins, prestatgeries, catifes o miralls a les llars dels seus clients.

“De cara a 2024 s’esperen campanyes encara més impactants, on el missatge toqui el cor”

De cara a 2024 s’esperen campanyes encara més impactants, on el missatge toqui al cor de les persones (encara més). Campanyes que continuïn ressaltant l’autenticitat, la participació del consumidor a la vida real de les marques i, evidentment, l’adaptació a les tendències que ens ofereixi el mercat. 

Tant de bo el 2024 sigui un any en què la publicitat continuï ajudant-nos a reflexionar per convertir aquest món ple de marques en un món millor. Des de la meva modesta columna us desitjo un apassionant 2024 ple de marques apassionants.

Marta Royo Espinet és publicista i CEO de Mosaiking Comunicació. Article publicat inicialment a El Periódico.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

De la vella a la nova emigració

"Els governants que es mostren incapaços de retenir el nostre talent són els grans responsables d’haver convertit el país que administren en un país d’emigrants econòmics", l'opinió de Miquel Saumell

Fer quelcom diferent

"Un canvi de localitat, d’espai, de llar, o d’empresa, crea moviment interior. Moure coses de lloc, també. Ho he experimentat personalment i també a través de clients. Com diu un proverbi xinès: si vols que es produeixin canvis en la teva vida, mou 27 coses de casa teva"

Mediterràniament: el Quixot a Benidorm

"Si el Quixot visqués a la nostra època viatjaria sens dubte a Benidorm a la recerca de noves aventures. No se m’acudeixen moltes més ciutats al sud d’Europa on ell pogués demostrar tota la seva vàlua com a cavaller errant": l'escrit d'Aitor Romero

Societats precaritzades

"Hi ha una falsa equació que sosté que un pobre, d’entrada, és una bona persona, mentre que a un ric sempre se l’ha de veure com un presumpte delinqüent. I de tant sentir-ho, molts ciutadans que per anar fent la viu-viu aspiren a ser subvencionats acaben afegint-se al carro de les persones acrítiques amb el poder"
spot_img

El pregó que hauria fet Anna Aguilar-Amat a la Festa Major de Sarrià

"Quan miro enrere sento orgull d’haver nascut i crescut en aquest barri. Per la convivència pacífica dins dels contraris, per la solidaritat i per la cultura compartida i les tradicions revisades"

Els Tabalers de Sarrià celebren 10 anys

Per celebrar l’ocasió, els Tabalers de Sarrià han convidat 10 colles d’arreu de Catalunya per compartir una trobada de percussió a la plaça de Pere Figuera i Serra, en el marc de la Festa Major de Sarrià, el pròxim 11 d’octubre

La Fundació Esmen celebra 35 anys al servei de les persones amb discapacitat intel·lectual i les seves famílies

L’entitat de Barcelona commemora el seu aniversari amb un acte cultural i comunitari el 10 d’octubre a Sarrià

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí