Publicitat

Activat en fase d’alerta el Pla d’emergència per neu i gel a cotes altes de Barcelona

En cas de nevades es recomana no circular per les carreteres que travessen la serra de Collserola

Publicat el 5.1.2021 14:04

Societat

El Jardí

Davant la previsió meteorològica que indica que hi pot haver precipitacions en forma de neu en cotes altes de la ciutat, es recomana a la ciutadania evitar l’ús del cotxe privat i portar roba d’abric adequada. A més, es preveu la mobilització dels recursos necessaris com distribució de sal i màquines amb pales llevaneu en cas que sigui necessari.

Els equips d’Ecologia Urbana, Medi Ambient i Serveis Urbans estan activats i preparats per actuar en cas que sigui necessari, per escampar sal i retirar neu en cas que agafi al carrer i les carreteres.

Publicitat

A les zones altes de la ciutat (als districtes de les Corts, Gràcia, Sarrià – Sant Gervasi, Horta-Guinardó i Nou Barris), barris de muntanya i centres sanitaris, hi ha 113 contenidors carregats des del principi de l’hivern amb 700 kg de sal per a l’ús del veïnat, que sumen 72 tones de sal distribuïdes en indrets estratègics de la ciutat. A part d’això, hi ha emmagatzemades 700 tones de sal més per a l’ús dels serveis municipals en cas que sigui necessari.

El Pla d’actuació d’emergència municipal per neu i gel preveu la mobilització de recursos municipals específics perquè estiguin preparats si cal intervenir:

  • 21 vehicles equipats amb pala llevaneu i escampador de sal, amb 2 operaris cadascun i amb el personal necessari per garantir el solapament dels torns. En cas de necessitat, tots els equips de neteja amb aigua i fins i tot alguns d’escombrada també es poden reconvertir en equips manuals per escampar sal.
  • 8 vehicles equipats amb pala llevaneu amb 2 operaris cada un, amb un personal mínim de 16 persones per torn.
  • 8 punts d’emmagatzematge de sal.

A més, els equips de Bombers de Barcelona i Guàrdia Urbana estan preparats per activar-se en cas que sigui necessari.

Consells bàsics en cas de nevades a la ciutat

Es recomana a la ciutadania, en cas de nevada:

  • Evitar l’ús del vehicle privat i utilitzar el transport públic subterrani. Especialment, es recomana no circular per les carreteres que travessen la serra de Collserola, i en tot cas, es demana molta precaució a l’hora de conduir.
  • Si s’ha de sortir de casa, s’aconsella fer servir roba i calçat adequats per al mal temps i la neu.
  • Com a actuacions preventives i de cura dels edificis i les comunitats de veïns i veïnes, es demana no mullar els carrers per evitar la formació de plaques de gel i no llançar la neu acumulada als terrats, les terrasses i els balcons a la via pública.
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Més de 10 associacions de Collserola reclamen a l’Ajuntament una rebaixa en les restriccions per la pesta porcina

Els veïns exigeixen que no es restringeixi la mobilitat, i demanen a l'administració una millora del servei de neteja per fer front al brot

El Jardí 123, desembre 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2026/01/1626-El-Jardi123_Desembre25_0212-_ok.pdf

Així s’ha viscut la tímida nevada al Tibidabo

Passat el migdia, els flocs s'han anat incrementant, però finalment no ha agafat

Els veïns del Peu del Funicular faran talls de trànsit a l’avinguda de Vallvidrera fins a aconseguir la pacificació del barri

L’augment del trànsit vinculat a l’accés escolar i als vehicles de pas tensiona els carrers residencials; el 30 de gener, està prevista una reunió amb Districte
spot_img

El margalló: una palma tímida i enamoradissa

A totes les tradicions la flor representa l’esdeveniment amorós

Una coberta verda al dipòsit del Rei Martí i els jardins d’Oriol Martorell: nous espais verds a Sarrià-Sant Gervasi

L'Ajuntament desencalla l'inici de les obres d'aquests projectes, que veuran la llum entre 2027 i 2028

Una trentena d’entitats, entre elles Defensem Can Raventós, s’uneixen per protegir els espais verds de Barcelona

Neix la Coordinadora en Defensa del Patrimoni Verd per ampliar i millorar les zones verdes urbanes i el parc de Collserola

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí