Publicitat

Activat en fase d’alerta el Pla d’emergència per neu i gel a cotes altes de Barcelona

En cas de nevades es recomana no circular per les carreteres que travessen la serra de Collserola

spot_img

Publicat el 5.1.2021 14:04

Societat

El Jardí

Davant la previsió meteorològica que indica que hi pot haver precipitacions en forma de neu en cotes altes de la ciutat, es recomana a la ciutadania evitar l’ús del cotxe privat i portar roba d’abric adequada. A més, es preveu la mobilització dels recursos necessaris com distribució de sal i màquines amb pales llevaneu en cas que sigui necessari.

Publicitat

Els equips d’Ecologia Urbana, Medi Ambient i Serveis Urbans estan activats i preparats per actuar en cas que sigui necessari, per escampar sal i retirar neu en cas que agafi al carrer i les carreteres.

Publicitat

A les zones altes de la ciutat (als districtes de les Corts, Gràcia, Sarrià – Sant Gervasi, Horta-Guinardó i Nou Barris), barris de muntanya i centres sanitaris, hi ha 113 contenidors carregats des del principi de l’hivern amb 700 kg de sal per a l’ús del veïnat, que sumen 72 tones de sal distribuïdes en indrets estratègics de la ciutat. A part d’això, hi ha emmagatzemades 700 tones de sal més per a l’ús dels serveis municipals en cas que sigui necessari.

El Pla d’actuació d’emergència municipal per neu i gel preveu la mobilització de recursos municipals específics perquè estiguin preparats si cal intervenir:

  • 21 vehicles equipats amb pala llevaneu i escampador de sal, amb 2 operaris cadascun i amb el personal necessari per garantir el solapament dels torns. En cas de necessitat, tots els equips de neteja amb aigua i fins i tot alguns d’escombrada també es poden reconvertir en equips manuals per escampar sal.
  • 8 vehicles equipats amb pala llevaneu amb 2 operaris cada un, amb un personal mínim de 16 persones per torn.
  • 8 punts d’emmagatzematge de sal.

A més, els equips de Bombers de Barcelona i Guàrdia Urbana estan preparats per activar-se en cas que sigui necessari.

Consells bàsics en cas de nevades a la ciutat

Es recomana a la ciutadania, en cas de nevada:

  • Evitar l’ús del vehicle privat i utilitzar el transport públic subterrani. Especialment, es recomana no circular per les carreteres que travessen la serra de Collserola, i en tot cas, es demana molta precaució a l’hora de conduir.
  • Si s’ha de sortir de casa, s’aconsella fer servir roba i calçat adequats per al mal temps i la neu.
  • Com a actuacions preventives i de cura dels edificis i les comunitats de veïns i veïnes, es demana no mullar els carrers per evitar la formació de plaques de gel i no llançar la neu acumulada als terrats, les terrasses i els balcons a la via pública.
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

L’Ajuntament no preveu una “actuació immediata” per resoldre la saturació turística que pateix el transport públic de Vallvidrera

Districte assegura ser conscient de la problemàtica, però descarta ampliar freqüències del bus 111 i del Funicular

Els Bombers de Barcelona fan un simulacre d’incendi forestal a Collserola

L’escenari ha simulat un incendi generat una tarda del mes de juliol en el solar que hi ha al final del carrer Bellesguard

Els carrers de Casetes i Pelfort, el camí que unia les masies fins a la riera de Vallvidrera

Al segle XIX, el mas de la cooperativa Can Pujades era la principal finca d'aquesta zona

“Collserola en perill” impulsa un manual de prevenció d’incendis forestals

Els veïns dels barris de muntanya difonen les mesures que cal adoptar a casa i als carrers
spot_img

Veïns de Sant Gervasi s’uneixen en una aliança inèdita per evitar ser expulsats per un fons d’inversió

Quatre blocs del barri estan en risc de ser convertits en colivings temporals per a estrangers

La millora del parc de la Font del Racó, sense data però més a prop: una inversió de 2 milions d’euros

Després de quatre anys gairebé tancat, es farà una actuació per consolidar els talussos, definir millor els camins interiors, ampliar la vegetació i renovar el mobiliari

L’Ajuntament invertirà 100 milions d’euros a Sarrià-Sant Gervasi per habitatge i millores en equipaments i carrers

Entre les actuacions, es preveu l'habilitació de 100 habitatges públics a través de noves promocions i rehabilitacions; el districte rebrà només un 3,3% del pressupost global de tota la ciutat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]