Publicitat
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Albert Batlle envia una carta als joves de Sarrià alertant-los del risc de consumir alcohol i drogues

Les botigues que venen alcohol estan obligades per decret a tancar a les 22 h de la nit entre el 30 de setembre i el 9 d’octubre

Publicat el 14.9.2022 12:17 · Actualitzat el 28.9.2022 13:48

Societat

El Jardí

El regidor de Sarrià – Sant Gervasi, Albert Batlle, fa mesos que es mostra preocupat pel consum d’alcohol que fan els joves de Sarrià durant la Festa Major, que se celebra a l’octubre. És un discurs recurrent de qui també ocupa el càrrec de tinent d’alcaldia de Seguretat a la ciutat. Segons ha avançat betevé, Batlle ha enviat ara una carta per correu postal a casa dels joves i adolescents del barri, on els demana «prendre consciència» de la importància de fer un ús responsable de l’alcohol i altres «producte additius».

En l’escrit, dirigit tant a alumnes de secundària com de batxillerat al districte d’Europa que més centres escolars reuneix per metre quadrat, el regidor els adverteix que, tot i que no els hi pugui semblar així, els joves són «un col·lectiu vulnerable» i els avisa que el consum de determinades substàncies pot esdevenir en un risc de «comportament agressiu o violència masclista», entre altres. «Massa vegades, una festa no acaba prou bé pel fet de beure en excés, per la barreja de substàncies, o per relacions personals que segueixen estereotips sexistes o classistes», apunta el regidor en la carta. En definitiva, Batlle els demana deixa de normalitzar aquestes conductes.

Publicitat

En la mateixa línia, el districte de Sarrià – Sant Gervasi va emetre el passat juliol un decret de govern per «restingir l’horari comercial nocturn» de venda d’alcohol entre les 22 i les 7 h durant la Festa Major de Sarrià, que tindrà lloc del 30 de setembre al 9 d’octubre després de les festes de la Mercè. La decisió, que afecta a la zona compresa entre el carrer Ramón Miquel i Planes, l’Av. J V Foix, c/Eduard Conde, c/Manuel Girona, Pg. de Sant Joan Bosco, c/Vergós i la Via Augusta fins al carrer de Dolors Monserdà, es pren en base a un informe de la Guàrdia Urbana -no és el primer any que s’emet-, que dirigeix el mateix Batlle.

La preocupació del regidor no és nova

Ara fa un any Batlle va mostrar-se molt preocupat per «un consum elevat d’alcohol en franges d’edat en què ni tan sols està permès beure», i va donar la dada que a cada Festa Major de Sarrià es produeixen «ente dos i tres» comes etílics.

La Festa Major de Sarrià del 2021 també va estar marcada per diverses detencions i persones ferides arran de l’atac d’un grup a joves que feien botellot.

Detencions a Sarrià la segona nit de festa major del 2021 ©Josep Ferrer

Notícies relacionades

El Col·legi d’Arquitectes demana garantir la conservació de la històrica granja i masia de Can Llevallol

Som Collserola i SOS Monuments també se sumen a la petició urgent de restaurar un emblema protegit de Vallvidrera

La nova comissaria de la Guàrdia Urbana es començarà a construir a finals d’any

Ho ha dit Albert Batlle, que ha obert la porta a recuperar les oficines actuals del cos a l'edifici històric de Can Ponsic per a "usos culturals"

Un conductor de transport escolar a Sarrià-Sant Gervasi dona positiu en drogues

La Guàrdia Urbana el va enxampar en un control aleatori quan havia de traslladar alumnes d'un centre en un microbús
spot_img

L’agró blanc: característiques i curiositats

És un ocell present a tots els continents i, tot i que a Catalunya era molt escàs, s’ha anat recuperant: des de començament de segle nidifica al delta de l’Ebre i, més recentment, també als aiguamolls de l’Empordà i als deltes del Llobregat i del Besòs

“Pau Casals, música per la pau”, una exposició al Palau Robert que reivindica el llegat d’un artista que va posar el seu art al...

La mostra es pot visitar gratuïtament fins al 10 de gener, en el marc del 150è aniversari del seu naixement

Oasis de biodiversitat contra el ciment: l’hora d’enverdir els balcons

Més enllà del pessimisme climàtic, cultivar un hort a casa és una oportunitat per connectar amb la natura i purificar l'aire urbà

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí