Publicitat

Alegria, és Festa Major a Sarrià!

"Com a publicista, no puc deixar de pensar en la Festa Major de Sarrià com una marca", Marta Royo

spot_img

Publicat el 3.10.2024 5:00

Opinió

Marta Royo

Publicitat

Arriba l’octubre i la Mare de Déu del Roser. Al barri de Sarrià ens vestim de gala. És Festa Major. Com cada any, la Festa Major de Sarrià reuneix veïns i visitants en una celebració que combina tradició, cultura i identitat. Durant uns dies, els carrers del barri, de casa, es converteixen en l’escenari d’activitats per a totes les edats, on la música, la gastronomia i les expressions populars omplen d’alegria cada racó del barri. Famílies i amics es retroben any rere any per aquestes dates.

Publicitat

Per a molts de nosaltres, la Festa Major és més que una celebració. És un moment per reconnectar amb les arrels del barri, per retrobar-nos amb veïns i amics de tota la vida i per sentir la pertinença a una comunitat que ha sabut conservar la seva identitat, tot i els canvis constants de la ciutat. Sarrià és, i ha estat sempre, un espai on la vida de poble es barreja amb la realitat metropolitana de Barcelona. En aquest context, la Festa Major esdevé un símbol de resistència cultural, la marca del que significa ser sarrianenc.

Perquè la marca Sarrià és una identitat que perdura

Com a publicista, no puc deixar de pensar en la Festa Major de Sarrià com una marca. Les festes majors, en molts sentits, són autèntiques campanyes de marca. Són esdeveniments que construeixen una imatge, una narrativa i un sentit de comunitat. La “marca Sarrià” es reforça cada any amb aquesta celebració, perquè no només es tracta d’un conjunt d’activitats, sinó d’un missatge que es transmet: som un barri amb història, amb caràcter, amb valors de comunitat i amb un esperit de resiliència.

En termes de comunicació, la Festa Major és una oportunitat única per enfortir aquest missatge i transmetre’l a noves generacions i a aquells que no formen part del barri, però en volen gaudir. Cada detall, des del disseny del cartell fins a la forma en què es promocionen les activitats i com ens relacionem els veïns, contribueix a crear una imatge de Sarrià com a barri que sap mantenir l’equilibri entre el passat i el futur.

En un món on les marques comercials dominen l’espai públic, és interessant veure com la Festa Major de Sarrià manté el seu lloc com a espai de relat i identitat col·lectiva. Els sarrianencs tenim la responsabilitat de preservar i projectar aquest relat, per tal que no es dilueixi en la voràgine de la ciutat global.

Aquest octubre, Sarrià tornarà a recordar-nos qui som i què representem. Com cada any, la Festa Major serà una celebració dels nostres valors i de la nostra manera d’entendre la vida comunitària. Perquè, al cap i a la fi, Sarrià és més que un barri; és una manera de ser i de fer. 

Visca la Festa Major i visca Sarrià!

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Transformant realitats amb el màrqueting digital

El màrqueting digital com a plataforma de canvi pot permetre a les persones reinventar-se per trobar noves oportunitats laborals

Canvis climàtics

"La recepta per intentar apaivagar les conseqüències dels canvis climàtics no necessàriament ha de passar pel decreixement de la nostra societat ni per la desindustrialització", l'opinió de Miquel Saumell

Publicitat amb propòsit: i si les marques també fessin barri?

"La publicitat no ha de ser només una eina per vendre. Pot –i hauria de– ser una eina per construir": l'opinió de Marta Royo

Apagada elèctrica a Catalunya, apagada comunicativa a les institucions

"Els missatges van ser tardans, dispersos i, sovint, mancats d'indicacions concretes": l'opinió de Marta Royo
spot_img

“La família Camaleot”, el relat d’Elsa Corominas

"Els Camaleot eren una família molt peculiar que dominava l’art d’imitar. El matrimoni va tenir sis fills i a cadascun li va ensenyar com aprofitar al màxim aquesta habilitat"

Èxit a Sant Gervasi per la Festa Major: el barri torna a bategar

Del 5 al 15 de juny, el veïnat ha gaudit d'un ampli ventall d'activitats i d'un pregó protagonitzat per Aina Da Silvia, d'Eufòria

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]