Societat
El Jardí
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya ha reestructurat el servei de trens des d’aquest dimarts a les línies metropolitanes, per fer front als requeriments del Govern en la lluita contra el COVID-19. Les modificacions comporten la supressió del servei de la línia 12 (Reina Elisenda), com ha avançat aquest dilluns el TOT Barcelona i ha informat FGC en un comunicat. A més, el TOT Barcelona apunta a la possible suspensió també de la L7 (Avinguda Tibidabo).
A partir d’aquest dimarts el servei en hora punta a les línies de FGC serà del 60% i la resta de la jornada, del 40%. D’aquesta manera, la companyia adequa l’oferta d’acord a la demanda i a les indicacions rebudes per part del Govern i de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona.
A les línies metropolitanes, les freqüències que s’oferiran seran:
- A la línia Barcelona-Vallès, durant les hores punta hi haurà 4 trens/hora a l’S1 (Terrassa); 4 trens/hora a l’S2 (Sabadell); 6 trens/hora a l’L6 (Sarrià-Pl. Catalunya) i 6 trens/hora a l’L7 (Av. Tibidabo). Durant la resta del dia, a les línies S1 i S2 hi haurà 3 trens/hora mentre que a l’L6 i L7 es mantindran les 6 freqüències.
- A la línia Llobregat-Anoia també es reestructura el servei, que quedarà de la següent manera: a les hores punta hi haurà 1 tren/hora de l’R5 (Manresa), S4 (Olesa de Montserrat), S3 (Can Ros) i R6 (a i des de La Pobla de Claramunt); 2 trens/hora a l’S8 (Martorell); i 4 trens/hora a l’L8 (Pl. Espanya-Molí Nou Ciutat Cooperativa). Durant la resta del dia, es mantenen les freqüències excepte a l’L8, que passa a 2 trens/hora.
Mobilitat a la baixa
Des del dilluns de la setmana passada, la demanda del servei de FGC ha caigut un 81,5%. El dilluns 9 de març es van registrar 329.822 viatges i una setmana després, el 16 de març, 15.567.
Increment de les mesures higièniques
A més, en el marc de la resposta de la pandèmia del SARS-CoV-2 a Catalunya, FGC ha realitzar un seguit de mesures de caire informatiu i organitzatiu dirigides als clients i al conjunt del personal amb l’objectiu de minimitzar el risc d’infecció i assegurar alhora la prestació del servei, preveient l’evolució de la situació. Perquè els clients no hagin de tocar les botoneres dels trens, els maquinistes obren i tanquen les portes. A més, les màquines de venda de bitllets i les botoneres dels ascensors de les principals estacions es netegen cada hora. També es netegen amb producte desinfectant diàriament barres, agafadors, botoneres, tauletes, mampares, endolls i marcs de finestres de l’interior de trens a totes les línies.
D’altra banda, per augmentar la protecció del personal, s’ha tancat al públic el Centre d’Atenció al Client i l’Oficina de confecció de carnets de pensionista. L’atenció a l’usuari es fa via telefònica.
Tot i aquestes modificacions, FGC desaconsella viatjar excepte per raons inajornables i, per aquest motiu, recomana als clients que es vegin obligats a desplaçar-se que s’informin sobre les possibles afectacions al servei a través dels missatges de megafonia d’estacions i d’interior de tren, que consultin les vitrines informatives, el web de FGC, l’app d’FGC, el compte de Twitter @FGC o truquin al telèfon d’informació 012.