16 C
Sant Gervasi
| Dilluns 23 de novembre de 2020 |

Anul·lada la línia dels FGC entre Sarrià i Reina Elisenda

La reestructuració del servei de FGC arran del coronavirus provoca la supressió de la L12 i altres modificacions al servei

Societat

El Jardí

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya ha reestructurat el servei de trens des d’aquest dimarts a les línies metropolitanes, per fer front als requeriments del Govern en la lluita contra el COVID-19. Les modificacions comporten la supressió del servei de la línia 12 (Reina Elisenda), com ha avançat aquest dilluns el TOT Barcelona i ha informat FGC en un comunicat. A més, el TOT Barcelona apunta a la possible suspensió també de la L7 (Avinguda Tibidabo).

A partir d’aquest dimarts el servei en hora punta a les línies de FGC serà del 60% i la resta de la jornada, del 40%. D’aquesta manera, la companyia adequa l’oferta d’acord a la demanda i a les indicacions rebudes per part del Govern i de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona.

A les línies metropolitanes, les freqüències que s’oferiran seran:

  • A la línia Barcelona-Vallès, durant les hores punta hi haurà 4 trens/hora a l’S1 (Terrassa); 4 trens/hora a l’S2 (Sabadell); 6 trens/hora a l’L6 (Sarrià-Pl. Catalunya) i 6 trens/hora a l’L7 (Av. Tibidabo). Durant la resta del dia, a les línies S1 i S2 hi haurà 3 trens/hora mentre que a l’L6 i L7 es mantindran les 6 freqüències.
  • A la línia Llobregat-Anoia també es reestructura el servei, que quedarà de la següent manera: a les hores punta hi haurà 1 tren/hora de l’R5 (Manresa), S4 (Olesa de Montserrat), S3 (Can Ros) i R6 (a i des de La Pobla de Claramunt); 2 trens/hora a l’S8 (Martorell); i 4 trens/hora a l’L8 (Pl. Espanya-Molí Nou Ciutat Cooperativa). Durant la resta del dia, es mantenen les freqüències excepte a l’L8, que passa a 2 trens/hora.

Mobilitat a la baixa

Des del dilluns de la setmana passada, la demanda del servei de FGC ha caigut un 81,5%. El dilluns 9 de març es van registrar 329.822 viatges i una setmana després, el 16 de març, 15.567.

Increment de les mesures higièniques

A més, en el marc de la resposta de la pandèmia del SARS-CoV-2 a Catalunya, FGC ha realitzar un seguit de mesures de caire informatiu i organitzatiu dirigides als clients i al conjunt del personal amb l’objectiu de minimitzar el risc d’infecció i assegurar alhora la prestació del servei, preveient l’evolució de la situació. Perquè els clients no hagin de tocar les botoneres dels trens, els maquinistes obren i tanquen les portes. A més, les màquines de venda de bitllets i les botoneres dels ascensors de les principals estacions es netegen cada hora. També es netegen amb producte desinfectant diàriament barres, agafadors, botoneres, tauletes, mampares, endolls i marcs de finestres de l’interior de trens a totes les línies.

D’altra banda, per augmentar la protecció del personal, s’ha tancat al públic el Centre d’Atenció al Client i l’Oficina de confecció de carnets de pensionista. L’atenció a l’usuari es fa via telefònica.

Tot i aquestes modificacions, FGC desaconsella viatjar excepte per raons inajornables i, per aquest motiu, recomana als clients que es vegin obligats a desplaçar-se que s’informin sobre les possibles afectacions al servei a través dels missatges de megafonia d’estacions i d’interior de tren, que consultin les vitrines informatives, el web de FGC, l’app d’FGC, el compte de Twitter @FGC o truquin al telèfon d’informació 012.

Fes-te subscriptor

Et vols comprometre amb el periodisme de proximitat, rigorós i cooperatiu? Fes-te subscriptor per només 5€ al mes i passa a formar part de la comunitat El Jardí

Publicitat
Publicitat

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.