Dimecres 30, octubre 2024
19.2 C
Sant Gervasi
19.1 C
Sarrià
Publicitat

Aroma de Marca

El primer llibre de Marta Royo

Carme Rocamora
Carme Rocamora
El primer dia de classe a la UAB em van preguntar perquè volia ser periodista. Suposo que per aquell ideal d’intentar donar veu a aquells que els hi han tret, o bé perquè són ignorats, o bé perquè no se’ls sent prou. He tingut la sort de practicar-ho, amb més o menys destresa, aprenent a mitjans com La Vanguardia, Europa Press o ElNacional.cat. Actualment, treballo com a redactora de política a Nació. I continuo aprenent dia a dia a El Jardí, el diari que m’ha mostrat que cadascuna de les coses que passen als barris, per petita que sigui, mereix ser explicada.

Publicat el 18.10.2018 9:00

Comunicació

Marta Royo (@mroyoespinet)

Març de 1993. Antena 3. Queremos saber. Programa de debat. Mercedes Milà modera. Intervenen un periodista, el rector de la Universidad Autónoma de Madrid i l’escriptor Francisco Umbral, qui recrimina a la presentadora que no es parli del seu llibre, que és el motiu pel qual havia anat al programa. “Es que se acaba el tiempo, entra la publicidad, entran unos vídeos absurdos que todos hemos visto ya, y no se habla de mi libro, ¿pero entonces a qué he venido yo aquí? Yo cuando voy a una televisión es porque me pagan, yo no vengo a las televisiones gratuitamente como un paria, si vengo es porque se va a hablar de un libro mío”, va dir Paco Umbral molt i molt enfadat.

Publicitat

Algú sap quin era, el llibre? Només en recordem l’anècdota. A mi no em passarà el mateix, de ben segur que no aniré a cap debat de cap prime time. Així que… jo, avui i aquí, a El Jardí, parlaré del meu llibre. A la vida hi ha aromes que t’arriben. De perruqueria, de tren, de terra, de fogons, d’espècies, de net, de cafè acabat de fer, de canalla, d’impremta, de victòria… D’aquí a poques setmanes arribarà l’aroma definitiva. Una aroma de color magenta i de tots els colors imaginats. Aroma de marca, el meu primer llibre, editat i publicat per Cossetània Edicions. Si voleu tenir en paper (o en e-book), en unes 150 pàgines, tota una sèrie d’aromes, a partir del 7 de novembre les podreu trobar a les llibreries i al web del llibre i a la de l’editorial. Em limito a dir-vos que són 15 històries (amb una per fer deures i tot) on descobrireu l’aroma que us donarà les claus per crear la vostra marca.

Publicitat

Aroma de marca és un llibre cuinat a casa, sense robots, fet a mà i amb els ingredients de proximitat que podem trobar als mercats dels nostres barris, amb exemples i històries que tenim a tocar. Les històries són només una guia amb pistes que us podran interessar. No es tracta de normes que cal seguir com si les hagués elaborat en un laboratori científic.

Us en faig un tastet amb aquest paràgraf d’una de les històries:

No hi entenc gaire, de vi (què vol dir “entendre de vi”?), però sé si un vi m’agradarà o no. Com en moltes coses, no hi ha veritats definitives i tot s’empara dins la sensació que et suggereix tot allò que envolta aquella ampolla o aquella copa. Totes les persones som diferents i si a mi un vi em rasca, potser a qui m’acompanya no. Només tenim un nas i una boca, a diferència dels ulls i de les orelles, que en tenim dos de cada. Sí, ja sé que no us estic descobrint res… Deu ser que amb un, de nas, en tenim prou per trobar el plaer de l’aroma del vi, i altres plaers en altres aromes, però alhora sort que només en tenim un per identificar les males olors o, en català, pudors…

Espero que en tingueu ganes de més. Ja sabeu, a partir del dia 7 a les llibreries del nostre petit país. El llibre, de moment, només estarà editat en català.

Ah! El llibre de Francisco Umbral era 1940, Madrid.

Publicitat

Subscriu-t'hi

Dona suport al periodisme cooperatiu i de proximitat



PDF per 35€ l'any
PDF + PAPER per 50 € l'any

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.