Publicitat
spot_img

Assumpció Laïlla serà la número 9 de Xavier Trias a les eleccions municipals de Barcelona

La dirigent de Demòcrates i diputada de Junts és veïna de Sarrià, i optarà a entrar a l'Ajuntament de la capital catalana

Publicat el 19.4.2023 12:49

Política

El Jardí

A mesura que s’acosten les eleccions municipals 2023, comencen a destapar-se els noms que seran protagonistes el 28 de maig. I per la candidatura de Junts per Catalunya a Barcelona, Xavier Trias ha decidit atorgar la posició número 9 de la llista a una figura vinculada a Sarrià-Sant Gervasi: Assumpció Laïlla. D’aquesta manera, la dirigent de Demòcrates de Catalunya, que és actualment diputada de Junts al Parlament, optarà a convertir-se en regidora de la capital catalana, segons ha avançat Europa Press.

Xavier Trias va presentar la setmana passada la seva proposta de llista electoral per Barcelona, en què hi destaca la presència de l’exregidor president a Sarrià-Sant Gervasi i veí del districte Jordi Martí. Ara bé, algunes posicions van quedar reservades per les formacions polítiques amb què Junts per Catalunya ha arribat a acords, com ara Demòcrates, el PDeCAT i MES Moviment d’Esquerres. És així com el novè lloc ha anat a parar a mans de Laïlla.

Publicitat

Una infermera lligada a la política

Veïna de Sarrià, Assumpció Laïlla (Barcelona, 1975) va iniciar la seva carrera política des de ben jove, entrant a militar a Unió Democràtica de Catalunya el 1998 i establint-se aviat com a presidenta d’UDC al seu barri. Ha estat diputada per Convergència i Unió en diverses etapes, fins que l’any 2015 va desvincular-se de la seva formació per unir-se al nou partit Demòcrates en un èxode amb altres companys d’UDC. En les eleccions d’aquell any, va ocupar la posició 35 de la coalició Junts pel Sí, repetint com a diputada. I ho va tornar a ser després dels comicis del 155 el 2017, quan Demòcrates va presentar-se sota el paraigua d’Esquerra Republicana de Catalunya. Però les diferències amb els republicans per l’estratègia independentista van allunyar les dues formacions, portant Demòcrates a presentar-se sota la marca de Junts per Catalunya el passat 2021, una aliança que es repeteix de cara a les imminents eleccions municipals.

En la seva vida professional, Laïlla és llicenciada en psicopedagogia i diplomada en infermeria, sectors en els quals ha treballat a l’Hospital de Sant Joan de Déu. També ha exercit la docència com a professora adscrita al mateix centre mèdic, i és membre del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona. L’any 2020, quan va començar la pandèmia de la Covid, va demanar a la Mesa del Parlament autorització per reincorporar-se a la seva professió d’infermera.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Un projecte ambiciós, arrelat i basat en el talent: la proposta de Junts per a Sarrià-Sant Gervasi

Xavier Trias i Titon Lailla reuneixen una vuitantena de persones amb la mirada posada en les eleccions del 2027: "Volem que Sarrià-Sant Gervasi lideri el futur de Barcelona"

Xavier Trias s’implica en la proposta de Junts per les municipals del 2027

L'exalcalde protagonitzarà una xerrada amb Titon Lailla a Vil·la Florida

Barcelona homenatja els alcaldes de l’etapa democràtica amb la Medalla d’Or 

Joan Clos, Jordi Hereu, Xavier Trias i Ada Colau reben la màxima distinció de la ciutat en un acte marcat per homenatges i alguna tensió

Junts reivindica el traspàs de competències en migració com un avenç per la independència

En un acte per afiliats de Sarrià-Sant Gervasi a Vil·la Urània, els juntaires reivindiquen la seva tasca a Madrid com la "menys sorollosa" però "pencaire"
spot_img

La cotxa blava

Un ocell migrador discret però molt vistós, amb una gran diversitat de subespècies i presència regular als espais humits del territori

El mill i la camamilla: propietats i usos

Un recorregut per la tradició alimentària i remeiera d’un cereal antic i d’una herba molt estimada per la medicina popular

Les txeques de Sant Gervasi

Durant la Guerra Civil el barri va concentrar la major presència de centres que feien servir els milicians del bàndol republicà per detenir, interrogar o torturar sospitosos del bàndol nacional

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí