El Racó de la Royo
Marta Royo, publicista
Aquest Nadal, molts joves podrien sorprendre els Reis amb una petició ben singular: uns bràquets blaugrana, inspirats en els què va lluir Lamine Yamal al clàssic del passat 26 d’octubre contra el Reial Madrid. Aquesta campanya, ideada per la marca catalana de joies TwoJeys i executada per la clínica d’ortodòncia Autran Dental, ha canviat la forma de veure el món de la publicitat fent un pas endavant la personalització i l’autenticitat.
TwoJeys va apostar pel jove jugador blaugrana per connectar directament amb una nova generació que no només volen viure la passió per l’esport, sinó també portar-la amb orgull en el seu dia a dia. Aquesta col·laboració ha aconseguit trencar els esquemes de la publicitat tradicional, utilitzant un element tan personal com els bràquets (els antics “ferros”) per fer arribar el seu missatge. Aquí la marca s’infiltra en els detalls de la vida diària del seu target: els joves que, com Lamine Yamal, somien amb un futur de grans èxits i aspiracions.
Escollir Lamine Yamal, la jove promesa del Barça que representa tant la humilitat com el talent, no és casual. Els valors que Lamine transmet a l’afició van molt més enllà del futbol. La seva trajectòria mostra que amb esforç i determinació es pot aconseguir allò que es desitja. Així, TwoJeys i Autra Dental no només han aconseguit crear una campanya atractiva sinó també plena de significat: portar els colors blaugrana continua essent un símbol de pertinença i orgull que es pot veure fins i tot en el somriure.
“Els bràquets de Lamine no només són una tendència momentània, sinó que representen una manera de portar el Barça”
Els joves esportistes són avui un canal de comunicació potent per a les marques. Han crescut en una era digital, i la seva influència en xarxes socials és enorme. La proximitat amb els seus seguidors permet que les marques puguin trobar una via per comunicar-se d’una manera més autèntica, directa i que capta l’atenció. Els bràquets de Lamine no només són una tendència momentània, sinó que representen una manera de portar el Barça amb un toc de distinció i exclusivitat, perfectament pensat per a una audiència jove.
Aquesta campanya també posa de manifest una qüestió interessant: i si la creativitat no fos només per a les grans corporacions? Marques joves i petites demostren que la innovació i el coneixement del seu públic poden ser els millors aliats per obrir-se camí en un mercat competitiu. No tenen la infraestructura ni els pressupostos de les grans corporacions, però sí la llibertat per experimentar i connectar amb el seu públic d’una forma genuïna.
Com les joves promeses esportives, les marques emergents també aspiren a destacar i a consolidar-se en el seu sector. Les marques petites poden diferenciar-se amb campanyes creatives que no només generen curiositat sinó que arriben al cor del públic.
“Si fa uns anys, el patrocini esportiu es limitava a samarretes o calçat, avui en dia la publicitat entra en elements tan personals com l’ortodòncia”
Amb aquesta campanya, el product placement evoluciona inserint-se en aspectes de la vida quotidiana fins ara poc explorats. Si fa uns anys, el patrocini esportiu es limitava a samarretes o calçat, avui en dia la publicitat entra en elements tan personals com l’ortodòncia. Els joves, sempre a la recerca de novetats i autenticitat, són els primers a valorar aquests detalls que fan destacar una marca per sobre de la resta.
Aquest tipus d’estratègia, inesperada i innovadora, deixa entreveure cap a on es dirigeix el món de la comunicació: una publicitat més subtil, integrada i capaç de formar part de l’estil de vida del consumidor. La proximitat d’aquest nou enfocament crea un record de marca igual de potent (o inclús més) que les campanyes publicitàries tradicionals, ja que no es percep com una invasió sinó com una extensió de la personalitat de l’esportista.
El futur de la publicitat és un camp ple de possibilitats, especialment per a les marques joves que s’atreveixen a desafiar els límits. Les idees trencadores, fins i tot un xic gamberres, poden sorgir de qualsevol lloc, i que no cal ser un gegant per crear impacte. Potser el pròxim pas serà veure logotips tatuats en el braç d’un famós o fins i tot productes personalitzats per a cada consumidor.
“El futur de la publicitat és un camp ple de possibilitats, especialment per a les marques joves que s’atreveixen a desafiar els límits”
Aquesta aposta per la innovació pot inspirar altres marques locals a seguir el mateix camí, explorant nous canals i trobant maneres genuïnes de comunicar-se amb els seus seguidors. Així, les marques petites poden créixer i consolidar-se en sectors aparentment dominats per grans corporacions, sempre que apostin per idees fresques i audaces.
Marta Royo Espinet és publicista i CEO de Mosaiking Comunicació