Publicitat

Els CAP del districte inicien la vacunació de la grip en infants d’entre sis mesos i cinc anys

El Dr. Roger Vinyeta (CAP Sarrià) diu que la vacunació "és sempre positiva, i més amb la grip"; fins ara, només es vacunava els infants de risc

spot_img

Publicat el 16.10.2023 6:30

Salut

Dani Silva

La vacunació de la grip aplega nous segments d’edat d’infants. Així ho va decidir el Departament de Salut l’any passat de cara a la següent campanya de vacunació pediàtrica de la grip, que justament s’engega aquest 16 d’octubre i a la qual es pot demanar cita prèvia des d’avui. Fins ara només es vacunava de la grip els infants de risc, com els nadons prematurs o els nens petits amb patologies prèvies. A Sarrià-Sant Gervasi es pot posar la vacuna al CAP Sarrià, CAP Adrià, CAP Vallcarca-Sant Gervasi, CAP Vallvidrera i CAP Les Planes.

Publicitat

“La vacunació és sempre positiva, i més amb la grip”, exposa el director general del Centre d’Atenció Primària (CAP) de Sarrià, el Dr. Roger Vinyeta, en una conversa amb El Jardí. Per al metge, tot el que sigui prevenir, sobretot en infants, “val la pena”. En la passada campanya de vacunació, el CAP Sarrià va injectar un total de 33.220 vacunes, de les quals 10.238 eren de la grip, incloent-hi tots els segments d’edat.

Publicitat

“Moltes famílies que han vist que el primer fill ho ha passat malament amb la grip, amb el segon ja ni s’ho pensen a demanar la vacuna”, manifesta el doctor. Vinyeta no creu que augmenti la previsió de població que es vacuni, perquè és població que ja ve per vacunació “sistemàtica”. Tot i això, el metge manifesta que moltes famílies compleixen “a la perfecció” el calendari de vacunació infantil.

La Comissió de Salut Pública va justificar aquesta novetat en què els nens es contagien molt de la grip i la transmeten amb facilitat a tot el seu entorn. Altres organismes com l’Organització Mundial de la Salut (OMS) o el Centre Europeu per a la Prevenció i el Control de Malalties (ECDC), també defensen aquesta tesi. Vinyeta també creu que és per un tema de “disponibilitat de vacunes“. S’ha de recordar que la vacuna de la grip en infants no és obligatòria.

La covid-19, encara present als CAP

Tal com es va fer la temporada passada, aquest any també es farà la vacunació de la grip conjuntament amb la de la covid-19. Aquesta, però, va especialment dirigida a les persones de 60 anys o més, les internes en residències de persones grans, amb discapacitat o institucionalitzades, aquelles amb patologies cròniques i altres condicions de risc i a les dones embarassades. Segons dades del CAP Sarrià, 10.626 persones van vacunar-se contra la covid-19 la campanya 2022-2023.

vacunació infantil © SeventyFour
Vacunació Infantil © CC0

Segons el Departament de Salut, el període ideal per a vacunar-se contra la grip i la covid-19 són els mesos d’octubre a desembre, malgrat que la campanya s’estengui fins al mes de març. Aquesta campanya de vacunació s’adreça especialment a les persones que tenen un alt risc de complicacions si pateixen la grip o la covid-19 i també a les persones que poden transmetre la infecció a persones en situacions de risc, com ara els professionals de la salut. 

Notícies relacionades

A Sarrià el temps també és or

"Als CAPs existeix un sistema telefònic pervers que permet tenir el client esperant ser atès molt més temps del que seria raonable": l'opinió de Miquel Saumell

Crida dels sanitaris de Sarrià-Sant Gervasi per detectar a temps càncers de còlon i recte

El programa de prevenció aterra al districte i està enfocat a veïns d'entre 50 i 69 anys que s'han d'adreçar a la farmàcia per demanar una prova gratuïta

Reobre el consultori mèdic de Vallvidrera després de dos anys tancat

Des del 7 de gener del 2020 els veïns d'aquest barri s'han hagut de desplaçar a Sarrià

Sarrià – Sant Gervasi, el tercer districte amb més ajudes al turisme i oci actiu durant la pandèmia

La majoria són hotels i agències de viatges i tenen plantilles de menys de 50 treballadors i treballadores
spot_img

Comença el període de preinscripció a l’Escola Municipal de Música Can Ponsic

Fins al 8 de maig, es pot fer la sol·licitud a través de la seva pàgina web o presencialment al centre

El Centre Cívic Pere Pruna celebra els 25 anys com a equipament cultural de proximitat

Del 13 al 17 de maig, hi ha programat conferències, concerts, tallers i visites a l'edifici

El Museu d’Autòmats del Tibidabo obrirà gratis el primer diumenge de cada mes

A partir del 4 de maig, es pot accedir sense reserva prèvia ni haver de passar per les taquilles

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí