Societat
El Jardí
El Districte de Sarrià-Sant Gervasi té previst instal·lar càmeres -encara no hi ha data- que dissuadeixin l’accés de vehicles no residents al tram superior del carrer Major de Sarrià, reformat com a via única des de fa quatre anys a partir de l’encreuament amb la plaça de Sarrià. És l’anunci que va fer la setmana passada la gerent del districte, Maite Català, durant el Consell de Barri, reconeixent que fins ara no s’ha aconseguit l’objectiu de reduir el nombre de vehicles que hi circulen, que ho fan a més a una velocitat -registrada per l’Ajuntament en un estudi- de fins a 60 km/h, quan la màxima permesa és de 10 km/h.
“La solució, després de donar-hi moltes voltes, és instal·lar càmeres de seguretat copiant el model de Ciutat Vella (al Raval) on s’està implementant”, va dir Català. Districte va iniciar una prova pilot l’any 2021 amb talls de trànsit al carrer coincidint amb les hores d’entrada i sortida a les escoles Sagrat Cor de Sarrià, Dolors Monserdà-Santapau i Tàber, però la no continuïtat de la presència de la Guàrdia Urbana o d’Agents Cívics ha fet que molts conductos continuïnt fent drecera per Major de Sarrià fins a la ronda de Dalt.
De fet, la senyalètica actual -molt petita, això sí- indica la prohibició de circular per aquesta altura de Major de Sarrià, entre dilluns i dissabtes , excepte als “veïns i autoritzats” i al transport de càrrega i descàrrega entre les 09 i les 12 h. La idea de l’Ajuntament és instal·lar càmeres amb un sistema d’informació desenvolupat per l’Institut Municipal d’Informàtica (IMI) que comproven si el vehicle està registrat a la zona o no. A partir d’aquí, es podrien començar a aplicar sancions als infractors.

No es descarta acabar posant radars
Tot i que la mesura de les càmeres de videovigilància del trànsit -es descarta una pilona com hi ha al tram central del carrer– encara no està clar quan es començarà a aplicar, la gerent del Districte tampoc descarta estudiar la possibilitat de posar radars, davant la insistència veïnal que adverteix del risc d’accidentalitat amb unes velocitats del vehicles molt per sobre dels tèorics 10 Km/h que marca la senyalètica a la zona. “Posarem les càmers que siguin necessàries per restringir el pas de vehicles, i es poden estudiar els radars”, diu Català.